A gyülekezésen, felvonuláson és pendlizésen túl 2012. november 25-én a Széll Kálmán tér is kiállítóhellyé változott. E helyről sok mindent elmondhatunk - a "sokban" nincs benne, hogy szép lenne, vagy akár csak kényelmesen használható -, de ilyesmire használható vágány bőven van:
A statikus kiállításon nem (csak) a nosztalgiák jutottak szerephez, hanem a modernebb, vagy éppen ritkábban látható járművek is. Plusz fel lehetett rájuk szállni; a vezetőt kérdezgetni, hogy mi mit csinál, hangosbemondani, csengőt csapdosni...
A BKV Unimogjával (jobbra) például viszonylag ritkán lehet találkozni, hótoló lappal felszerelve pedig asszem még én se láttam.
Kis villamoshatározó: ez itt egy KCSV7, azaz Korszerűsített Csuklós Villamos. A villamosok osztályának csuklós rendjének Ganz családjának egyik alfaja, mely a sima Ipari Csuklósból fejlődött ki. Vagy valami ilyesmi - a taxonómusoktól ezúton is elnézést kérek :) Mindenesetre belőle csak harminc darab van ...
... míg az eredeti típusból 121+1 (a +1 a tanulókocsi). A képen látható 1313-as ráadásul az első sorozat (GCSM-1) tagja, 1968-ban gyártották.
Az ICS és a KCSV7 közti láncszem pedig ez a kocsi, a 1303-as. Őt egy nagyobb baleset után parkolóvágányra tolták, amíg a rendszerváltás után a Ganz-Hunslet (a Ganz-MÁVAG utódja) és a Ganz-Ansaldo (a Ganz Villamossági Művek örököse) elő nem szedte, és fel nem újította. Máig nem tudom, hogy a baleset miatt, vagy mert telepakolták a tetejét kütyükkel, de viccesen görbe alakja volt, messziről fel lehetett ismerni. 2009-ben selejtezték, de nem vágták szét: a MAVITE vásárolta meg, hogy talpra állítsák. Azóta az egyik végén az átépítés utáni állapotra utaló festést visel.
A hideg ellenére is sok érdeklődő volt, miattuk csak dokumentum jelleggel fotóztam, a zöldségek túlsó oldaláról. Ez itt egy "Muki", mögötte balra egy "Banán", jobbra a debreceni Bengáli látható - pontosabban pár méter belőlük. Hátul fent meg Sanders ezredes nézelődik.
UV is volt, ráadásul szólóban, bár ez ebből a szögből pont nem látszik. Közben egy másik UV szerelvény (motor+pót+motor összeállításban) a várost járta.
Ezen a panorámán felismerhető, hogy maradt még pár üres négyzetméter a téren, nem is értem, miért nem töltötték meg azt is :) Ezen felül úgy tűnik, hogy pótolták az egykori 56-os villamos hurokvágányából azt a pár métert, ami hiányzott, így a tárolóra ismét be lehetett állni.
Közben a 4/6-ost és a Szilágyi Erzsébet fasort összekötő sínpáron a pendliző villamosok pörögtek, a 4/6-os egyik kihúzóvágányán pedig egy egész Combinót betöltő modellvasutat lehetett megtekinteni - ezt sajnos elfelejtettem megnézni. A rendezvényben a legjobb egyébként az volt, hogy nem csak a szokásos villamosbarát/fotós arcokkal találkoztam, hanem tényleg sok "civil" érdeklődő eljött!
(és még mindig folyt.köv.)
Ez megy most