Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (158) balatonföldvár (5) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (959) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (330) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (57) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (148) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (14) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (440) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (617) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (945) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (21) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (347) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Már nincsenek. Hiányoznak?

2013.12.13. 07:00 :: Hamster

Mostanában néha beletúrok a régi képeim közé, és hagyom magam meglepni, hogy annak idején mi mindent lekattintottam csak úgy, apropó nélkül. Néha olyan dolgokat is, amik már nincsenek meg.

img_4354.jpg

Például a "klasszikus" Kökit. Kicsit sajnálom, hogy amikor megnyílt, még nem fotóztam, mert akkor nagyon modernnek tűnt - aki csak később találkozott a hellyel, szerintem el se hiszi, mennyire. Tiszta volt, biztonságos, ráadásul az automata büfében jó kakaót adott a gép, mellette meg finom hot-dogot lehetett kapni. A buszmegállóknál levő bódék egyikében könyvesbolt működött, ott vette meg nekem nagyi a Tenkes kapitányát. Kell ennél több egy kisgyereknek? :) Mai eszemmel azt emelném ki, hogy a vasút, a metró és a buszok úgy voltak összekötve, hogy nem kellett közúti forgalmat keresztezni átszálláskor, sőt, nagyrészt fedett helyen gyalogolt az ember, ami ugyanakkor világos volt és tágas - akkor még nem választottak le belőle kuckókat mindenféle árusoknak, és a csak úgy álldogáló/kolduló rosszarcúság sem volt divatban. Ja, meg volt mozgólépcső és nyilvános vécé. Már nem is emlékszem, mikor kezdett leromlani, de tény, hogy a végén szörnyű volt, ennek ellenére nem csak erre kell emlékezni, hanem le kell vonni a tanulságot is: ha építünk valamit, arra utána vigyázni kell - és lehetőleg arra használni, aminek épült.

img_4916.jpg

Na, ezzel a hellyel kapcsolatban nehezen lehetne jó emlékem - persze tulajdonképpen semmilyen emlékem sincs róla, azon túl, hogy már ránézésre borzasztónak tűnt, és inkább nem szálltam le fotózni: az Illatos úti "Dzsumbuj". Igazából azon is meglepődtem, hogy így a villamosból lekattintottam. A Gubacsi úti első tömböt néhány éve lebontották, sőt, talán a mögötte levőt is; azt nem tudom, mennyi van meg még belőle, hisz vagy egy éve nem jártam arra.

img_0466.jpg

Nem akarom meghazudtolni magamat, úgyhogy itt egy vasutas kép is, Kelenföldről. Aki nem jár gyakrabban arra, talán nem is érti, mi az, ami innen eltűnt, úgyhogy segítek: az aluljáró, aminek a rámpáját látjuk. Ez nem azonos azzal, ahol ma át lehet jutni a Sasadi úttól az Etele térre; ez valami csak MÁV-osok által használt járat lehetett, targoncákkal is járható kivitelben. A feljárókat vélhetően akkor tömték be, amikor felújították a peronokat és perontetőket, de vicces módon a rámpákat körülölelő oszlopok ma is így állnak, csak nincs köztük semmi. Vajon maga az alagút azért megvan még? És mikor használták ténylegesen targoncákkal? A közepesen közelmúltban átépített pályaudvarokon jellemzően voltak hasonló rámpák, esetleg liftek, de soha nem láttam őket használatban.

Idősebbek emlékezhetnek egy régi aluljáróra a pályaudvar északi végén is, ebben állítólag a Gazdagréti lakótelepre vezető távfűtési csövek húzódnak manapság. Én sose jártam benne, így nem emlékszem rá, akárcsak a peronok feletti gyalogos felüljáróra - pedig a pályaudvar átépítése gyerekkoromban zajlott, akkor helyezték új nyomvonalra az Albertfalva felől jövő síneket, és mintha akkoriban épült volna az a fura betonhíd is, ami alatt Pest felé kanyarodnak a sínek. Illetve hát nyilván a mai aluljáró és a perontetők is akkor épültek.

36 komment

Címkék: budapest város képek már nincs

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr515670792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A rámpás aluljárón nyomultak szerintem a targoncák, a Déliben is van egy a két oldal között.

A Köki tényleg szupermodernnek látszott a 80-as években, akkor dívtak ezek a műanyag elemmel burkolt "legóházak" is, a Déli közelében is volt két ilyen. No meg a 3-as metró széksorai. Hihetetlen, hogy milyen gyorsan kiavult a divatból. Hogy milyen általános állapotba hagyták süllyedni a Kökit, az egy másik történet. De mindettől függetlenül a Köki tényleg Budapest egyik legjobban megtervezett IMCS-je volt (még most sem sikerült teljesen elrontani).
A Kelenföldön lévő extra aluljáró engem is érdekelt mindig, hogy mi lehet ott lent. :) Nem hiszem, hogy betemették amikor felújították a peronokat, mert akkora szabású nem volt az építkezés azon a részen anno.
Győrben is van valami hasonló emlékeim szerint emögött az ajtók mögött, ebben megtud valaki erősíteni? :)
www.panoramio.com/photo/55079669
"mellette meg finom hot-dogot lehetett kapni."
én valahogy nem merem bepróbálni az aluljárós kaját, bármennyire is jó az illata.

"az Illatos úti "Dzsumbuj". "
sokan sztem manapság már nem is tudják mi az.
@Rocko-: "én valahogy nem merem bepróbálni az aluljárós kaját, bármennyire is jó az illata."
A nyolcvanas évek elején soha semmi bajom nem volt ilyenektől. A kilencvenes évek végén meg már én se mertem volna :)

"sokan sztem manapság már nem is tudják mi az. "
Pedi elég legendás volt. A tesói ma is megvannak a Hős utcában, illetve a Bihari utcában az ebben a kontextusban kicsit viccesen ható Balkán utcai megálló közelében:
maps.google.com/?ll=47.496741,19.114468&spn=0.003048,0.008256&t=k&z=18
és
maps.google.com/?ll=47.475096,19.117177&spn=0.003049,0.008256&t=h&z=18

De valahogy egyik se volt annyira ijesztő, mint az Illatos/Gubacsi úti.
@Comandante en Jefe: Persze, a rámpa nyilvánvalóan arra utal, hogy valami gurulós cuccnak szánták, de _soha_ nem sikerült ilyesmit látnom ott.

A leglátványosabb ilyen jellegű rámpák amúgy Szolnokon vannak, a peronok mindkét végén.
@Balage85: A Győriek liftnek néznek ki. És ismét oda lyukadunk ki, hogy a hatvanas-hetvenes-nyolvanas években micsoda fejlesztések voltak a magyar vasúton... amik eredményéből mi utasként semmit nem láthattunk. Igaz, manapság megint vannak rámpa- és liftépítések, például a tisztatenyői intermodális űrközpontban, meg hasonló frekventált helyeken :)
A KÖKI már kezd megint ezen az úton menni, elkezdtek megjelenni a papírdobozos, székes, asztalkás árusok...
@Hamster: "A nyolcvanas évek elején soha semmi bajom nem volt ilyenektől. A kilencvenes évek végén meg már én se mertem volna :)"
és a '90-es is 20 éve volt...
A kelenföldi rámpa szerintem a poggyásztargoncák útvonalának része volt, de ezeknek jó ideje nincs dolga a pályaudvaron. Azt tippelem, hogy a győri is ez lehet, de ez csak egy nagy tipp.
@Rocko-: @Hamster: A nyolcvanas években az egyfajta küldetés volt, hogy az ember csalamádés hamburgert kellett hogy egyen. De akkor simán mertem jó kis sültkolbit is enni a hentesnél a piacon. Nem volt menő, de én szeretem. Ma már nem merném egyiket sem. Igaz, addig nem tudtok SEMMIT a kulináris élvezetekről, míg nem jártatok Ázsiában. 8-]

A KÖKI-t nem sajnálom. Az utolsó időszakában atombomba kísérleti övezetnek lett volna a leginkább ideális. Amúgy az érzést - meg amúgy szerintem a látványvilágot - lazán hozza a Nyugati Téri aluljáró is, főleg a pályaudvarhoz közeli rész.
@Sam. Joe: "A nyolcvanas években az egyfajta küldetés volt, hogy az ember csalamádés hamburgert kellett hogy egyen."
Ezt miért utálja mindenki amúgy? A Moszkva tér c. film hatása? Csak mert én imádtam, és konkrétan a kilencvenes évek első felében/közepén imádtam ott, a Moszkva téri csalamadés hamburgeresnél éjszakaizni (mert azért nem vacsora volt az:).

"A KÖKI-t nem sajnálom. "
De láttad/használtad fénykorában? Azóta se épült ilyen jól kitalált intermodális csomópont: vonat, metró és buszok egy fedél alatt, mozgólépcsők is voltak, nem kellett átszállás közben utat keresztezned, világos volt és elég széles, nem két méter szélességben kellett fél kerületnyi tömegnek átmennie, volt nyilvánosvécé, stb. És akkor ám kismillió árus, meg a folyosóból leválasztott bódé se volt ám. Vigyázni kellett volna rá, az nem megy ebben az országban, semmire :(
@Rocko-: @Hamster: Hagyjatok ki ebből, okés?!

1. Szeretem a csalamádés, hamburgernek hívott izéket óriásbuciban!

2. Nem szeretem a Moszkva teret, mert nekem egyet jelent a tömeggel és korán keléssel. (Az Astoriánál laktunk, anyám a János Kórházban dolgozott, oda jártam óvodába vele, hajnalok-hajnalán kelés, kóma.)

3. KÖKI: Még ha funkcionális is volt, ronda volt mint a bűn. Sohasem tetszett. Üzemszerűen nem használtam új korában. Első pillanattól olyan volt nekem, mint most a Lehel Téri Piac. A Pompidu Központ - dunsztom nincs, hogy írják - óta, minden építész azt gondolja, hogyha valami rondára sikerül, az művészi.
A dzsumbujban jártam is, lakott ott egy középiskolai barátom. Nem volt az annyira félelmetes, hogy még leszállni se merj a viliről, ott is csak emberek éltek, még ha szegényebbek is.
@Archimédesz: Ez mikor volt? Amikor én arra jártam, mindig olyan arcok beszélgettek az első emeleti ablakokból a földszinti kocsma (?) előttről, hogy inkább nem vártam volna húsz percet a következő villamosra. Illetve néha a villamosvezetővel is kiabáltak. Ehhez hozzájött nyilván az, amiket írtak és mondtak róla, és az ritkán volt pozitív.
@Sam. Joe: "Hagyjatok ki ebből, okés?!"
?! Írtál valamit, és nem szabad arra reagálni?
A Kelenföld-északi aluljáró volt korábban "az" aluljáró, a Bartók Béla út tengelyében a Rimaszombati útra vezetett, a Rétisas mellett.

Kisebb nyomai még látszanak a Bartók felőli bejáratnál (vagy kijáratnál?).
Ha már, akkor ezt se hagyjuk ki:
www.imdb.com/title/tt0056789/fullcredits?ref_=tt_ov_st_sm
www.port.hu/a_tenkes_kapitanya/pls/fi/films.film_page?i_where=2&i_film_id=64465&i_city_id=3372&i_county_id=1&i_topic_id=2
Ez a kép szerepelt az egyik könyv címlapján is :-)

Kelenföldnél máig sem értem, hogy az új lejáróknak miért van két teteje? Mert ennek semmi teteje… :-P
Rengeteg olyan felvonó van, ami szinte sohase üzemelt - egy példa: a Balatonszemesi Posta mellé épített "esélyegyenlőségi" felvonó, aminek a nyitott (!!!) tetejére ponyvát tettek, alája deszkát, arra meg téglákat…
De hogy valaki bejusson a felvonóhoz, ahhoz meg kellett kérni valakit: menne már be a Postára, hogy valaki jöjjön a kulccsal kinyitni a kert kapuját - mert bizony a felvonó belül van :-P
10 éve garantáltan senki sem használta, de valaki jó sok pénzért megépíttette, illetve megépítette :-P
@Sam. Joe: én a filmre céloztam. :)
@Hamster: A Rocko volt! Megvádolt, hogy nem szeretem a csalisburgert! Neked a KÖKI rész szólt. Tény, a szmájli kimaradt.

@Rocko-: Ööö... Nem tudom, régen láttam.
@Hamster: Az eredeti, hetvenes évek legvégi tervek még nagyszabásúbbak voltak. Az volt az elképzelés, hogy a lakótelep továbbépültével egészen Kispest, Kossuth térig tartott volna a felüljáró, mint valami magasba emelt sétálóutca-tengely, és a közvetlen mellette építendő néhány áruház (akkor még nem gondolkodtak fél városrésznyi, összefüggő plazákban, mint most az Aréna, vagy a West End) első emeletére közvetlen, fedett kapcsolatot is biztosított volna. A végén "természetesen" a piac helyén építendő modern vásárcsarnok állt volna. Hát ezekre már nem volt pénz. Sem erre, sem a lakóházakra. Szerencsére? Vagy sajnos?
@Balage85:
A győriek valóban liftek. Egyszer megkérdeztem a "Régi Győr" fészbúkos csoportban a műértő közönséget, és ott mondták. Az egész alatt van egy üzemi aluljáró/alagút a sínekre merőlegesen, állítólag azon hordták ki a postavonatokra a cuccot.
Azt viszont nem tudták megmondani, hogy miért van lejtős korlát az építmény külső oldalán.
@Sam. Joe: szó se volt ilyenről!
csak a filmet mondtam, abban van szó erről. tessék pótolni!
Aha, szóval ezért olyan vicces némelyik oszlop kelenföldön. Egyébként ha már aluljáróról van szó, engem az is érdekel, mi lesz a mostani aluljáróval, ha átadják a négyes metróhoz épült új aluljárót.
@SomiTomi: "Engem az is érdekel, mi lesz a mostani aluljáróval"
Lezárják és belépőt szednek "itt ment gimnáziumba másiktól negyedikig minden egyes rohadt nap Hamster" jeligére ;) Hejj, de unom emiatt még mindig azt a helyet, pedig azóta már legalább egyszer átfestették :D
@Hamster: Tiszatenyő... Azzal a gagyi EU-kék hullámbádok perontetővel és a szintén gagyi EU-kék bádoglemez padokkal, amelyek kiválóan gyűjtik össze a szálló rozsdaport - az idétlen átépítések mintapéldája.

Az már nem sikerült, hogy a felvételi épületet - legalább az utasforgalmi funkciókat - átrakják a vasút túloldalára. Ahol a falu is van.
Ami például nekem hiányzik, az a "Forgó" a Nyugati téren. Standard randipont volt... :)
@Carada: Az megvan most is, csak kicsit modernebb a kijelző rajta, nem villanykörtékből áll.
@Hamster:
Nah, csak sikerült feltámasztani? Amikor utoljára láttam, még néhány izzó bágyadtan pislákolt rajta, de az információt már nem lehetett dekódolni.
@Carada: Szponzor felújította. Talán megvolt a lehetősége, hogy csak simán megszűnt volna, mert az áruház átalakult, az óra meg nem tudni, kié, de maga a forgó kijelző többgenerációs emlékhely, és hálistennek időben kapcsolt valaki.
Sajnos a Köki tényleg nagyon jó példája volt annak, hogy mi lesz egy jó hellyel, ha nem vigyáznak rá az emberek. Sajnos mivel az embereket nem cserélték le a környéken, így félő, hogy az új építmény is a régi sorsára jut. Mint azt már előttem is írták, ez a folyamat már meg is indult, aztán 20-30 év múlva megint lesz egy elbontandó "lepratelepünk".
@ruba:

A dolgok nem örökéletűek, ennek az ellenszere az ún. karbantartás. A felgyűlő kosz ellen meg a takarítás nevű varázslat segít. Nem az embereket kell szidni, hanem az ojjektum kezelőjét (kezelőit), mert ezeket nem végeztették el. Megépült, aztán nézték, ahogy rohad szét. Márpedig az esővizet nem az emberek folyatják be, az aszfaltot nem ők púposítják fel, a neonokat nem ők égetik ki, a külső burkolóelemeket nem ők esetik le. Igen, az üvegtáblát talán ők törik be - törték, egyszer, valamikor - de ez nem ok arra, hogy tíz év alatt csak a deszkával való pótlásig jussanak el...
@Comandante en Jefe: Igazad van, tényleg kicsit egyoldalúra sikeredett a leírás, de azért azt továbbra is tartom, hogy az is számít, hogy azok, akik naponta arra járnak, hogy bánnak a hellyel, és itt nem csak arra kell gondolni, hogy betöröd-e az ablaktáblát, vagy nem. Aki pl. vásárol az illegális árusoktól, az piacot teremt nekik, vagyis oda vonzza őket. Ha senki nem venne tőlük semmit, akkor nyilván nem lennének ott. Természetesen az illegális árusok csak egy kis szelete a problémának, de attól még létező dologról van szó.
@ruba:
Ez így van. De szerintem -részben- ez is függ attól, hogy megkapja-e az alapszinten elvárható takarítást, karbantartást.. Egy normálisan kinéző köztérre talán a júzerek is kicsit jobban vigyáznak, mint egy lelakottra.
@Sura md: @Hamster: A szolnoki rámpán még 2000 körül biztos közlekedtek a kis sárga villanykocsival, ami ott ment át a peronokra, amikor kellett
A kelenföldi targonca aluljáró, de nem vált be. Túl szűk volt, hogy egyszerre több jármű használja biztonságosan. Ezért se láthattátok gyakorlatban használni.
A győri pedig szintén targoncás, a postával volt összekötve, ott pedig addig volt értelme míg nem voltak meg a posta vágányok, illetve volt kis áru fuvarozás poggyászkocsiban.
süti beállítások módosítása