Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (158) balatonföldvár (5) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (959) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (330) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (57) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (148) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (14) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (440) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (617) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (945) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (21) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (347) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Felső-Szilézia villamosai 2012 szeptemberében, első rész

2013.07.08. 07:00 :: Hamster

Öt éve fedeztem fel magamnak a felső-sziléziai városközi villamoshálózatot, és azóta is oda vagyok érte. Ilyen közlekedési üzemeket régen, az egyéni közlekedés előretörése előtt még csak-csak lehetett látni, de a belga, és a sziléziaihoz értelemszerűen eléggé hasonló német üzemek azóta már rég megszűntek/átalakultak, az amerikai "interurbánok" többségére pedig csak az igazán idősek emlékezhetnek. A Tramwaje Śląskie viszont ma is küzd a túlélésért, bár közben azért csökken a mérete - konkrétan legutóbbi ottjártunk óta is zártak be vonalakat.

Ezekre az elveszett sínekre is vetünk egy pillantást, majd üldözőbe veszünk egy 61 éves nosztalgia munkakocsit, ami máskor sima forgalmi kocsi szokott lenni, utána pár ex-bécsi villamos és átépített homlokfalú Ikarus következik, a szokásos piros Konstalok mellett. Hogy a nem annyira villamosmánok is értékelni tudják, térképekkel és rövid videókkal megpróbáltam érdekesebbé tenni az oldalt, emiatt titokban abban reménykedem, hogy esetleg a sínek iránt nem rajongók is végigolvassák-végignézik. Mert ilyen hely Magyarországon nincs, soha nem is volt:

Kattints rá!Szilézia, harmadszorra is, I. rész
A Tramwaje Śląskie nyugati végétől kelet felé

Ha tetszik az oldal, megköszönöm, ha másokkal is megosztod a linkjét (vagy lájkolod)!

63 komment

Címkék: közlekedés utazás villamos lengyelország hampage felső szilézia villamos felső-szilézia

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr155395444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013 szeptember? Vissza ajövőbe?
@nyelv-ész: Hoppá, kösz, javítottam. Még a végén lebukom :)
@nyelv-ész: Nekünk, időutazóknak nem szabad ilyen hibát vétenünk :-)
Olyat meg pláne, hogy a saját kommentünkre kommentelünk :-)
@nyelv-ész: Azért remélem, hogy két komment közt az oldalt is elolvasod ;) Meg más is, sokat melóztam vele :)
@Hamster: Ja, azt nem... csak kényszeresen kommentelek itten :-)

Egyébként az E1-esek színezése elég rémes, legalábbis így képernyőn nézve. A Konstaloknak sem áll valami jól, de a mócártkuglin egyenesen béna, főleg az eleje.
@nyelv-ész: "Egyébként az E1-esek színezése elég rémes, legalábbis így képernyőn nézve."
Asszem még nem találkoztam bécsi/német villamosbaráttal, aki ne morgott volan erre a dizájnra. És élőben is elég hülyén néz ki. A Konstalok közül van egy másik átépítés, az elmegy, de persze csak amolyan "koreai autó Európának" szinten. De legalább nem csúnya. Ezzel együtt imádni kell őket, ahogy ugrabugrálnak a síneken, iskolai csengő hangú pályacsengővel rápirítanak az autósokra, és csak tepernek.
villamosüldözés. :D

az ideiglenes duplairányú villamos jó ötlet!
@Rocko-: Tessék megkapaszkodni, egyrészt ez nem ideiglenes, csak legfeljebb nem használják ki, hogy mindkét oldalán van ajtó, és nem kettő jár együtt, másrészt azóta vettek használt stadtbahn kocsikat Frankfurt am Mainból, amik gyárilag kétirányúak:
sm42.pl/index.php/galeria/tramwaje/katowice/duwag-pt/duwag-pt-900-438#joomimg
Lassan rájönnek, hogy jó dolog a kétirányúság, meg hogy DÜWAG rulez :)
@Hamster: naugye. :)
de azért csak hasznosabb így, hogy vannak, mint ha nem lennének.
Nagyon érdekes és szép írás volt (mint mindig), viszont maestro, én érdeklődni szeretnék (az NDK turmixgép felől) a gúglis vonaltérkép formázási, és főként beillesztési lehetőségei felől. Privát emailben, vagy itt, kommentben vesézzük ki ezt a félig/teljesen OFF témát?
@Paraphone: Nem sok beszélnivaló van rajta, van egy olyan opció, hogy "Saját térképek", ott az ember szerkeszthet sajátot, egy ideje abban pedig van egy olyan lehetőség, hogy "Próbálja ki az új Maps Engine-t, csak angolul". Az első egyszerűen döglődik túl sok vonal esetén, ami itt keleltt volna, kipróbáltam a másikat, ott kevésbé lehet cifrázni a pontokat, de lehet exportálni, az elkészült térképet kiexportálam és beimportáltam a sima maps saját helyekbe, ez lett az eredmény. Most pedig jelentkeztem valami következő generációs lehetőség kipróbálására, hátha az végre jól használható lesz :)
@Rocko-: De a legegyszerűbb, ha mindened kétirányú, akkor ákrhov aledobsz egy kúszóváltót, és máris fordulhatsz :)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nemnem, oda te a belga Kusttramot akarod :)
hamster.blog.hu/2010/10/07/belga_tengerpart_villamossal
Tegyük hozzá, hogy az is egy ehhez hasonló, csak még sűrűbb, nagyobb kiterjedésű hálózat maradványa.
@Hamster: Köszi, igazából a térképeimmel már tök jól megvagyok ("csak" a bejegyzés megírása várat még magára :D), a problémám azzal volt, hogy miként tudom ilyen szépen, interaktív formában beilleszteni a blogba. Képként, vagy linkként, vagy van a gúglin belül exportálás, és úgy (ha jól értem, ez lesz az)? (blog.hu-s vagyok én is.)
Én még a régi, magyar verzióban nyomulok, az szép színes, meg minden.
@Paraphone: Én a "beágyazás weblapra" kimenetét betettem a blog HTML kódjába, egy iframe-ről van szó, ugyanúgy kibírja, mint ahogy a videólejátszókat is, csak nincs neki külön ikon. A baj csak az, hogy amíg a sima guglimep beágyazását szépen testre lehet szabni, hogy mekkora legyen, mi látszódjon, milyen nagyításban, addig ez az újabb cucc dob egy linket, aztán átírhatod a szélességét és magasságát, de hogy mit mutat, vagy hogy odateszi a szöveget balra, azt magától eldönti és kész. Legalábbis én sehol nem találtam beállítási lehetőséget rájuk.
@Hamster: Köszi, szóval HTML-kód, akkor én itt kiszálltam. :D
@Paraphone: Most nézem, hogy van egy olyan, hogy "speciális kód beszúrása", szerintem az is jó lehet.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Északi parton? A Balatonra gondolsz? A vasút mellé, vagy a helyére?
@nyelv-ész: Mellé, ráhordónak, és Almádi-Füred között esetleg vele együtt is.

Nyáron például ilyen járhatna át Füredről Tihanyba.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem lenne jobb a meglévő vasutat fejleszteni? Két vágány, ahol lehet, és nyáron némi helyi érdekű viszonylattal felturbózva?
@nyelv-ész: Hé, csak akkor szabad ennyire offolni, ha már belefáradtatok, hogy reklámozzátok, share-eljétek, lájkoljátok a sziléziai oldalt! ;)
@Hamster: Bocs, nem tudtam, hogy villamosos oldalon villamosról írni offolásnak számít :-)
@nyelv-ész: Ez egy felső-sziléziai villamosokról szóló írást reklámozó blgobejegyzés, nem villamosos oldal :) Különben is, ennyi nem-villamosos írás szerintem rég volt, tiszta turisztikai képes blog leszünk lassan... nem is igazolja a látogatottság, hogy ez életképes irány, lájkrengeteg is csak mások régi képei esetén jön, lehet, hogy újra kellene ezt a blogosdit gondolonom, de legalábbis ritkábban pószolni, mert a rendszeres olvasókon kívül úgyse olvassa el visszafele senki az előző bejegyzéseket. "B" lehetőség, hogy mindenféle kritizálós-morgós dolgot írok, az behozza a trollokat, különösen, ha címlapot kap :)
@Hamster: Szerintem ne csinálj lájkvadászatot, az oldalaid sokkal értékesebbek annál. Pláne, hogy jópáran fenn sem vagyunk a fészbúkon, tehát max. ide írhatnánk, hogy lájk.
@nyelv-ész: Nem csinálok lájkvadászatot, csak látom, hogy milyen kevesen néznek meg egy bejegyzést, ha nem kap címlapot. Hazudni meg nem szeretnék, hogy mindegy nekem, hogy huszan néznek meg valamit, amin órákat dolgoztam (ezen a sziléziai oldalon inkább napokat), vagy kétezren.
@nyelv-ész: Persze ez nem csak a lájkon múlik, a sziléziai oldalt eddig 353-an nézték meg, mert belinkeltem pár közlekedési fórumba, a sienai képeket meg 41-en. Tudom, semmi különöst nem alkottam, esetleg senkit nem érdekel, de akkor is eredetibb contentnek érzem, mint neten keringő videókkal és képekkel tömegeket bevonzani, de mégis, az erkölcsi győzelem ellenére ;)) is jó lenne néha azt látni, hogy kapok mondjuk tízezred annyi lájkot, mint egy cuki kutyusos kép :)
@Hamster: Hát igen, nehéz ez a blogger-élet...

Szerintem nem feltétlen a látogatottság mértéke a fokmérője egy oldalnak. A kevesebb néha több: két tucat normális kommentelő többet ér, mint százötven troll, aki csak fröcsögni tud. Lenin elvtárs is megmondta, hogy a mennyiségi mutatók egyszer csak átcsapnak minőségi mutatókba...

(Kerékpáros kollégánk NDK-ban szerzett ideológiai képzettsége bizonyára jóval magasabb, így majd pontosítja, ha szükséges :-)
@nyelv-ész: Nem, valóban nem, de azért 41 megnézés az bárhonnan nézve kevés :)
@Hamster: akkor én most megnézem mégegyszer.
@nyelv-ész: kerékpáros kolléga. :DDD
@Hamster:

"milyen kevesen néznek meg egy bejegyzést, "

- Sokkal szórakoztatóbb sok bejegyzésed, ha szánok rájuk rendesen időt (related pages). Hadd ne kelljen kutyafuttában lájkolgatni őket.
@Hamster:

"a sziléziai oldalt eddig 353-an nézték meg, mert belinkeltem pár közlekedési fórumba, a sienai képeket meg 41-en. "

Linkeld be Sienát is olasz témájú oldalakra.
(A sienai posztokat nem szeretem, de ez a személyes irigységemből fakad, mert nekem nem sikerült eljutnom oda.)

A Garda-i poszt meg rövid, oda tudnék írni nagyjából 300 kommentnyi élményt és látnivalót, és.....
@Hamster: Ezt nem nagyon értem. Mivel most a teljes Siena cikk a főoldalon van, nem kell külön rákattintani az elolvasásához. Így hogy tudod a cikk olvasottságát a főoldaltól elkülönítetten mérni?
@nyelv-ész:

Erre a mondásra nem emlékszem. Lehet aznap beteg voltam, és nem voltam suliban:))
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az a Tihany-Füred kettes verzió bizonyára fogaskerekű lenne, nem?
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: a sajkodi strandra is elmehetne az a villamos. Vagy Aszófőig. Gyerekként nagyon utáltam az aszófői vasútállomástól áttrappolni Sajkodra, tűző napon, bőröndöket cipelve. Vagy amikor be kellett menni Füredre, mert a sajkodi kisboltban nem sok minden volt. No, mindegy, egyhamar úgysem megyek le oda, ha meg igen, akkor is kocsival.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Igazából azon gondolkozom, hogy visszatérek a két-háromnaponkénti pósztolgatáshoz, bár msotanában pont élvezem, hogy gyakorlatilag tetszőleges téma alatt elindul valami beszélgetés, itt például egy német-lengyel iparterület kapcsán Balatonoztok :)
@nyelv-ész: Ebben van valami, de ha egész nap csak négyszáz látogató volt, és látom, hogy más URL-t jelentősen többen néztek, lett új lájk, és kommentelnek alatta, mint például itt, akkor nincs nagy illúzióm azzal kapcsolatban, hogy mennyien olvashatták el.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem olvasok olasz témájú oldalakat, a környék iránti érdeklődésem sok éve befejeződött (úgy i.sz. 476-ban:). Igazából azon túl, hogy szép helyeket láttam a nyaralás során, ezek a bejegyzések kísérletek, hogy tudok-e mainstreamebb lenni, lásd nyelv-ész is le "villamosos oldal"-azta a blogot. De a jelek szerint ha villamosos képeket, sztorit, videót rakok fel, az is több embert érdekel :)
@Hamster: Nem a blogot, hanem annak "Felső-Szilézia villamosai..." című oldalát villamosoztam le :-)

Részemről örömteli, hogy változatos témák bukkannak fel a blogon, és jó lenne, ha így maradna. Ugyan nem értem, miért lett probléma a látogatottság, de ez nyilván nem az én dolgom.
@Hamster: Bocs, még egy kérdés: mi az a "mainstream"-ebbé válás?
@nyelv-ész: A vasút, azon belül a villamosos cuccok egy rétegtéma rétegtémáját jelentették. Ehhez képest egy szép olasz tengerpart vagy város már-már az RTL Klub bulvárhiradó :)
@nyelv-ész: "Ugyan nem értem, miért lett probléma a látogatottság"
Mert egy ilyen (szép magyar szóval) attention whore vagyok :) Tudom, nem mindenki azért csinálja, hogy odafigyeljenek, van, aki csak ki akar írni valamit magából, és letojja a többit, de nekem kell bizonyos mennyiségű visszajelzés, hogy inspiráljon a folytatásra, hogy este ne csak a tévét/youtube-ot bámuljam fáradtan, hanem erőt vegyek magamon, és inkább úgymond "alkossak" valamit. És amikor azt látom, hogy valaki index címlapon van fél napot egy máshonnan átvett, korábban másutt is megjelent, és már akkor is index címlapos képpel, hatszáz megosztással és kétezer lájkkal, én meg dolgoztam egy csomót, és napokkal később is az van ott, hogy "Legyél az első, akinek ez tetszik", akkor minden antihipszterségem ellenére megszólal bennem ez az attention whore, hogy tulajdonképpen miért nem miniatűr hajót építek borosüveg belsejébe, mert hogy azzal is sok munka van, de megszokott, hogy a készítőn kívül senki más nem látja...
@cyan:

Aszófő Sajkod között óvatosan kell duhajkodni, mivel ott egy nagyon szigorúan védett madárrezervátum van a parton. A nádasba már gyalog sem szabad bemenni.
Megállsz a szélén, csend van, és hallod a madarak százait csiripelni, de már az is egy érdekes élmény, mikor csak azt hallod, hogy zörög a nádas a sok mozgó madártól.
@Hamster:

Ha közönségkedvenc, netán látogatórekorder akarsz lenni, akkor

- posztolj celebciciket
- posztolj kölyökkutyákat
- Esetleg celebciciket nyaldosó kölyökkutyákat.

De én ott már nem leszek rendszeres látogatód.

A munkamániádról: Sajna, mert ilyen komplett és mindent átfogó oldalakat csinálsz, néha napokat kell várnom, hogy legyen időm a posztjaidra.

Hidd el! Sokkal értékesebb vagy, ha időhiány miatt néha napokig nem bukkanok itt fel, mintha három perc se kellene egy poszt "letudásához".
@Hamster: Az "attention whore"-ra érdemben nem tudok reagálni, viszont itt van egy kis sztori az Index főoldalára kikerülésemről:

Néhány hete írtam a blogomra két cikket, mindkettőt tévéreklámokról. Hetekig erősen mozgáskorlátozott voltam, így a kényszerűen otthon töltött idő alatt az átlagosnál sokkal nagyobb dózist kaptam a sok agyatlan ökörségből. Egy-egy cikkben ekéztem az űrhajós-hónaljdezodoros, meg a lovon fordítva ülős, szintén testszagelhárítós reklámot. Merészeltem azt írni, hogy a strandon hőségben szkafanderben mászkáló, meg a lovon fordítva ülő figurák nem feltétlen a nőknek megfelelni kívánó hímek példaképei, sőt inkább idióta és röhejes jelenségek, akik miatt a reklám fordított hatást ér el.

Az űrhajós cikk kikerült főoldalra, amit onnan vettem észre, hogy pár percenként jöttek az értesítők a kommentekről. Néhány óra alatt több tucatnyi jóakaróm lett, akik közül a jóindulatúbbak is minimum parázson sütögettek volna, amiért olyan gyökér vagyok, hogy nem fogom fel, micsoda óriási jófejségről van szó, mikor a szóban forgó cég a legtöbb dezodort elpukizóknak űrutazást ígér.

Mások a reklám alapvető feladatairól, annak szükségszerűségéről, és a modern társadalomban betöltött központi, fáklyavivő szerepéről értekeztek, hosszasan és kioktatólag. Mindezt abban a kontextusban, miszerint az énkurvanyámat.

Jöttek a (bizonyára) reklám- és marketing szakon végzett bölcs tudorok is, akik súlyosan antiszociálisnak ítéltek engem, mivel véleményemmel belerondítottam a fényesre polírozott kis világukba, ahol minden szép és jó, és még Coccolino Maci sem számít kirekesztőnek, amiért kiüti a versenyből csúnya és büdös alteregóját.

A sima trollokról már nem is beszélve, akik ugyanazzal a lendülettel döngölték az Indexet és engem a földbe, amiért már minden jöttment kikerülhet a hülyeségeivel főoldalra, miközben bloggerek ezrei éheznek és nélkülöznek.

Száz szónak is egy a vége: látogatottsági statisztikáim, kommentszámaim látványosan az egekbe szöktek.

Hogy ezek után mainstream voltam-e, döntse el mindenki saját maga.
Ja, még annyit, hogy még aznap töröltem mindkét cikket...
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy a Tihanyi-félszigeten bármilyen vasút engedélyt kapjon. Az meg külön probléma, ha rögtön két sínpár is kellene, vagy odabent fordulni, hogy a parton délnyugat felé haladva betérjen az apatsághoz, majd továbbmenjen. Az persze más kérdés, hogy Svájcben meg lenne oldva, plusz libegő vinne a révtől a visszhanghoz :)
@Hamster: ezért jó agyalni rajta. Úgysem lesz belőle semmi, de ábrándozni jó! Tudom, az élet megrontója, mely, kancsalul, festett egekbe néz, vagy kancsalul festett egekbe néz? :)
Szerintem ne görcsölj a kevés megosztáson, lájkon, oldaltetöltésen, mi szeretjük az írásaidat, olvassuk, kommenteljük is (jó, a doktor whosat én nem, mert nem ismerem a sorozatot, meg a zenéket sem, mondjuk úgy, hogy némelyikhez matuzsálem vagyok). Ne add fel, meg különben is nyár van, mindenki, akinek van egy csöpp pénze, szabija, az nyaral, menj te is nyaralni, posztolj hetente 3×, mi meg akik itt gebedünk a gépeink előtt, csak éhezzünk! :D
Apropó: Hams, én megosztom a posztjaidat, kiteszem facéra, de én látom, hogy nekem lájkolják, szerintem te azt nem látod. Na, akkor ennyi :P
@Hamster:

A parti verzió kivitelezhető. (Most nem taglalom sem a kerékpárútra, sem a gödrösi parkolóra gyakorolt hatását)
Pusztán természetvédelmi szempontok alapján meg lehetne építeni, persze lehet, néhány ésszerű kompromisszumba bele kell menni.

A tavak mellettivel nagyon jól járnék, mert uszkve 5 telken menne keresztül, amiben tulajdonos vagyok és egy ilyen beruházás folyamán jó áron lehetne elkótyavetélni őket.

Ugyanakkor mind a belső, mind a külső tó nagyon nagy védendő természeti érték. Egy ilyen kisvasút/kisvillamos nagyon-nagy forgalmat generálna, ami kockáztatja ezen értékeket.

Persze Svájcban erre is van megoldás.

Az látszik, hogy a Tihany-Füred közti (autó)forgalom kiváltására kell egy épkézláb megoldás, mert a jelenlegi buszjárat nem egy optimum.

www.kfki.hu/~elftrfsz/bfured-tihany.pdf

30 perc a menetidő, de 40 perc alatt sokszor még a hajóállomáson sincs. Volt olyan eset, hogy indulás előtt olyan tíz perccel órás követés esetén a hajóállomásnál Füred felé még az előző busz szedte az utasokat. Negyvenen vártak a buszra.

Utasoldalról nyáron lenne rá igény. Költségoldalról még keskeny nyomtávval is lenne szerintem értelme.

A libegőhöz: Régen a partról volt két lépcső is felfelé. A telektulajdonosok csinálták. Én már csak hallomásból tudok a létezésükről.
süti beállítások módosítása