Tavaly novemberben megnéztük a 2-es villamos építésének állását, világos volt, hogy el kell menni az első napra is. Még az időjárás is mellénk állt: sütött a nap, és múltkorral ellentétben a szél se volt túl erős!
Ugyanez a nap volt a CAF alacsonypadlósok utasforgalmi premierje is. A dupla bemutató miatt a menetrend felborult, a fenti kép készítése körül például hat kocsi elment az egyik irányba, mire a másikból is jött egy. Ennek ellenére az emberek megvárták a tujákat: eszméletlen tömeg volt rajtuk, miközben a vonallal aznap még párhuzamosan futó csuklós buszokon bőven volt hely!
A szegedi 2-eshez és a miskolci 1-es hosszabbításához/felújításához hasonlóan itt is nyugat-európai kivitelben készült a vonalvezetés: minél kevesebb helyen együtt mozogva az autókkal...
... az utcaképbe lehetőleg beillesztve...
... sok helyütt füvesített vágányzattal. A lámpahangolásokkal viszont érzésem szerint még dolgozni kell: elég lassú volt a haladás, talán még lassabb is, mint az 1-esen, pedig a pesti szokásokhoz képest az is sokat áll. Aki nem ismerős a cívis városban, annak térképen is berajzoltam, merre járunk:
A sárga vonal a 2-es, kékkel jelöltem a sokáig egyetlenként árválkodó 1-es önálló szakaszát. Más a két vonal karaktere: míg az 1-essel egyetemekhez, klinikához, gyógyfürdőhöz, illetve a Nagyerdőbe lehet eljutni, a 2-es lakótelepek sorát fűzi fel, útba ejtve néhány iskolát is.
A "régi" és az új a Kálvin térnél találkozik össze. A sínek menti tereprendezés legtöbb helyen még hátra volt, illetve ezen a napon még jártak azok a buszok is, amelyeket a villamos ki fog váltani (31-es és 32-es, csuklós Volvókkal), a CAF-okon ennek ellenére irtózatos tömeg akarta kipróbálni az új vonalat. De tényleg, a budapesti 4/6-oshoz képest is szűken voltunk!
Persze videóztam is, a kép alján további kommentárok olvashatók. Azt azért most elmondom, hogy a valóságban természetesen nem villogtak így a kijelzők, a videó képfrissítése miatt látszik csak úgy. Ezen felül az egyik snitten pár másodpercnyi önarcképet is elrejtettem ;)
Ez megy most