A múltkor sikert aratott a vasútra kijáró karlsruhei villamosokról szóló bejegyzésem, hozzátennék még pár képet a témához az érdekesség kedvéért:
Ezen a fotón két dolog érdekes: egyrészt a karos jelzők a háttérben, másrészt pedig az, hogy a kép nem Karslruhe környékén készült, hanem Rüsselsheimban (a háttérben látható épületek konkrétan az Opel gyárhoz tartoznak). 2004-ben úgy fél évig közlekedett itt ez a tram-train szerelvény annak felmérésére, hogy lenne-e igény egy Hanautól Frankfurt am Mainon át Rüsselsheimig járó "régióvillamosra". A jelek szerint nem volt.
Persze elég fura próbálkozásról volt szó, hiszen a villamos végig a német szövetségi vasút vágányain haladt, de Hanauban akkoriban épp azon gondolkodtak, hogy visszaépítik a második világháború által elsöpört villamosüzemet. A kísérleti üzemnek hangzatos nevet is adtak: MainLinie - a "Main" itt a Majna német nevét jelentette. Hogy "tram" üzemmód nélkül miért volt szükség tram-train járműre, az nem világos, de fotótémának azért nem volt rossz.
Városi szakasz nélkül a viszonylat érdekessége végül az lett, hogy ez idő alatt villamossal is ki lehetett jutni a frankfurti repülőtérre :) Ez a kép a reptér alatti vasútállomáson készült, ahol manapság csak az S-Bahnok és regionális vonatok állnak meg (van egy másik állomás is, a távolsági vonatoknak, elsősorban a háromszázzal száguldani tudó ICE3-asoknak). Ifjabb koromban utóbbi még nem létezett, szerintem akkor a Budapest - Bécs - nemtudommi vonat is itt állt meg. Nincs valakinek egy régi menetrendje kéznél? Erősen rémlik, hogy jártam itt régen vonattal, de már nem emlékszem, mikor és milyennel...
És a végére egy részletfotó: a vonatok jellemzően szélesebbek, mint a villamosok, itt sincs ez másként. Hogy azért az utasok ugrálás nélkül fel- és le tudjanak szállni, a villamosmegálló peronjánál hagyományos lépcsőfokként funkcionáló fellépők a pályaudvarok magasabb peronja melletti a távolság áthidalására szolgálnak. Egyszerű és biztonságos, bár szerintem Magyarországon nem engedélyeznék...
Ez megy most