Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Régiségek a fűben: a maradék :)

2014.06.11. 07:00 :: Hamster

Annyi bejegyzés volt már a budaörsi Goldtimer happeningről, hogy lassan én se emlékszem, mit mutattam és mit nem. Mielőtt végleg összekavarodom, itt az utolsó rész a sorozatból:

DSC_3150.JPG

Ezt a jószágot élőben kell látni, hogy az ember elhiggye, hogy tényleg létezik: egy Reliant Robin. És nem, Mr. Beannek nem ilyenje volt, több Reliant típus is létezett.

DSC_3149.JPG

Vajon mi járt annak az eszében, aki azt gondolta, műszakilag jó ötlet egy ilyet építeni? :)

DSC_3104.JPG

Ezt a Peugeot-t gyerekkoromban "Trabant döluksznak" hívtam, mert szemből picit hasonlított a mi kis  papírjaguárunkra.

DSC_3202.JPG

Ez is valami francia autó, de még sose láttam ilyet, nem tudom, mi lehet... ja, megvan: a valaha volt legeredetibb autók egyike.

DSC_3137.JPG

Matra M530 LX. Kicsit fura forma, nem igazán harmónikus. Pedig a gyártó igazán értett az áramvonalazáshoz, hisz főállásban rakétákat (is) gyártott :)

DSC_3191.JPG

Kopoltyús Kadett kupé - őszintén szólva először az ugrott be róla, hogy akkor már inkább egy Skoda 110R kéne - pedig nagyon szép állapotban volt!

DSC_3153.JPG

A bejegyzést és a sorozatot ezzel a Jaguarral fejezném be. És nem tudom, ki hogy van vele, nekem valahol itt (pontosabban a négyajtós verziónál) fejeződött be a Jaguar is, mint gyártó - ami utána jött, abból semmi se tetszett. Ti hogy vagytok ezzel?

23 komment

Címkék: autók képek budaörs oldtimer gépsárkány

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr376280449

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Reliant Robin gazdájának kettő is van. A másik egy újabb, piros, a fia jár vele suliba Szigetszentmiklósról Csepelre. Csodálatos látvány, ahogy teper be a reggeli forgalomban.
Egyébként meglepően jó a kg/LE aránya, valami 400/45, vagy hasonló. Remekül tolja a seggét a körforgalomban.

Nem is olyan régen tartották meg ketten az első magyar Reliant Robin találkozót az okmányiroda parkolójában :)

A Matráról meg van egy remek írás a Totalcaron:
totalcar.hu/magazin/szerelem/matram530lx/
Citroen DS elég sok Louis de Funès filmben volt.
A "Trabant dölux" kellően megalapozott meglátás!

A múltkor egy Austin után kutakodva találtam egy kis összefoglalót a Pininfarina tervekről, a Florida stílusról. Jól látható az a design képlet, ami az 1950-es évek végétől az európai autógyártásban tarolt: Fiat, BMC, Peugeot mind ugyanazt kínálták.

www.curbsideclassic.com/automotive-histories/pininfarinas-revolutionary-florida-the-most-influential-design-since-1955/
"Vajon mi járt annak az eszében, aki azt gondolta, műszakilag jó ötlet egy ilyet építeni?"
költséghatékonyság.

a Pugot szerintem láttam én már, sőt fotóztam. vagy csak hasonlót, OT nélkül.

Matranak van egy fura szépsége.

@prokee: "Remekül tolja a seggét a körforgalomban."
ezt akartam kérdezni, hogy ott nem kétkerekezik? :O
"Vajon mi járt annak az eszében, aki azt gondolta, műszakilag jó ötlet egy ilyet építeni?" Az, hogy briteknél ezt motorként lehet forgalomba helyezni, vagyis vezethető motorjogsival (és kevesebb az adója). Igazából nem nyomi autó, hanem motorkerékpár deluxe :-)
@EZ1: Nem is tudtam, hogy ennyiféle Trabantot gyártottak :-)
Keverni tetszik a szezont a fazonnal :)

A Reliant a márkanév, tehát Reliantból van többféle.

Másrészt Mr Beannek Minije volt, az ellenségé volt a Reliant.
"És nem tudom, ki hogy van vele, nekem valahol itt (pontosabban a négyajtós verziónál) fejeződött be a Jaguar is, mint gyártó - ami utána jött, abból semmi se tetszett."
kb meg is fogant az átkod, mert a komplett brit autóipar azidőtájt húzta le magát a wc-n :)

@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos: na jó, ez pont a robin ellentéte kb minden szempontból :)
@SomiTomi: Az olcsóbb adóról tudtam, de hogy motoros jogsival is...
A háromkerekűek között a két kormányzott kerék elöl gyakoribb volt. Keleten, nyugaton egyaránt.
Velorex rokkantkocsi:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a9/Velorex.jpg
Messerschmidt Kabinenroller:
de.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Kabinenroller

(Ez utóbbi ugyanúgy a maradék repülőgép-orrkerekeknek köszönhette létrejöttét, mint az olasz robogók :-)

Meg egy kakukktojás: a (majdnem) négykerekű BMW Isetta:
de.wikipedia.org/wiki/BMW_Isetta
Citroën ID és DS.
Meglepett, hogy a velem gyakorlatilag egyidős kocsik közül - a külsejét még a (hozzánk persze kicsi késéssel érkező) 64-es "Fantômas" filmben is "űrből jöttnek" láttuk, főként, hogy fel is szállt :-) - a DS volt az első modell, és az ID az "egyszerűbb, olcsóbb" széria.
www.imdb.com/title/tt0058089/?ref_=fn_tt_tt_1
Mindig igen zavart, hogy nem sikerült különbséget tennem közöttük, holott a korai különálló lámpás modell és a két reflektort közös bura alá rejtő között szembetűnő volt a különbség.
Zavaromnak az az oka, hogy (úgy gondoltam), az "ötlet" volt előbb. Mindkét kocsinak "beszélő neve" van ugyanis: kiejtve az ID úgy hangzik, mint a (névelővel) l'idée - azaz 'eszme, ötlet, gondolat'; míg a DS ejtése a « déesse », 'Istennő' szóéval egyező.

A nem kevésbé innovatív, sajnálatosan rövid életű SM kupé a Maserati motornak köszönheti a nevét. Az olasz cég akkor eléggé bajban volt, és a felvásárló franciáknak motorokkal fizetett. A bajok egyike az volt, hogy az eredetileg nyolchengeres V motort (a Maserati Indy-ből származót) a franciák kérésére hathengeresre alakították. Elmulasztották viszont az egész kiegyensúlyozásának módosítását, ezért a motor furcsán remegett. Újításból viszont rengeteg volt benne: sebességfüggő kormányszervó (nagy sebességnél többet kellett fordítani a kormánykeréken azonos mértékű kerékelforduláshoz - hidraulikus rásegítés könnyítette a vezető dolgát még álló helyzetben is!, négy hidraulikus résegítéses tárcsafék (1970-et írunk), légellenállási tényező CX 0,339; amiben része volt a hat fényszórót (kettő ebből kormányzott) és a rendszámtáblát is befedő átlátszó idomnak,ragasztott szélvédő, Euróbában az első gépkocsi, aminek a kormányának magasságát és mélységét is a vezető méreteihez lehetett állítani...
A gyártás akkor szünt meg, mikor a Maserati összeszedte magát, és nem adott több mtort.
@Mormogi Papa: Valószínűleg azért, mert stabilabb, ha hátul van egy kerék (lásd Jeremy Clarkson borulásait a Reliant Robinnal)
Haha, egy újszülöttnek minden vicc új - a Reliant Angliában kb. annyira ismert mint nálunk a Trabant :)
@cybergreg: Így van. Reliant Robin, nem Robin Reliant.
Ha háromkerekű, akkor csakis Peel P50. :)

www.youtube.com/watch?v=dJfSS0ZXYdo
"Vajon mi járt annak az eszében, aki azt gondolta, műszakilag jó ötlet egy ilyet építeni? :)"

Ez: "Ha megnő, majd trike lesz." 8-)
@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos: A minap láttam egy patent állapotú Isettát hozzá tervezett utánfutóval - úgy anyáztam, hogy épp el volt rakva a fényképezőgép, mert marha jól nézett ki :)
@SomiTomi: Valamint "egy kormányzott kerék jó, két kormányzott kerék jobb!" - hatékonyság és tapadás tekintetében.
Ráadásul magát a motort több okból is leginkább hátra építik be, az aerodinamika pedig a cseppformának kedvez, mint az Járay Pál óta köztudott (Auuuu, Mr Tájföl!) :-)
en.wikipedia.org/wiki/Paul_Jaray
(Szégyen, hogy a magyar szócikk olyan rövid!)

A Morgan pedig a kivétel erősíti...

@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos: Ez nem egy motorbicikli csomagtartó utánfutója? Hasonlót (nem pont ilyet) legutóbb a Fáskörben láttam :-)
www.sokmotor.hu/hirkepek/316/motor_566199_huf6fb3a28_7xgvd.jpg
onroad.hu/wp-content/uploads/2013/10/utanfuto2.jpg
süti beállítások módosítása