Mivel villamosuk nincs, Ingolstadtban járva kénytelen voltam az Audi céges múzeumát megnézni, hogy ne maradjon túl sok üres hely a fényképezőgépem memóriakártyáján. A látogatás már önmagában is megérne egy bejegyzést, de az igazán klassz az volt, hogy a gumikerekű őrület már a parkolóban elkezdődött:
Ez a korai Opel Ascona márkailag ugyan nem illett a múzeumhoz, de elég jól nézett ki - harsány festésével messzire világlott az esős szürkeségben.
Eddig nem gondoltam sportos járműként az Asconára... és ez most se változott :) Ettől függetlenül egész vagányul nézett ki.
Alapvetően ez is Opel - közelebbről Corsa - volt, mielőtt az Irsai Olivér Irmscher hozzányúlt volna - talán valami márkaklub, esetleg rali rajongók látogattak csoportosan a múzeumba?
Hogy ez itt egy '76 utáni E12-es, vagy más, azt majd a tudorok megmondják, én csak annyit tudok hozzátenni, hogy a cápa BMW-k rohadt jól néztek ki!
Hátulról nézve persze ez se öregedett tökéletesen, de előről még mindig ütős. (Meg ne kérdezzétek, miért blörröztem ki a rendszámokat, szerintem félig aludtam, amikor csináltam.)
A 924-est gyerekkorunkban "paraszt Porschénak" hívtuk, mondván, nem olyan menő, mint a 911-es vagy a 928-as... Pedig "olcsósága" és vízhűtéses orrmotorja ellenére mindig ott volt a XI. kerületben megtalálható három legjobb autó közt, ha ott állt egy a Gellért szálló előtt :)
Amúgy fogalmam sincs, a feliraton kívül hogy lehet megkülönböztetni a 944-estől. Klasszikus ez is, bár tényleg nem a 911-es szintjén.
És a bejegyzés végén a szokásos kakukktojás: ezt a VW Derby-t Mainzban láttam. A típus létezéséről csak '87-ben, Lipcsében értesültem: az egyik nagy passzázsban volt egy kirakat, tele nyugati autós poszterekkel, köztük egy Derby-ével (bár szerintem a korábbi verzióval). Valamiért azt hittem, hogy egy átépített Passatot árulnak angol nyelvterületen - és esetleg az NDK-ban - ezen a néven, de kiderült, hogy igazából lépcsőshátú Polóról van szó. Nem sok ilyennel találkoztam - ennél már csak Santanából láttam kevesebbet. Fura, hogy egy ennyire ismert gyártónak is voltak szinte obskúrus típusai, de gondolom elsősorban arról volt szó, hogy amiből eleve keveset építettek, abból még kevesebb jutott el a Vasfüggöny mögé...
Ez megy most