Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Korai hídzárás augusztus huszadikán

2013.09.17. 20:15 :: Hamster

Úgy látom, a törzsközönség nem nagyon tud mit mondani az újabb vonatos bejegyzésre, úgyhogy gyorsan nyomok valami mást. Persze csak kicsit mást, mert ebben meg villamos lesz. Ugye emlékszünk, hogy huszadikán otthon felejtettem a fényképezőgépet, ezért csak videóztam? Nos, aznap nem csak a 2624-gyel utaztam, hanem bengáliztam is. Elvileg a Deák térre ment volna, de egy be nem jelentett tüntetés miatt végül a Clark Ádám téren kötöttünk ki. Én szépen levideóztam, ahogy a Bengáli visszafog és elmegy, aztán a "sima" villamos is... és akkor rájöttem, hogy nincs mivel visszamennem, mert több villamos nem jött :) Szóval gyalogoltam egy kicsit, és ha már ott voltam, videóztam:

6 komment

Címkék: budapest vlog életkép

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr65521198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"A 7-es buszból 1-es emlékjárat lett" - ó, boldog gyerekkorom és ifjúságom! Mormogiék a Körönd és Bajza utca közt laktak, havonta legalább egyszer mentünk hozzájuk az egyes busszal. Bár nekem jobban bejött a 4-es (Villányin laktunk ugyi), de apám valamiért az 1-est szerette. Hazafelé ami előbb jött, azzal mentünk :)
Bezzonyám, amikor még a Népköztársaság útján ("mennyi különös alakot elrejt; a konfekcióbabát...") járt az 1,1gy,4,4gy, melyekből mára maradt egy 105-ös. Bár, akkoriban még volt értelme a gyors járatoknak ottanság, mert volt olyan, hogy a piros 1-es !5 perc! alatt eljutott a Hősök terétől a Bajcsyig, úgy hogy a Nov. 7 téren (Oktogon az ifjabbak kedvéért) azért bekapott 1 piros lámpát, mármint a megállóból kijövet a Liszt Ferinél.Az 1,1gy esetében a Szabi-híd Buda felé volt a szopóroller, mert ott ugye 1 sáv volt, ráadásul nem gyorsulhatta le a villingert, mert olyan közel mentek egymáshoz, hogy ott valaki valakit végig húzott volna! Ami a 4, 4gy-t illeti; annak már a '80-as években is szopóroller volt az Alagút, Lánchíd útvonal,de miután rá kanyarodott a József Attilára, na onnantól már nem volt mese, tépett, mint akit kergetnek és lazán, gond nélkül megtette a Bajcsy !Munkásőr park! -a mai Duna Plazával szembeni terület- útvonalat nem egész 20 perc alatt! A '70-es, '80-as években volt értelme, létjogosultsága a pirosoknak, mind a BKV, mind az MKV (ma MVK) viszonylatainál, hiszen a reggeli, délutáni, koraesti csúcsidőben utazó tanuló, fizikai és szellemi dolgozó réteg 10ezreit lehetett velük gyorsan, a nagy lakótelepek, illetve csak a jelentős csomópontok érintésével mielőbb a suliba, gyárakba, közintézményekbe juttatni, anélkül, hogy a kisebb forgalmú megállók miatt hosszúra nyúljanak ezek az ingázások. Természetesen, bizonyos viszonylatok esetén ma sem lehet kétséges, hogy szükség van az E-kre, de csak ott lehet létjogosultságuk, ahol az útvonaluk legalább 2/3-át saját buszsávokon képesek megtenni, így az Andrássy már nem játékos.
Ha a Villányi laktatok, akkor tökéletesen megértem a papa bölcs döntését, főként hogy a 4,4gy -mint említettem- már akkoriban is gyakran "elvérzett" a Roosevelt és a Krisztina krt közt...
@KissGecihuszár: A 4-esen volt először valami rádiós (?) lámpabefolyásolás a Krisztina téren, ilyen boton álló furcsaság volt a szélvédő mögött, legalábbis gyerekként azt sakkoztam ki, hogy az lehet az adó, mert más buszon nem láttam hasonlót (a befolyásolásról meg a tévében beszéltek többször is).

"Munkásőr park"
Egész nyarakat töltöttem ide kicsapva, de ezt a nevet sose hallottam :O Wow, és szobor is volt:
www.kozterkep.hu/~/3107/#photo-144562
Ez se rémlik, én csak a menetőautókat néztem, meg persze a tujákat a Vácin :)
@KissGecihuszár: többnyire vasárnap ebédre mentünk, akkor meg az Alagút-Lánchíd-Roosvelt tér nem volt bedugulva. Igen, a 70-es években járunk. :)
@KissGecihuszár: Boldog idők, manapság a 139-essel Gazdagrétről a déliig 25 perc, "jobb" napokon 30 fölött... A Moszkváig meg sem érdemes próbálni, Déliben át metróra, és irány a belváros, ahol az ember megkeresheti a következő havi BKV-bérletre valót :I
@Hamster: Igen, volt egy ilyen ős bejelentkezős rendszer, mely az Alagút felé jelt adott az Attila úti lámpának, aztán később ugye módosították, hogy a megállóból kiinduló busz hamarabb kapott "zöldet", így a kocsik előtt hagyhatta el a kereszteződést. Egyébként a '90-es évek közepén az akkor még 1-1 sávos Leányka úti felüljáró tetején volt egy lámpa, melyet a 3, 3gy buszok vezéreltek ki és be irányba. Tán emlékeztek, ott lőtte főbe a Herczegh transport egyik kamionosát a kék trabis pali, mert elé mert kanyarodni a Leánykán. Szóval, a buszok bejelentkeztek, aztán a lámpa vagy váltott, vagy nem...

@Trónkövetelő: Én ezért javasoltam a kretén BKK-nak, hogy járassák egész nap a 239-t is, akár úgy, hogy a 139-es csak 15 percenként és ezzel együtt a 239-es is azzal a követéssel jár, így a közös szakaszon egymáshoz képest 7-8 (ma a csúcsidőn kívüli 139-es követés 10-12 perc) percenként járhatna. Mondanom sem kell, úgy leugattak, ahogy az meg van írva! Többek közt én ezért is költöztem el a vízfejből, mert egyre reménytelenebbnek látom Bp sorsát, főként hogy 36 évet húztam le ott életem eddigi 42 évéből, tehát volt bőséggel megélt autentikus tapasztalatom a '70-es évek végéről, a '80-as, '90-es évtizedekről és persze a 2000-es évekről is. Higgyétek el, ahhoz hogy a vízfejben valódi ÉLETMINŐSÉGET lehessen kínálni, nos ehhez azonnal, egy összegben le kéne tenni az asztalra 5000 MRD Ft-ot! Szerintetek, mikor lesz egyszerre ennyi gempa és hozzá persze szakértelem, tudás és persze PPP, azaz Precizitás, Pedantéria, Pontosság??? Ugye, nem vártok tőlem erre a kérdésre választ, mert abban lennének csúnya szavak is és akkor szegény Hamster barátunk kénytelen lenne cenzúrázni...
süti beállítások módosítása