A Siemens Desiróját szinte mindenki ismeri, bár néhány számunkra ismeretlen dolgot is ehhez a típuscsaládhoz sorolt a gyártó, például ezt a tipikus angol kinézetű sínhernyót. Az alapvetően elővárosi/mellékvonali könnyű motorvonatnak néhány éve kihozták egy combosabb változatát, a Desiro MainLine-t. Az új ütközési-energiaelnyelési normák miatt brutális "állkapcsú" vonattal (szokjunk hozzá, hogy mostanában minden körülbelül így fog kinézni) eddig csak Kölnben találkoztam, de ha már úgyis Ausztriában voltunk, elkaptuk az Ostbahn pozsonyligetfalui szárnyvonalán a GYSEV-es verziót:
Na jó, egészen pontosan az történt, hogy vagy két órát fotóztunk Gramatneusiedlnél, mire jött a MÁV-os TRAXX Bécs felől. Miután elhúzott, elpakoltuk az állványt, visszaültünk a kocsiba... és azt láttuk, hogy valami sárga-zöld közeledik. Basszus, a "gyeseves desiro"..! Visszafutottam a töltésig, de már csak a zárfényeit tudtam elkapni. Elvileg persze tudtuk, hogy a GYSEV "Ventus", azaz "Szél" becenevű DesiroML-jei elhaladnak itt, de hogy pont két perc híján maradunk le róla, mert elfelejtettük megnézni a fordáját, az annyira felhúzott, hogy úgy döntöttünk, Pozsonyból visszafele jövet elkapjuk. Kerestünk egy megfelelő helyet a Parndorf (elnézést kérek azoktól, akik szerint ezt Pándorfalunak kellene írni, de kb. hatszázszor átmentem ezen a településen, és a német név ragadt belém) - Pozsony vonal mentén, konkrétan Mosonújfalunál, amit itt Neudorf bei Parndorf néven ismernek (amúgy ezek a XVI. század után horvát falvak voltak, szóval a Novo Selo is helyes lenne), és vártunk. Nem is kellett sokáig:
Az osztrák "felségjelzéssel" üzemelő vonat elég jól néz ki ezekben a színekben, persze gyakorlatilag minden jól néz ki bennük :) A múltkori Szilis filmecskéhez hasonlóan ez a videó is csak szentimentális értéket képvisel, bár itt legalább társul valami jellegzetes hang is a látványhoz. Vagy csak én szeretek a modern elektromos hajtások zajaira odafigyelni?
Ez megy most