Valamiért (egészen pontosan azért, mert a vincseszterem tele van ilyen témájú képekkel és videókkal) úgy érzem, hogy mostanában elég sok vaskerekű bejegyezés fog születni, ezért gyorsan ellövöm az ugyancsak mostanában készült autós képeimet, hogy a nem villamos- és vasútmán olvasók se érezzék magukat hanyagolva.
Az persze látszik, hogy nem mentem túl messze a sínektől az első kép elkészítéséhez: a puchbergi pályaudvar mellett parkolt ez a szép régi Bömös.
Majdnem leírtam, hogy sajnos nem tudom megállapítani, a Neue Klasse mely tagjáról van szó, aztán rájöttem, hogy lefotóztam a típusjelzést is :) Nem olyan csinos, mint a 2000ti, de azért csúnyának se mondanám!
És rögtön a másik véglet: egy Simson Schwalbe. Érdekes, hogy tavaly Köln belvárosában láttam egyet, most meg Münchenben - a jelek szerint "nyugaton" kezd kultjárművé válni a "Fecske"? Egyébként (ha nem felejtettem el valamit) ez az egyetlen motorkerékpár jellegű jármű, amin ültem életemben: tizenvalahány évesen valaki hozott egyet a társaságba, és ki lehetett próbálni. Főleg az maradt meg, hogy már a második körre indulok, amikor elkezd kergetni egy kóbor kutya, miközben egy lefagyott, kátyús földúton próbálok nem elcsúszni a befagyott tócsákon. Őrületes egy üldözéses jelenet volt: tiszta Mission Impossible 2, csak robbanások (és Tom Cruise) nélkül. Hogy hogyan tudtam kezelni a váltót, meg hogy hogyan indítottam újra, ha lefulladtam (mert biztos lefulladtam) az első kör során, arra nem tudok visszaemlékezni, mert minden emlékemet elhomályosította, hogy bukás nélkül el sikerült menekülnöm a kóbor kutya elől :)
Keleten a segéd- és motoros biciklik jelentették az egyéni közlekedés egyetlen viszonylag olcsón elérhető fajtáját, az NSZK-ban pedig a mikroautók, mint például ez a Goggomobil. Ez egy kései verzió lehet, mert már nem előre nyílnak az ajtajai - ráadásul luxus kivitel, napfénytetővel és letekerhető ablakkal! 250 köbcentis, vagy kicsit nagyobb motorja is lehetett akár, de én csak azt tudom, hogy hihetetlenül aranyosan néz ki :)
Az általános iskolám a Schönherz kolesz tövében állt, és az első év legmaradandóbb emlékei a tűzoltógyakorlatok voltak: mivel ilyen magas épület kevés van az országban, többször is kiszállt minden piros csoda, amit csak ki tudtak küldeni. Akkor tanultam meg a Magirus Deutz nevét: a sok Rába, Csepel, IFA és talán néhány Mercedes közül kitűntek az ezeket a betűket viselő speciális járművek. Akkor még nem tudtam, hogy a logó az ulmi székesegyházat jelképzi; én speciel rakétának gondoltam - az mégiscsak illett az igencsak dögös gépekhez! Arra már nem emlékszem, hogy ilyen csőrös kocsik is voltak-e a Schönherznél, de mindegy is, hiszen ezt nem akkor és ott fotóztam, hanem idén a monostori erődben.
Őt már láthattátok az oldalaimon: a BKV villamosműszak egyik "nagysegély" kocsiját, egy Csepel 754-est. Lenyűgöző egy dög, bár a villamosokra nézve általában nem jelent jót, ha valahol felbukkan.
Az oldal végén egy kivételesen városon kívül készült kép valami... valamiről. Épp vonatot fotóztunk Interszitivel, amikor arra járt. Első pillanatban megijedtem, hogy vajon elfér-e az út szélén lerakott kocsi mellett, aztán rájöttem, hogy valószínűleg akár át is tud gurulni felette :) Talán valami locsoló lehet, ami azért ilyen magas, hogy ne tapossa le a termést? Van itt esetleg mezőgazdasági gépész, aki el tudja mondani, mit látunk?
Ez megy most