Október 19-én az M40-es mozdonyokat ünnepelték a hatvani fűtőházban. Nem olyan nagyszabású rendezvény keretében, mint tíz éve a Csörgőket Fehérváron, de ennél a típusnál már önmagában az hatalmas dolog, ha egyszerre három működőképes példány is egy helyszínen van.
Ezen a képen nem az említett három működőképes mozdony látható, csak a nemrégiben talpra állított hatvani 201-es, és a remotorizált záhonyi 301-es. A harmadik beröffentett Púpos - a nyári fürdősvonatról ismerős 235-ös - kicsit korábban kihúzott az udvarról, hogy - tankolás után - nemsokára induló különvonata élére álljon.
Az előbbi kép kakukktojása tehát a 006-os volt, melyről már csak a régi sorozatjelzés miatt is azt gondolom, hogy vélhetően nem működőképes. Ezzel együtt a sorozat egyik legrégebbi még meglevő példánya lehet, '66 szeptemberében vette át a MÁV. Nekem az tetszett rajta, hogy csúszótámos forgóváz-kocsiszekrény kapcsolata volt...
... ellentétben a gyakrabban látott ingás felfüggesztésű példányokkal. Kár, hogy a korai időpont miatt túl sok volt az árnyék a részletek fotózásához - utána meg mennünk kellett, az említett különvonathoz.
A 201-es és a 301-es motorját is beindították a megnyitón. Később persze lehet, hogy meg is túráztatták őket, de ha így volt, arról lemaradtam. Mindenesetre jó volt a gyönyörű őszi időben működni látni ezeket a kedves gépeket. Kár, hogy a tizenegynéhány éve régi színtervére visszafestett "sóska" 113-ast nem hozták el!
Ez megy most