Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (154) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (958) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (328) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (55) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (552) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (143) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (5) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (13) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1069) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (15) konstal (8) körtér (8) közlekedés (438) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (69) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (437) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (616) vasútállomás (5) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (942) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (20) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (345) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Karlsruhei villamossal a rüsselsheimi vasútállomásra

2013.12.17. 15:00 :: Hamster

A múltkor sikert aratott a vasútra kijáró karlsruhei villamosokról szóló bejegyzésem, hozzátennék még pár képet a témához az érdekesség kedvéért:

06120039.JPG

Ezen a fotón két dolog érdekes: egyrészt a karos jelzők a háttérben, másrészt pedig az, hogy a kép nem Karslruhe környékén készült, hanem Rüsselsheimban (a háttérben látható épületek konkrétan az Opel gyárhoz tartoznak). 2004-ben úgy fél évig közlekedett itt ez a tram-train szerelvény annak felmérésére, hogy lenne-e igény egy Hanautól Frankfurt am Mainon át Rüsselsheimig járó "régióvillamosra". A jelek szerint nem volt.

06120028.jpg

Persze elég fura próbálkozásról volt szó, hiszen a villamos végig a német szövetségi vasút vágányain haladt, de Hanauban akkoriban épp azon gondolkodtak, hogy visszaépítik a második világháború által elsöpört villamosüzemet. A kísérleti üzemnek hangzatos nevet is adtak: MainLinie - a "Main" itt a Majna német nevét jelentette. Hogy "tram" üzemmód nélkül miért volt szükség tram-train járműre, az nem világos, de fotótémának azért nem volt rossz.

06120059.JPG

Városi szakasz nélkül a viszonylat érdekessége végül az lett, hogy ez idő alatt villamossal is ki lehetett jutni a frankfurti repülőtérre :) Ez a kép a reptér alatti vasútállomáson készült, ahol manapság csak az S-Bahnok és regionális vonatok állnak meg (van egy másik állomás is, a távolsági vonatoknak, elsősorban a háromszázzal száguldani tudó ICE3-asoknak). Ifjabb koromban utóbbi még nem létezett, szerintem akkor a Budapest - Bécs - nemtudommi vonat is itt állt meg. Nincs valakinek egy régi menetrendje kéznél? Erősen rémlik, hogy jártam itt régen vonattal, de már nem emlékszem, mikor és milyennel...

06120048.JPG

És a végére egy részletfotó: a vonatok jellemzően szélesebbek, mint a villamosok, itt sincs ez másként. Hogy azért az utasok ugrálás nélkül fel- és le tudjanak szállni, a villamosmegálló peronjánál hagyományos lépcsőfokként funkcionáló fellépők a pályaudvarok magasabb peronja melletti a távolság áthidalására szolgálnak. Egyszerű és biztonságos, bár szerintem Magyarországon nem engedélyeznék...

15 komment

Címkék: közlekedés németország képek vasút villamos

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr695672570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hams', nekem onnan még két menetjegyem is van. :) Egy kézzel írott és egy már nyomtatott. Az EC25 volt (azt hiszem talán Liszt Ferenc EC?), Frankfurt am Main - Hanau - Passau - Wels - Wien - Kledering - Hegyeshalom - Gyoer - Budapest, áll a jegyen. Kb. 13-14 órás menetidővel.
@Tíz kicsi indián: Volt nyomtatott nemzetközi jegy? Nekem akkor lett először olyanom, amikor tavaly interneten vettem meg, pályaudvari terminálon kinyomtatással :)
@Hamster: Igen, a németek már akkor olyat adtak. Nem egyben, oda-vissza vettem meg.
Igen, Liszt Ferennek hívták, én is utaztam annó rajta. Na meg a reptéren át is utaztam, de nem ezzel a vonattal, hanem egy IC-vel.
@Tíz kicsi indián: Ja, hogy kinti jegy. Azt hittem, magyar :)
ez jó, jöhet még!

bár valahol evidens, de biztosítanál, hogy az utolsó képen látható lépcső az a villamosból bújik elő és nem az állomásból.
@Rocko-: Persze, hogy a villamosból. Ha kell, lefele hajlik, mint a TW6000-esen, ha kell, előrecsúszik a peron felé.
@Rocko-: Mintha akkoriban valaki mondta volna, hogy a magyar vasúti szabvány nem engedi (engedte?), hogy lefelé kelljen lépni a peronról, úgyhogy ilyet nálunk nem láthatnál. Pontosan nem is látnál, mert nálunk meg magas peronok nem nagyon vannak a vasúton ;)
@Hamster: hát igen, peronról lefelé lépni nagyon veszélyes, szerencse, hogy vonatról peronra szintben lehet átszállni, így ez egy biztonságos dolog.
@Rocko-: Na igen, a gyorsvonati kocsik kifele erővel nyitható ajtajai sem veszélyesek, hiszen egy méternél magasabbról pofáraesni a peronra, az nem gáz.
@Hamster: nauyge, a MÁV-nál védik az életünket, és törekednek a biztonságra!

:)
De érccsék már meg a kedves urak, hogy ez nem lenne jó, mert anno 1972-ben Butyka (Kotnyeles) Gyula bácsi megmondta, és azóta az a SZABVÁNY, ami. Mindez nem sokkal azelőtt történt, amikor Rutin Karcsi bácsi megírta a mozgólépcsők menetrendjét 1973 tavaszán, szép egyönletösen járnak azóta is, jóvanaz! :)
@cradbox:
A mozgólépcsőknél nekem Németországban olyan érzésem volt, mintha lassabbak lennének a budapestieknél, persze lehet, hogy csak _úgy_éreztem_. Engem jobban zavart, hogy idén nyáron a Délinél a metró mozgólépcsőjét 2 hónapon keresztül javították. De még ott sem a mozgólépcső volt a lassú, hanem az azt javító emberek :)
@Trónkövetelő: Az biztos, hogy tőlünk nyugatra lassabbak voltak a mozgólépcsők, mint a nagytesónál, de azt hittem, hogy már alkalmazkodtunk a nyugati szabványokhoz (no meg a legtöbb helyen már nem szovjet gép műxik), és nem lehet (nagy) különbség.
süti beállítások módosítása