A szobi kisvasút nyílt napján az érdeklődők rögtön három nem annyira tipikus mozdonyt is láthattak. Az elsőt, a dízel-villamos Bömbit már mutattam, következzék hát a "béketábor" egy újabb produktuma a sorból:
Kicsit érthetetlen, hogy miért is jelent meg Magyarországon az NDK eredetű L-60-as az ötvenes évek elején: vagy nem tudtak éppen eleget gyártani a sokkal elterjedtebb C-50-esből, vagy KGST-s bajtársiasságból :) Persze lehet, hogy a kicsit nagyobb tömegtől (?), vagy a másfajta hajtástól jobb használhatóságot vártak, de végül összesen csak öt vagy hat (mindkét számot hallottam már) lett belőlük; ebből kettő meg is maradt: egy Szilvásváradon, egy itt. A gép nem sokban emlékeztet az eredetire: a fülkéje C-50 jellegűre lett átalakítva, a motorja pedig MAN gyártmány.
A szerkezet legfőbb bája valószínűleg a vakforgattyús-rudazatos hajtás, ami (kicsit) gőzösökhöz teszi hasonlatossá.
Egy pillantás a kétirányú vezetőfülkébe. Végül is kényelmesebb, mint a csehszlovák kollégáé...
A gép főszereplésével készült videó egyik legérdekesebb része az, amikor a vonat közepén dolgozva megyünk lefelé: elől a zárt személykocsi, amiből zászlókkal irányították a mozdonyt, amögött a nyitott személykocsi, amögött az átalakított UV pótkocsi, végül annak kis piros mozdonya. A vontatási telep előtt a szerelvényt megbontották, az L-60-as a személykocsit még eltolta a szobi vasútállomásra, a maradék kiállt a forgalomból.
Ez megy most