Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A Tojásmozdony, amitől még az ég is kiderül

2015.11.01. 07:00 :: Hamster

1994 és 2014 közt összesen kétszer láttam kedvenc német villanymozdonyomat: mindkétszer mozgó vonatból, álló helyzetben. Aztán tavaly rákapcsoltam: elkaptam Nürnbergben nappal szemben, gyerekkori emlékeim színhelyén, és a müncheni főpályaudvaron.

img_9360.JPG

Idén ősszel újráztam, megint lefotóztam Münchenben. Hogy ne ismételjem magam, az indulást már Augsburgban videóztam - a kettő közti utat pedig értelemszerűen az általa vontatott Intercity egyik kocsijában tettem meg. Maga az út nem hosszú, de mégiscsak van egyfajta hangulata annak, amikor egy '74-es gyártású mozdony 200 km/h-val repít a síneken! A 103 245-7 a sorozat legutolsónak elkészült gépe, és bár van még pár másik működőképes példány, idén már csak ez az egy közlekedett minden nap menetrend szerinti vonatokkal.

img_9382.JPG

Maga az IC továbbment Ulmba, de én hamarabb leszálltam. Egyrészt azért, hogy meredélyen ereszkedő (hm, ez indokolatlanul archaikusra sikerült) villamosokat videózzak, másrészt egyfajta megemlékezésként: 50 évvel korábban, 1965-ben ugyanis pont a München-Augsburg viszonylaton jártak először 200 km/h-s sebességű menetrend szerinti vonatok az NSZK-ban, természetesen pont az első 103-asokkal. Egyébként depresszíóba taszító tanulságos az itteni és a magyar viszonyok közti különbség - a két város közt nagyrészt kétszer két vágány van: kettő a gyors, kettő pedig a lassú személy- és tehervonatoknak. A nagysebességűn 230-cal lehet szaggatni, a másikon 160 az engedélyezett maximum - ami azért kellemetlen, mert Magyarországon jelenleg ez a "lassú" sebesség is csak kiemelt szakaszokon érhető el, és még ezzel se nagyon bírunk élni (pedig a lassítás sokba kerül).

És ahogy az előbb írtam, Augsburgban megvártam a továbbindulást, csak hogy legyen még egy induló 103-asos videóm. Nem tudom pontosan, miért fontos ez, mert nincs különleges hangja, mint mondjuk egy Taurusnak, de jó érzés látni, olyan "letűnt fénykorszak" hangulata van. Az indulás előtt láthatunk egy érkezést is: ahogy rááll a már a peron mellett álló kocsikra. Igazi régimódi fékezés volt ez: a kamera mikrofonja majdnem levágta a biztosítékot, a környéken pedig olyan "fékszag" volt, amit manapság - legalábbis a német vasúton - már csak ritkán lehet érezni. Egyébként érdekes, hogy míg Münchenben szürkületinek tűnő sötétség volt, 50 perccel később Augsburgban csak úgy csillogott a napfény a mozdony orrán - amitől dupla jókedvvel indultam tovább :)

6 komment · 1 trackback

Címkék: utazás videó képek technika vasút münchen augsburg 103

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr787959930

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: München 2015 szeptemberében 2017.10.13. 11:17:11

Amikor 2000-ben elkezdtem külföldi városok villamosait mutogatni, az még érdekességszámba ment, hisz egyrészt weboldalból is kevesebb volt, másrészt a filmes fényképezőgépek korában sokkal kevesebben kattogtattak közlekedési eszközökre. Ez mára teljese...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jópofa pofa. De amúgy ebben a vasban mennyi az eredeti cucc? A németekből kiindulva nem sok.
@retek: Egy mozdonynak az alapját szvsz nem szokták kicserélni anélkül, hogy a száma változzon*. A többit meg az "ötvenéves" V43-asban is cserélik, hisz nyilván nincs olyan félvezető, ami évtizedeket kibír, a kerekek, tengelyek is megújulnak, stb.

*A villamosoknál meg a német nyelvterületi módi sokkal visszafogottabb, mint az itthoni: néha még a festést is csak ott cserélődik nagyjavításnál, ahol megsérült a lemez, míg nálunk újralemezelik az egészet, ha kell, ha nem. Valószínűleg az a megoldás, hogy nálunk szükség is van a vázig bontásra pár évente, ott meg volt rendes rozsdavédelem a gyártásnál :) Olyan meg végképp nincs, mint a buszainknál, ahol verjük a mellünket, hogy egy-egy Ikarus 20-30 éves, és hallgatunk arról, hogy félúton már legalább egyszer teljesen új vázat kapott, és többször új motort, váltót, fékeket. Az egyesülés után a nyugatiak nagyon rossz véleménnyel voltak a keleti cuccokról, a gömbölyű Tatrákat kb. mindenütt az alaptól újraépítették, de a kockákat is sok helyütt, annyira szétrohadtnak találták őket (és a vidéki Ikarusok se véletlenül tűntek el elég hamar a levetett nyugati Mercik és Neoplanok miatt).
@retek: A Deutsche Bundesbahn->Deutsche Bahn AG inkább selejtezni szokott, mint barkácsolni.
A konkrét gép életútja: 103er.de/best103/show_ll.php?l=103245
Szép mozdony, nekem mondjuk minden mozdony egzotikus ami nem V43/63 :)

Ságvári :D
Ezt a mozdonyt még Lego-ból is kiadták 1980-ban:

img.bricklink.com/SL/7740-1.jpg

:-D
TT modell vasútból volt ilyen mozdonyom.

Gyönyörű!
süti beállítások módosítása