A Mercik után lássunk pár olyan kocsit, amit nem csak fényképen, a Gellért szálló parkolójában, vagy valami állami konvojban láthattam gyerekkoromban!
Bevallom, képtelen vagyok észrevenni azokat az apró különbségeket, amelyek alapján nagy- vagy kiskerekűnek nevezik a gömbölyű Wartburgokat, csak azt tudom, hogy ez is tetszett, ...
... meg ez is. Az első képen láthatóra az volt írva, hogy 1000-es, de a neten gyorsan utánaolvasva összefolyik, hogy az az 1000 köbcentis 311-est jelentette, vagy eleve a 312-est. Sőt, állítólag eleinte a Kockavarnyút is ezresként forgalmazták. Amig prokee (vagy más hozzáértő) erre nem jár, csak annyit írnék, hogy szerintem máig ezek a gömbölyűségek a legszebb formájú "keleti" autók.
Így néz ki az első képen látható gép szíve. Laikus szemmel ránézve nem (sem?) sokban különbözik a szögletes verzióétól. Már hogy az övétől:
A kétütemű Wartburgok kapcsán két dolog lep meg mindig. Az egyik, hogy még mindig van belőlük, pedig az ember azt hinné, rég szétrozsdásodott mind, ...
... a másik pedig az, hogy a kombi kivitel mekkora batár! Nem mondom, hogy Kockavolvo szintű... de azért majdnem.
A műszerfal meglepett: inkább valami ilyesmit vártam. A kombiknak mind ilyen volt, vagy ez valami régebbi/újabb kivitel?
Tojáslámpás* Skoda, az emlékeimben - a piros mellett - leggyakrabban szereplő Skoda-színben**, bólogatós kutyával... hát... izé... ilyen is volt. Ezeket a cseh remekeket sose tudtam megszeretni, de tény, hogy semmi másra nem hasonlítottak. Na jó, kivéve azt a KGST-kooperációt, amit az NDK-sok végül félbehagytak, és aminek az alapjait a csehszlovákok felhasználtak a 105/120 létrehozására.
*vagy csak én hívom így?
**színtévesztő vagyok, lehet, hogy ez nem is az a szín ;)
És a végén valami, amit eddig még nem láttam: egy Simson sportmotor... kardánhajtással? Nem lebecsülve írtam így, hanem mert tényleg nem találkoztam hasonlóval, nekem a Simson a háttérben látható színes kecske volt, meg persze a Fecske.
Ez megy most