Geoffrey Tribe 1969 júniusában két hétre jött Magyarországra, vakációzni. Néhány budapesti villamosos képet már láttunk tőle, de az első hét során, a Balatonnál szintén fényképezett - vonatokat.
Ezt a 324-est Balatonfüreden örökítette meg. A hozzáértők biztosan el tudnák mondani, hogy mikori gyártású, milyen kazánú járműről van szó, sőt, milyen víztisztítót vagy szerkocsit láthatunk rajta, hogy milyen lövettyűt vagy éppen toronyórát (lánccal) építettek rá, de sajnos én csak annyit tudok róla, hogy csodaszépen néz ki, ahogy valami teherkocsikat tol. Hiába, a gőzmozdony az nem hőerőgép, hanem művészet :)
Természetesen "a" magyar klasszikusból, 424-esből is megfordult néhány Geoff objektívje előtt. Pedig saját bevállása szerint óvatosan, és emiatt ritkán fényképezett, hiszen mégiscsak "nyugati" állampolgár volt, a hidegháború meg hidegháború...
Ez talán egy áthaladó vonat Balatonarácson - a lámpaoszlop miatt messze nem tökéletes kompozíció, mégis örülök, hogy bescannelte és elküldte nekünk. A helyszíneknél egyébként Geoff eredeti listájára hagyatkozom, mert nem ismerem eléggé a 29-es vasútvonalat, de erről a képről nekem is Arács ugrott be elsőre.
Ez akár ugyanaz a vonat is lehet? Ahogy elnézem, a személyzet előtt nem maradt rejtve a peron kellős közepén ácsorgó fotós :) Ha viszont már itt tartunk, érdekelne, ki mit gondol: mozog ez a vonat? Épp lassít? Vagy esetleg az előző fotón még gurul, de ezen már áll (ahogy én gondolom)?
Ezt a vonatot gőzös helyett "Púpos" húzza, helyszínmegjelölésnek pedig "Balatonfüred" van írva, amin meglepődtem, mert ránézésre teljesen olyan, mintha valami elágazó-összeágazó állomást látnánk. Hiába, ritkán járok erre, pláne '69-ben :) Amúgy szép ez a mozdony, különösen ezzel a színes festéssel, nem? A későbbi MÁV-kék személykocsikat imádom, az egyik legjobb "flottaszín" a világon, de a mozdonyok régen azért szebben néztek ki.
Ismét egy arácsi fotó, nem akármilyen vonatról: két ABbmot motorkocsi húz négytengelyes személykocsikat Budapest felé. Érdekes üzemforma volt a szinkron motorkocsik általi vontatás - a tárva-nyitva levő ajtókon-ablakokról, és az esetlegesen azokban lógó emberekről ítélve meg elég meleg lehetett aznap :)
Geoff nem mert a forgalmas budapesti állomásokon fotózni, viszont a jelek szerint a közvágóhídi villamosos és HÉV-es sürgés-forgás közepette nem tudott ellenállni ennek a 411-esnek, azaz Trumannak. Ahogy elnézem, tehervonattal tolatgathatott, és ha jól érzékelem a felsővezeték végéből, valamint a ma már nem létező gazométer rácsából, ez a kelebiai vonal hídja a Gubacsi út fölött.
Végül még egy dízel, ezúttal egy "Bobó" az Élmunkás - ma már ismét Ferdninánd - hídról. Mint mondottam volt, nem értek a vasúthoz, de ezek a kocsik szerintem meglepően kecsesek kéttengelyes mivoltukhoz képest - ha valakinek van kedve mesélni róluk, tegye meg, mert én ugyan fapados személykocsival még utaztam, de ilyennel már nem. Amúgy a nyári időpont itt is látszik, minden tárva-nyiva van rajtuk :)
A fényképekért ezúton is köszönetet szeretnék mondani Geoff-nek!
Ha tetszenek a képek, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm!
Ez megy most