Hát ez se ma volt, amikor vonattal lehetett a Nemzetibe menni. Konkrétan 2003 szeptemberében járunk, és a megoldás nem igazán volt átjárható/fenntartható: a ma már nem létező összekötővágányon át két dízelmozdony csorgott le a csepeli HÉV vágányaira a vidékről érkező vonat kocsijaival, ahol ezalatt azon a vágányon nem volt forgalom. De azért fotótémának nem volt rossz:
Persze nem idegen a környéktől a nagyvasút, hiszen a Boráros térig tartó területen a rendszerváltás környékéig teherpályaudvar volt, de egy kék, személyszállító szerelvény mégiscsak más :) Az más kérdés, hogy a mozdonyok csatolgatása (ami személyzetet is igényel) és a tili-toli önmagában lehet, hogy tovább tartott, mintha 5-6 busszal idehozták volna az utasokat a pályaudvarról... Az árat nem találgatnám, de azt nézve, hogy milyen bonyolult és drága manapság a BKV-nak MÁV-vágányon HÉV-eket szállítania, az is lehet, hogy emiatt se érné meg :-/ Mindenesetre akkor egy ideig (valaki nem emlékszik, hányszor?) volt ilyen is: "közvetlen" vonatok a Nemzetihez.
Az egyszerűség/biztonság kedvéért a vonat mindkét végére jutott dízelmozdony (dupla költség, dupla személyzet - akkor persze nem ezt figyeltem), de ez a kép nem erről szól, hanem a Déli összekötőről éppen lerobogó gépmenetes Gigantról.
Itt pedig egy link a teljes beszámolóhoz
Gmunden városa arról híres, hogy 1. szép, 2. ott született Szörényi Levente, 3. ott működik a világ egyik legkisebb villamosüzeme. 2003 nyarán itt vendégeskedett egy nordhauseni Bambino (rövid Combino), Ícé pedig elcibált megnézni - életem első tisztán villamosos-vonatos kirándulása volt. A kép a remiz udvarán készült, amin a két és fél kilométeres vonal menetrend szerint áthalad. A szomszéd vágányon a két normális kocsi egyike, a csarnokban a nosztalgiakocsi, a másik "normális" kocsi pedig a vonal végén, a pályaudvarnál pihent, szabad ég alatt: csak így fért el a vendég esténként :)
A hangulatos miniüzem egyik legviccesebb szakasza a tópart előtti sikátor, a Combino itt éppen ezt hagyja el. Egy darabka mediterrán varázs Ausztria közepén, nem kevés német technikával körítve :)
Ez megy most