Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (110) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (935) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (8) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (42) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (512) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (98) hajtóművek-motorok (6) hampage (415) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (403) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (68) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (402) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (106) városliget (9) varsó (7) vasút (590) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Berlin. Megint. És Stadtbahn. Igen, megint :)

2013.01.13. 22:22 :: Hamster

Valaki írta, hogy milyen jó lenne, ha minden nap lenne két bejegyzés, és lehetőleg az egyik vasúttal kapcsolatos legyen. Nos, ilyen nem várható, vagy legalábbis nem rendszeresen, most mégis ez következik. Azok számára, akik ennek nem annyira örülnek, van egy másik magyarázat is: a szliácsi repülőnapos bejegyzés nem kapott lájkokat, ezért bosszúból megint videók jönnek ;)

Már (sokszor:) írtam a berlini város-átszelő vasútról, a Stadtbahnról, ezt fogjuk látni ezúttal is. Az első videón Jannowitzbrücke állomásnál indítunk, ahol csak az S-Bahn áll meg, a távolsági/regionális forgalom elmegy a csarnok mellett - esetünkben ez egy ICE-t és egy Trabis (DB 143-as sorozat) ingavonatot jelent. A következő snitten már magában az S-Bahn megállóban állunk, egy Trabis ingavonat halad el mellettünk, és a távolban megjelenik egy nyugat felé haladó S-Bahn - amint befut, a peron másik oldalára megérkezik egy keletre tartó szerelvény is. Az utolsó snitten Tiergarten állomáson vagyunk, egy ICE halad a Hauptbahnhof, azaz kelet felé, közben egy onnan jövő ingavonat várakozik a jelzőnél - gondolom épp nem volt szabad vágány a számára következő Zoologischger Garten pályaudvaron.

Utazás a Zoologischer Garten irányába, kifele bámulva az S-Bahn ablakán. Az Alexanderplatz után jött rám, hogy akár le is videózhatnám a látványt, az első megállónk így a Hackescher Markt. Aztán átmegyünk a múzeumok közt a Friedrichstrasséig. Utána jön a még erősen alakulóban levő rész a főpályaudvarig, ahonnét Bellevue-ig már inkább csak a szép felhőket nézegettem, mert az a szakasz nem annyira látványos :)

Hatalmas változás: a Zoologischer Gartentől visszafele jövünk, még mindig kifele bámulva az S-Bahn ablakán, az előbbinél jóval kevésbé alaposan figyelve. Induláskor még egy modern S-Bahn szerelvényen ülünk, vonyít a szaggató, aztán egy volt NDK-gyártmányún, a mi HÉV-einkéhez hasonló motorhanggal. A Hauptbahnhof előtti üres és építés alatt álló területek néhány év múlva vélhetően meglehetősen másként fognak kinézni, ez mése a Nyugati pályaudvar két oldala, hogy évtized hosszan ledózerolva álljon... És aki eljutott idáig a bejegyzésben, az megérdemel egy kicsit értelmesebb videót is:

A hazaindulás előtt volt másfél órám a pályaudvaron, hát megreggeliztem, vettem valami olvasnivalót az útra... és persze videóztam. Sikerült elkapni az egyik lengyel Taurust, ráadásul pont azt, ami a nemzeti lobogójuk színeiben díszeleg (a foci EB tiszteletére díszítettek fel egy sor mozdonyt a résztvevő országok zászlajaival). Ezen túl láthatunk dízelmozdonyos munkavonatot az S-Bahn harmadik sínes vágányán, egy ICE-T érkezését (marha hosszúak ezek a fehérvirslik!), egy Taurusos (182-eses) ingavonatot, és egy Trabis másikat, aminek a fékcsikorgásától kiugrottak a tömések a fogaimból :)

45 komment

Címkék: videó berlin város németország vasút

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr185016605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

asszem ezek után egy poszt se lesz lájkolva :)
@milliliteratura: Á, arra is van ötletem, akkor Doctor Who videókat kaptok orrvérzésig :)
@Hamster: Van amikor a kommentet lájkolnám, mint pl a Tiédet is. :)

A videón az utolsó vonatnál az jutott az eszembe, úgy áll ott a várakozó vonat, mint a 61-es vonalán a kanyarban álló villamos, mert nem férnek el egymás mellett. De ez ugye nonszensz a DB-nél, csak magyar (pesti) szemmel hiszem ezt. :D
Engem a villamosos, vasutas cikkek nagyon érdekelnek, de "lájkolást" ne várj tőlem. Jó lenne, ha legalább itt nem a fészbúk körül forogna a világ :-)
Csatlakozom nyelv-ész kollégához, szeretem az ilyen posztokat de "lájkolni" a büdös életben nem fogok :)
"Valaki írta, hogy milyen jó lenne, ha minden nap lenne két bejegyzés,"

- Kifogytál a Sauerkraut-hasonlatokból?:))))
- Hol a mai sines?:))))

- És akkor most megnézegetem őket, mert most van időm.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Kifogytál a Sauerkraut-hasonlatokból?"
Vagy videót csinálok, vagy névparódiát, mindent nem lehet egyszerre :)
Hams egy szuperhős! Lefilmezi az IC-t a Jannowitzbrücke-n, majd Tiergartennél mégegyszer! Gratulálok, jó időt futottál!:))))

Az Alex-Bellevue vidiről a lényeg maradt le csak az elején, a palacsintás!
www.anderes-berlin.de/assets/images/autogen/a_Alexanderplatz_August_2009.jpg
A képen az Alex megálló, a jobb oldali ház jobb sarkán volt, ha jól emlékszem. Hatalmas óriáspalacsintákat ettünk ott, és szinte majdnem mindig volt csokis-banános, tejszínhabbal. NDK viszonyok között irreálisan magas ára volt, ha jól emlékszem, majd 5 márka volt (30-35 Ft, 1985). Viszonyításképp: Egy sonkás-sajtos (ami egy főétellel is felért) volt olyan 3 márka körül.
Mivel kivágtad a megállókban töltött időket, kerestem egy indításjelzést a YT-n (a hangulat miatt legalább egyet meghagyhattál volna - gondoltam elsőre), majd ledöbbentem, mikor rájöttem, hogy már nem mondják: "Zurückbleiben bitte!"
(Itt berlini U-Bahn bemondása: www.youtube.com/watch?v=sFygdyJKT-I )
Tényleg nem mondják már?

A visszaúton jó volt látni a TV-tornyot. Nagybátyámék egyszer mikor nálunk voltak látogatóba, eltévedtek, és a TV-torony és a nap állásának egymáshoz való viszonya alapján indultak el hazafelé a berlini kirándulásról.

Berli-Warszawa-Express! Na ez a nem semmi! Félek, egy ilyen kocsifeliratozás után a vasúttal utazó külföldi eltévedne az országban, mint Joan Wilder a cartagenai úton. (Smaragd románca).
Az EB-mozdonydekoráció már a svájci-osztrák VB-n is volt.

A munkavonat egyik kocsiján a "Sínellenörző vonat" felirat van, a másikat nem jól tudom kiolvasni, de valószínűleg az áramellátást csekkolja.

A fékcsikorgás kifejezetten NDK-s feelinget ébresztett.

Ismét egy király poszt!
"Valaki írta, hogy milyen jó lenne, ha minden nap lenne két bejegyzés, és lehetőleg az egyik vasúttal kapcsolatos legyen."
Karl Friedrich von Wiener Schnitzel Ungarnstrasse Wunderbaum Hottentotta Linzer die Sacher und Wulffmorgenthaler Hamsterplatz Gott volt az. írd le nyugodtan, nem szégyen.

nekem tetszik az emeletes vonat. nagyobbis a kapacitása, nem?

szeretem a Stadtbahnt. a Trabantos, őő, Trabis vonat miért várta be?

csak egy kérdés: hány Spree folyója van Berlinnek? :)

"s aki eljutott idáig a bejegyzésben, az megérdemel egy kicsit értelmesebb videót is"
köszi! :D

a helyieket mennyire zavarja az S-Bahn zaja? mert elég közel vannak a házak.

egy kis technikai help: ha kicsit beljebb raknád a feliratokat, akkor nem takarná le a beágyazott lejátszó kezelőfelülete. :/
@Rocko-:

"Karl Friedrich von ... satöbbi" - :))))))))))))))))))))

"a helyieket mennyire zavarja az S-Bahn zaja?"
- Münchenben az autópályától olyan max 1 km-re szoktam aludni. Tempolimit nélküli szakaszon. Nyitott erkélyajtónál simán hallom az autókat a pályán (főleg a gumi-aszfalt hangot, de a motorzajt is.
Amikor becsukom az ablakot, akkor tökéletes a csend.
A ház másik oldalán nyitott ablaknál is majdnem síri csend van, nagyon-nagyon halvány valamit lehet hallani.

Anno egy Frankfurt (am Main) melletti kisvárosban a vonatra várva, az elötte jövő IC (nem "AZ" IC (vagy ICE), hanem egy sima mozdonyos kocsihalmaz) olyan csendben húzott át 160-as tempóval, hogy nyugodtan lehetett volna telefonálni mellette 2 méterrel.
@Rocko-: "nagyobbis a kapacitása, nem?"
Ha nem is duplája, de nagyobb. És felül jó halk, kellemesen hullámzik csak, jól lehet nézelődni, de akár aludni is. Azt persze nem tudom, a magyar vonalakon nem lenne-e tengeribeteg az ember odafenn... el kellett volna menni kipróbálni, amikor itt járt egy ilyen vonat:
hampage.hu/trams/vasut4/img_4835.jpg

"hány Spree folyója van Berlinnek"
Sok, de az egy, csak kanyarog, meg szigetet alkot. (meg van még egy rakat másik víz)

"a helyieket mennyire zavarja az S-Bahn zaja? "
Gondolom ha valaki rinyálna, megkérdeznék, hogy 1875 előtt költözött-e oda, és ha nem, akkor miért nem hallgat el. Hangos, hangos, gondolom olcsóbb emiatt ott lakni. Viszont cserébe bent vagy mindennek a közepén, legalábbis a Hackescher Markt környékén. Az csak nálunk van, hogy emberek odaköltöznek egy reptér mellé, mert ki akarnak menni az autók elől a szabadba, de csak ezt tudják megfizetni, majd elkezdenek sírni a reptér miatt, miközben minden nap odapöfögnek a városban maradt emberek orra alá. Ja, elnézést, túl specifikus volt a példa :)

"ha kicsit beljebb raknád a feliratokat, akkor nem takarná le a beágyazott lejátszó kezelőfelülete"
Nekem legördül az a sáv, csak akkor jelenik meg, ha mozgatom az egeret.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: ahham szal jó a szigetelés.

@Hamster: akkor határozottan érdemes lenne ilyen emeletes vonatokon gondolkodni.

"Gondolom ha valaki rinyálna, megkérdeznék, hogy 1875 előtt költözött-e oda, és ha nem, akkor miért nem hallgat el."
jaja, ilyenek vannak itt is, meg ezek az állandó morgók hogy jajj hangos a vonat, sőt direkt hangosabb mint tegnap volt, sőt a sofőr is csúnyán nézett rá, ő látta amikor 80-nal elment a vonat. nyilván nem az ilyen hülyékre gondolok, hanem itt határozottan többen laknak mellette és nagy helyhiány sincsen, szóval elviselhető a mérték. csak hát mégis mennyire. :)

"Nekem legördül az a sáv, csak akkor jelenik meg, ha mozgatom az egeret."
igen, nekem is. megállítottam a videot hogy elolvassam a hosszabb szöveget, erre pont letakarta. oké, persze, nem a Te hibád, meg kint, youtube-on nem is zavaró, csak ha később beágyazod a videot, akkor szerintem érdemes erre a figyelni.
@Rocko-:
" ahham szal jó a szigetelés."

Igen.

Plusz ott a zajvédőfal, ahol van, tényleg csökkenti a zajt. Az utak simák, ezáltal kevesebb felesleges rezgés (zaj) keletkezik.

Vasúti járművek esetében a csapágyazás és a sín rezgéscsillapítása, ami sokkal igényesebb, mint nálunk.

Amíg a mi metrónk egy betonvályúban fut, addig német területen nem is tudok olyan metróról, ami ne zúzottkő ágyásban futna az alagúton belül. ehhez jön még (És itt nem kertesek most utána, emlékekre hagyatkozok), hogy a zúzottkőágyás alatt egy hangszigetelő és rezgéscsillapító 'szőnyeg' is le van terítve.

www.youtube.com/watch?v=IH5L0PhsICU
Halkabb, mint a forgalmas Hungárián egy a megállóból kihúzó háromkocsis Tátra.
Másik nagy érdekessége ennek a felvételnek, de ezt már csak a megszállottak tudják, hogy valamiért itt most nincs csatlakozás.
www.youtube.com/watch?v=YUozHHOaj2A
Ahogy itt a másik vonalhoz sem.

Normál üzemben így néz ki (ugyanez a megálló)
www.youtube.com/watch?v=7AOJIwLOOKE

Lebilincselő, mikor a két vonat a két vágányra szinte teljesen egyszerre érkezik be. Egyszer már volt részem a két érkező vonat orra között max 15 méteres különbséghez.

Apró részletek, de ezekkel, ezektől lesz élhető egy város.
Ha már szétu-bahnoztam a posztot....

www.youtube.com/watch?v=Vu5eNUyQKDI&list=PL9693993F4D99089D

Automata nürnbergi U-Bahn. Egy megálló, 3 perc.
Nem Móricz-Bocskai!
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: én nem láttam felületes megfigyeléssel a videókban zajvédőfalat. :)

"Apró részletek, de ezekkel, ezektől lesz élhető egy város."
így van.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Azért ez is teljes pénzkidobás, egy vágányon, csúcsban is csak 10 percenként, azon kívül annál is ritkábban. Nürnbergnél eleve csak proccolás a nehézmetró, de ez végképp a "nekünk erre is fussa" kategória. Mintha nálunk Maglev menne Ferihegyre...
@Hamster: hans-jürgen taurus der liebherr von saurer-faunnal együtt fogok videóanimációt csinálni a névparódiáidból. majd a blog egyik születésnapjára. arra, ami egybeesik hans-jürgenével.
@Rocko-:

München S4 Haar környéke (Haar után, Vaterstetten).
www.youtube.com/watch?v=tzFZzu1NSw0#t=11m40s

Van itt fal kérem!

Az a trükkje a faluknak, hogy nem egy merev szar, ami visszaveri a másik oldal felé a hangot, hanem elnyeli azt.

Ez itt például egy 99-es szabadalom egy nem hang, hanem rezgésvédő fal létesítésére:
data.epo.org/publication-server/image?imageName=imgaf001&docId=4761595

///Míg képeket kerestem, találtam egy jó anyagot a közlekedési minisztérium (német) repertoárjából, csak egy kincsecske belőle: Egy autó: 60 decibel. Két autó: Csak 63 decibel. Tíz autó is még csak 70 decibel. - Bekönyvjelzőztem, majd később jól jön, amikor a mélyzöldeket kell 'alázni'.///

www.forster.at/uploads/tx_templavoila/Beidseitig_hochabsorbierend1.jpg
www.trimo.at/images/custom//1-prerez.trimofon.ograje.jpg

Két különböző elven működő zajvédő műtárgy. Nem az otthagyott meddőhányó, mint Békásmegyeren.....
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: aztán örülsz majd, ha a gyökkettes lassújel miatt a móriczka-bocskor is három perc lesz? :)
@milliliteratura: Köbgyökkettes.:))

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
A belinkelt videóhoz:

A két baloldali sinen jön a RJ Bp felől.

Haar (egy megállónyit visszább) arról nevezetes (számomra), hogy 1990-ben itt láttam előszőr "Corvette"-t.
Geigernél. (Igazából nem is Haar, hanem Trudering, még két megállót visszább)

A kocsi gyönyörű kék színű volt, cápaorra volt, eszméletlen vonalvezetése, hatalmas hátsó spoilere, és azóta sem láttam olyat.

www.geigercars.de/

1990-ben (Bár lehet, inkább 91?).

Akkoriban Sass József humorista a Rákóczi úton tolta egy fehér SAS-007 rendszámú fehér Corvette-el.
www.muenchnerubahn.de/report/schnellbahnnetzplaene/

Közben találtam egy ilyet is. A müncheni gyorsvasúthálózat kialakulása, 1976-napjainkig.
Én általában Google Readerből olvasom, illetve főleg nézem a bejegyzéseket. A berlini videóknak pedig mindig örülök.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: nem, a decibelre vonatkozó.
ezt már ismertem. :) tetszett a dupla eke, hogy amit az első eke hulláma visszatolna, az a második ekéje leszedi.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az U-bahn-on mondják be a Zurückbleiben bitte-t, az S-bahnon csak Paul Kalkbrenner nyomatja a technót! :)
www.youtube.com/watch?v=_sHAxy0NglY
@berlin_mount: Régebben az S-Bahnnal is többet szövegeltek, főleg ott, ahol a peronon is volt személyzet, nem? Én már elég kevés ilyet figyeltem meg, mostanában amúgy is a ZAT (Zugabfertigung durch den Triebwagenführer) a divat, bár a forgalmasabb helyeken továbbra is ott figyelnek az emberek (nagyobb állomásokon, mint az Alex vagy a Frici, fura is lenne, ha nem). A metrónál viszont szerintem már sehol sincs ilyen állomási személyzet.
@Hamster: Igazad van, az s-bahnon is mondják, de mivel mindenhol élő hangon, így nem ragad meg az emberben. Az U-bahnon mindenhol ugyanazt a géphangot hallod.
Einsteigen bitte! (az öcsém szerint: Schweinsteiger bitte)
Zug nach ...!
Zurückbleiben bitte!
Ha nem csak heti egyszer olvasnék el rengeteg bejegyzést itt a blogon, akkor időben kommentálhattam volna, hogy: Tök fura, hogy ennyi falfirka meg graffiti van Berlinben, mint ami a videókból látszik. Nem gondoltam volna.
@Tommi: Berlin ilyen "ellenkulturális" főváros is, még Nyugat-Berlin óta, ehhez jött a keleti nemzedékek talajtvesztett rongálásmániája, szóval nem egyszerű a helyzet. De mondjuk Potsdam több kategóriával rosszabb, pedig ott van a kertek alatt.
@Hamster: "A rothadt kapitalisták végül hatalomra kerültek, lázadjunk!" Gondolom, valami ilyesmi mentalitás miatt van ez. Mondjuk nem tudom, hogy a mai német fiatalok mennyit tudnak, vagy mennyit sem az elmúlt rendszerről.
@Tommi: Miért, nálunk talán az átlagos, normális fiatalok siklatnak villamost, meg karcolnak metróablakot? Szerintem nem rosszabb Berlin Pestnél, csak nagyobb, pezsgőbb. Az S-Bahn piszok nagy terület, hatalmas őrizetlen, használatlan helyekkel, de például a metróállomások tisztábbak jellemzően. Az egerektől eltekintve, de azok meg aranyosak, ha nem nálam vannak :)
@Hamster: A KIN-kupa keretében jár a "sárga szöcske". ;-)
Egyébként meg tény és való, hogy minél nagyobb egy város, annál nagyobb eséllyel van rongálás is és annál inkább látható.
@Tommi:

"A rothadt kapitalisták végül hatalomra kerültek, lázadjunk!"
- Utálták az NSZK-t fennhangon, de majd mindnek voltak rokonai odaát, majd mindegyikük járt Csehszlovákiában, sokan Magyarországon is, ezért tudták, hogy 'hol' élnek.
A német francia döntőn (vagy elődöntő?) 86-ban a német gólnál zengett a lakótelep. Nem viccelek, olyan volt, mintha bent ülnél a B-közép közepén.

"Mondjuk nem tudom, hogy a mai német fiatalok mennyit tudnak, vagy mennyit sem az elmúlt rendszerről."
- Mondjuk úgy, ott nem hamisítják a saját történelmüket. Szembenéztek a náci és a komcsi múlttal, és feldolgozták.

(Nem akarok itt politizálni, de pl mi azzal vagyunk elfoglalva, hogy az 1896-ban elhunyt Frankel Leóról elnevezett utcát Zsigmond Királyról, vagy Albert Flóriánról nevezzük-e el újra, pusztán azért, mert FL Marx és Engels munkatársa volt. Még az NSZK-ban is volt Karl Marx nevét viselő utca. Nem is egy helyen!) - nagyjából ennyit a témáról.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: 90-es születésű vagyok, úgyhogy ha lehet, én még kevesebbet tudok minderről. :-)
@Tommi: " A KIN-kupa keretében jár a "sárga szöcske""
Primitív dolognak is tartom.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Kandó Ifjúsági Napok, vagy valami ilyesmi. A Schönherz Qpa kandós megfelelője. Egyébként én először Qpán hallottam a sárgaszöcskézésről, szóval mielőtt egy volt kandós nekem esik, gyorsan leírom, hogy akkor is szemétségnek tartottam a járművel és a járművezetővel szemben. Anno volt is hordrugótörés, azt nem is akarom végiggondolni, hogy a nagypaneles pályának vajon mennyire tesz jót az ilyen fajta dinamikus terhelés.
@Hamster: azért csinálják az egyetemisták.
@Hamster: Ne aggódj. Én is annak tartom. Bánkis vagyok, szóval nem is veszek részt ilyesmiben.
süti beállítások módosítása