Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A tornyok városa

2013.07.15. 17:00 :: Hamster

San Gimignanóból eddig mutattam három felhős és két buszos képet, úgyhogy itt az ideje azt is megmutatni, hogy igazából miről híres a város:

IMG_3157.JPG

A tornyairól. Nem templomok ékéről van szó, nem is modern irodaházakról, hanem középkori lakótornyokról. Nálunk ilyesmit inkább csak várakban látni, de régen városokon belül is ilyeneket emeltek a gazdagabb családok: a benne lakók a városfaltól függetlenül meg tudták védeni magukat a külső támadásoktól - vagy éppen a szomszédtól. Az alsó szinteknek nem volt ablaka, a bejárat könnyen eltorlaszolható/megsemmisíthető volt; a lakók nagyobb gond esetén a felső szintekre menekültek és felhúzták a létrát, onnan adott esetben forró vizet vagy szurkot locsolva a hivatlan vendégekre.

IMG_3168.JPG

Régen minden nagyobb városban voltak ilyenek, de a legtöbbet lebontották, vagy ledőltek háborúk, földrengések során, itt viszont az egykori hetvenvalahány toronyból tizennégy még mindig megvan. Többnyire le vannak zárva a felső szintjeik, de 7-800 évesen is büszkén állnak, hihetetlen "skyline"-t alkotva:

3194SanGimignano

Sajnos nekem nem sikerült ilyen távlati képet csinálnom az időjárás miatt (nem kicsit esett), úgyhogy a Wikimedia Commons-ból linkelem be, de a látványt sajnos ez is csak körülbelül adja vissza. A tornyok nem egyforma kivitelűek, nem is egyforma magasak; nyilván volt egyfajta versengés a gazdag családok közt, ki tud magasabbat építeni, míg szabályt nem hoztak arról, hogy egyik se lehet nagyobb a városháza 54 méteres (!) tornyánál:

IMG_3096.JPG

Szerencsére, mire a parkolótól beértünk a belső fal kapujához, az eső elállt, így igazán élvezni tudtuk a történelmi hangulatot...

IMG_3108.JPG

... és a képekbe is kevesebb esernyő lógott be :) Ezek a tornyok egész hihetetlenek voltak, mintha egy eltűnt civilizáció emlékei lettek volna!

IMG_3143.JPG

Ahogy Siena esetében, itt is a hanyatlásnak köszönhető, hogy a város megmaradt ilyennek: ha a kezdeti lendület megmarad, valószínűleg mindig újabb és újabb házak épültek volna a régiek helyett, eltűnt volna a városfal, szélesebb utcákat szabályoztak volna ki... De nem tették, mert 1348-ban a pestisjárvány elvitte a lakosság nagy részét, és az ettől megroppant város kénytelen volt feladni önállóságát, behódolva Firenzének.

IMG_3142.JPG

Az külön tetszett, hogy egy valós várost láttunk, nem skanzenszerűen helyreállított díszleteket. Ezt meg lehetne persze úgy is fogalmazni, hogy helyenként kicsit toldozott-foltozottak a házak, de így hitelesebbnek tűnik az egész.

IMG_3122.JPG

De mielőtt még valaki azt hiszi, hogy ilyen ravasz módon gúnyolódom, megjegyzem, hogy 6-7-800 éves épületek szerintem jogosan lehetnek ilyen állapotban, hiszen mégsem a pécsi magasházról van szó!

IMG_3118.JPG

Utólag nagyon sajnálom azokat az utastársakat, akik a vihar miatt a buszban maradtak!

IMG_3104.JPG

Ezzel az utolsó tornyos képpel fejezném be a bejegyzést. A jelek szerint a kép közepén látható a kedvencem, erről csináltam a legtöbb képet. Illetve valószínűleg ez látszik a leglátványosabban a legtöbb helyről, emiatt használják mobil adótoronyként is :)

14 komment

Címkék: utazás olaszország képek san gimignano

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr65397568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nem tűnik jó ötletnek.
@Rocko-: Már hogy ilyet építeni? Tényleg nem, azért állnak még sok száz évvel később is :)
@Hamster: igen. oké, felmásznak, felhúzák a létrát, nem érik el, őket, aztán? mit csinálnak, amikor kifogy az élelmiszer? pizzát rendelnek?
@Rocko-: azért akkoriban nem egy heti alapanyag volt ezekben a tornyokban. Több zsák liszt, füstölt húsok, egyéb száraz élelmiszer. Talán fél évig is kihúzták utánpótlás nélkül. Ja, meg nyilván jószágok is, tyúk, birka.
"Utólag nagyon sajnálom azokat az utastársakat, akik a vihar miatt a buszban maradtak!"
Én téged sajnállak, hogy ilyenekkel voltál összezárva a buszban.
@Macibb: Nem volt velük baj, nem vagyunk egyformák, illetve sok idős ember is volt, az eső meg tényleg nagyon esett.
San Gimignano gyönyörű. A kis boltokban a helyi kerámiák is fantasztikusak, csak győzze a vásárló megfizetni.
És vajon van olyan idő az évben, amikor lehet látni a turistáktól a várost? Marha rég érdekel a hely, de hát a képekből ítélve a középkori hangulatot inkább csak odaképzeli az ember...
@Sir Nyű: Érdekes módon engem cseppet se zavart a sok ember a hangulatban, az autók és az utcán végigmenő busz se. Mondom, nem skanzen volt, és nem is egy üres múzeum félreeső terme. Aztán persze ki tudja, mennyien lettek volna, ha nem esik az eső :)
@Ginlia: Mi csak valami sütit vettünk, az jó volt, és viszonylag megfizethető is :)
@Hamster: Jó-jó, engem is jobban zavar, hogy a munkában csücsülök, inkább tülekednék most S. Gimignanoban...
Decemberben menjetek, én vagy 10 éve akkor voltam arra, sehol egy turista. Igaz, -20 fok és 200 kilométeres szél volt, de akkor tényleg nem volt senki, csak a helyiek. Uffiziba belépés fél perc, perugiai barlang piac szinte kongott - aki volt arra nyáron, tudja miről beszélek. Gyönyörű hely, na.
süti beállítások módosítása