A múltkori négytengelyes után egy ténylegesen öreg járművet is be szeretnék mutatni, mellyel ugyanakkor sikerült utaznunk.
A gmundeni villamosüzem 5-ös pályaszámú kéttengelyese 1911-ben épült Grazban, és kisebb átalakításokkal egészen 1978-ig szolgálta az utazóközönséget. Akkor munka-, majd 1984-től nosztalgiakocsi lett belőle, mi is eme funkciójában találkoztunk vele.
Ami érdekes vele kapcsolatban, az a szélessége: a nem túl hosszú (9 méteres) kocsi majdnem 2,5 méter széles, körülbelül mint egy Tatra villamos. Csak hogy elhelyezzük a világképünkben az adatot: a BKV kéttengelyesei - mint például a 436-os - jellemzően 2,2 méter szélesek.
Ahogy az sejthető, a jármű vezérlése meglehetősen egyszerű: középen a menetkapcsolót láthatjuk, jobbra a kézifék tekerentyűjét. A balra látható esernyő nem gyári kiegészítő, de aznap szükség volt rá :)
A fentebbi videóban nem csak kívülről örökítettem meg az öreg tuját, hanem belülről is, többek közt ahogy felkapaszkodott a 100 ezrelékes emelkedőn. Látszólag ugyan erőlködik, de valószínűleg direkt nem kapcsoltak magasabb menetfokozatba, ugyanis a moderebb járművek is ilyen lassan tették meg ezt a budapesti fogaskerekűvel (maximálisan 110 ezrelék) vetekedő meredekségű szakaszt.
Ez megy most