Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (930) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (412) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (45) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (483) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (520) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A betonharapó dínó megette a kishidat!

2015.02.09. 17:00 :: Hamster

Eredetileg csak átszállni akartam az éppen átépítés alatt álló Széll Kálmán nemmoszkvatéren, amikor láttam, hogy már az utolsó szegmenst bontják a sínek fölötti gyalogosfelüljáróból. Ez város- és közlekedéstörténetileg is érdekes esemény, plusz gyerekkoromban - közeli villamosvonal híján - az építő- és bontógépek bűvöletében éltem, amiből megmaradt annyi, hogy máig lenyűgöznek az ilyen masinák, tehát maradnom kellett. A kezem ugyan még kesztyűben is ráfagyott a kamerára, de valamit sikerült megörökítenem abból a furcsa látványból, amikor meghajlik és eltörik egy betongerenda! Utána bevágódtam a közeli kínaiba melegedni, de a lakoma után se sikerült az utamat folytatni, mert akkor meg az utolsó pillért kezdték el vésni, és látszott, hogy hamar végezni akarnak vele. Ekkorra már elég sok nézője volt az eseménynek; hallani is, ahogy a járókelők ujjonganak és tapsolnak a ledőlés után. Érdekes volt azt is látni, hogy mennyire foghúzásra hasonlított a bontás: húzták-tolták, és sokat csavarták, hogy tépődjenek-szakadjanak a betonvasak...

Magánvélemény jellegű kommentár: tudom, hogy sokak szerint ez az építmény műemlék is lehetett volna, de viszonylag rendszeres használójaként szerintem egyrészt zavaróan szűk volt, a lépcsői pedig kimondottan barátságtalanok voltak (nem csak a végén, amikor le voltak repedve a fokok, hanem egyébként is rossz volt a szöge, illetve a lépcsők magassága, legalábbis az én 46 és feles lábaimnak). Villamosokat fotózni ugyan jól lehetett róla, de emlékszem, hogy többször le volt zárva/szűkítve, mert nem bírta a strapát. SZVSZ nem miatta volt jó a tér Beszkárt-féle elrendezése, hanem közlekedésileg az irányok elkülönítése, építészetileg pedig az eredeti gombák miatt, amiket én már nem is láthattam, mert a metróépítés kapcsán eltűntek (a hetvenes évek második felében épült, szintén gomba alakú esőbeállók se szépek, se jók nem voltak).

17 komment

Címkék: budapest videó város budapesti pillanatok kalef csak egy videó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr477153997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az jutott eszembe, hogy a discovery-s filmeken az ilyeneket mindig robbantják :-)
Egy kicsit furcsa nekem ez a fajta bontás, ez a technika arra emlékeztet, amikor egyszer valami bokrot kellett kiirtanom. Gondolom a lángvágó nem viszi a vasbetont. Egyébként nem semmi, mennyit kibír, mielőtt eldől.
El kell ismernem, hogy egyáltalán nem értek a markolóval bontáshoz, de ránézésre is több forró pillanat volt ebben a munkában, mint amennyit egy munkavédelmi megbízott infarktus nélkül túlél.

Hiszen tényleg csak elharapni kellett volna a betonvasakat és ledőlt volna az egész. Nem lökdösni, meg rángatni...

A rézsűn lebotorkáló hülyéről már nem is beszélve.
Lehet, hogy ez a mester rokona az Ipari Minisztériumot bontó atomfizikusnak? Vagy a Volga szállós zsenihez?

Én kérek elnézést!
@AZso.hu: Azért az egyben átharapáshoz ötször ekkora gép kellett volna, azok a vasak nem gyengék, és nem kevés betonban voltak. A részűn lemenő emebrrel meg mi a baj? Tizenméterrel távolabb volt, helikopter meg mégiscsak túlzás lenne ahhoz az emelkedőhöz.
@Hamster: Szó sincs róla, hogy egy-az-egyben át kellett volna harapnia. Szépen elharapta volna apránként és lassan lefeküdt volna a maradék súlyától, no mindegy. Szerintem a gép fülkéjében többször volt veszélyben a csóka, de mondom, lövésem sincs erről, csak ez az érzésem.

Amúgy mi is pont jártunk arra, a gyerek döbbenten nézte a harapó-markolót, ami eléggé hasonlít a Zsoli által sokat emlegetett Dínó-bácsihoz a Peppa-malacból (mese).
@NAR: Igen, de ott is elmondják mindig, hogy a vasat vágótöltettel robbantják, ami k. veszélyes. Ilyen sűrű környéken szerintem egy robbantás esélytelen. (Szerintem nem is nagyon van Mo-n ehhez igazán értő gyakorlott szakember. Vagy mégis?)
@AZso.hu: Ezzel az a baj, hogy ha ott vannak, amikor eléri azt a pontot, hogy magától megindul, akkor pont túl közel vannak. Meggyengítették és távolról lökték az ellenkező irányba, maguktól elfele, ez pont a biztonságot adta meg. Távolság terén meg elég csalóka egy zoomolt kivágás.
@AZso.hu: Budaörsön, a körforgalom helyén lévő hidat robbantották, szóval ember biztos van. Ha minden igaz van is róla felvételem, csak VHS-en. Akkor még nem volt youtube. De ha van rá igény (és megtalálom :) ), akkor felrakom.
Meg van egy másik is, a 100-as vasútvonal feletti Újhegyi úti híd bontásáról. A kb. hasonló technológia volt, mint ez.
Én sem szerettem ezt az átkozott hidat. Ronda, kényelmetlen, diszfunkcionális, lehangoló műtárgy volt, persze ebből a szempontból tökéletesen illett a moszkvatér összképéhez :) Külön mérges vagyok rá amiatt, mert egyszer a már szinte teljesen elkopó lépcsőfokokat pár éve úgy állították helyre, hogy valami maltert szétkentek rajta, és még mielőtt megkötött, természetesen ráengedték a gyalogosforgalmat, bele is léptem, és tönkre is ment az akkori kedvenc sportcipőm :( És nem tudtam megkerülni, mivel gazdagrétiként a 139-es buszhoz elsősorban ott lehetett felmenni. Hányszor volt olyan, hogy kijöttem a metróból, és a busz mindig akkor csukta be azt ajtóit és ment el, amikor a lépcsőkön másztam fel félúton...
@AZso.hu:
Én egyetlen nagyobb robbantásos épületbontásra emlékszem, innen nem is messze a Ganz-gyár üzemcsarnokait robbantották, ha jól emlékszem, 1997-ben. Akkoriban a Ganz-gyár fölötti hegyen laktunk, emlékszem, nagyon vártam, volt távcsövem is, az erkélyünk is arra nézett, de csalódás volt, alig lehetett látni valamit, gyakorlatilag az épületek egy-egy porfelhőbe burkolóztak, aztán, amikor leült a por, nem voltak sehol. mindenesetre akkor probléma nélkül megtörtént a robbantás. Mondjuk az is igaz, hogy a házrengeteg miatt eleve csak a legfelső részeit láttam a csarnokoknak.
@Trónkövetelő: 1982 augusztus első felében a "nyóckerben" b ontottak le egy nagyobb gyárat robbantással. Azért van róla filmfelvétel, mert egy háborús filmhez "képben" robbant az épület.
Állítólag profi robbantósok csinálták - ők jelölték ki, hová állhatnak (úgymond) veszély nélkül a kamerával.
Nos, azon a helyen úgy röpködtek a féltéglák, mint a rigók a sövényen. Nagy szerencse, hogy a robbantás és a (katonaruhába öltöztetett) statiszták és kaszkadőrök között volt egy páncélkocsi - annak meg se kottyantak a téglák. (Ez a rendkívül óvatos rendezésnek volt ksözönhető). Így annyi látszik, hogy a páncélos robog előre, az épület robban, a porfehő felénk száguld - a katonák meg hajrá, bele a porfelhőbe...
Persze azóta nyilván pontosabbak a robbantások - mi majdnem ott hagytuk a fogunkat…
"tudom, hogy sokak szerint ez az építmény műemlék is lehetett volna,"

Éppen ezért azt hittem, legalább ezt a részét a térnek meghagyják. de hát végül is a mai beszkárt is fog elég új betont beleönteni a térbe. :-(
@vadász2:
A látványtervek már jó másfél éve elérhetők, itt lesz lépcső és lift, a Csaba utcába vezető lépcső mellett meg mozgólépcső. Ezek után senkinek nem fog hiányozni.
@Izo: Újhegyi úti híd alatt a Gyorsforgalmi régi hídja értendő? Arról még fénykép sem sok található.
@padorjan: @Izo: Na, nem siettem el, de itt van az Újhegyi úti híd bontása.
youtu.be/nNqMgiUNakk
@Izo: Büszkén áll, pedig vésik, büszkén áll, pedig vésik, büszkén áll... aztán hirtelen atomjaira hullik :O Mostanában mindenhol gyengítenek, nem robbantanak, mint anno az M7-es budaörsi felüljárójánál? Ott se filmes explózió volt, hanem maga alá omlasztották igazából. Mondjuk ez inkább épületeknél fura, ahol heteket vésnek, kaparnak, bontanak, gyengítenek, nem itt, ahol viszonylag gyorsan ment, gondolom tudták, hol kell belenyúlni.
@Hamster: "tudták, hol kell belenyúlni" Hát igen. Bár ez azért egyszerűbbnek tűnik, mint egy épület. Azt megfigyelted, hogy azért ki van pányvázva, nehogy meggondolja magát, hogy a másik irányba dől?
Itt szempont volt, hogy drága a vágányzár. A vezeték leszerelés, bontás, romeltakarítás, vezeték felszerelés 24 óra alatt lezajlott.
"Mostanában mindenhol gyengítenek" Ez emlékeim szerint korábban volt (bár nagyjából akkor, ilyen távlatból mindegy is, rohan az idő :( ), mint Budaörsön a robbantás, de valóban nem hallottam mostanában robbantásról.
Az épületekről jut még eszembe, hogy azokat egy nagy himbálzódzó vasgolyóval is lehet bontani, amin egy csajszi ül. :) Na olyat is ritkán látni mifelénk.
süti beállítások módosítása