Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

  • Hamster: @Fradista Utazó: "egy zödre festett ezres" Csak egy vicces részlet: az első acélvázasított M.V-öst a Füzesi először sá... (2024.03.16. 21:41) A villamosok zöld rokonai
  • Hamster: @nyelv-ész: Ez nem baj vagy nem baj kérdése, hanem tény, legalábbis a jelenlegi adottságokkal. Csúcsban az SZTK Rendez... (2024.03.16. 21:36) A villamosok zöld rokonai
  • Fradista Utazó: @Hamster: Új felszíni vasutat ma már praktice sehol nem tudsz építeni lakóházak közt. A XIX. században ez még ment, me... (2024.03.16. 21:21) A villamosok zöld rokonai
  • Hamster: @nyelv-ész: Nehogy azt hidd, hogy Törökbálinttól a kocsiszínig százzal mentek, és csak onnantól csoszogtak. Nézz rá a ... (2024.03.16. 21:06) A villamosok zöld rokonai
  • Hamster: @Fradista Utazó: Gyanítom, hogy ezek a vasutak azok, amik külföldön már az első világháború környékén (kivételként lás... (2024.03.16. 21:00) A villamosok zöld rokonai
  • nyelv-ész: @Fradista Utazó: Nem a külső vonallal volt a baj, hanem hogy a városhatárnál elkezdődött a vánszorgás az alacsonyabb f... (2024.03.16. 20:57) A villamosok zöld rokonai
  • nyelv-ész: @Hamster: Ez komoly? Most tényleg az a baj, hogy a budai fonódó ki van használva? Ha kongana az ürességtől, akkor megi... (2024.03.16. 20:54) A villamosok zöld rokonai
  • Fradista Utazó: @Hamster: A békási vonal amúgy is kiemelkedik, melléje épült több lakótelep, főleg persze Békásmegyer, de Kaszásdűlő i... (2024.03.16. 20:30) A villamosok zöld rokonai
  • Hamster: @Fradista Utazó: Biza, irtózatosan fura dolgok voltak időnként, pl. a szentendrei HÉV csak Filatorigátig jött be, pár ... (2024.03.16. 18:53) A villamosok zöld rokonai
  • Hamster: @nyelv-ész: " a Keleti után feljön a felszínre, és villamosként megy ki Újpalotára" 80 méteres vonatok mennének a Thök... (2024.03.16. 18:32) A villamosok zöld rokonai
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (929) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (34) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (412) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (45) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1017) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (45) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (7) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (69) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (482) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (519) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (841) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Ágaskodó lovak a villamosremizben

2018.12.13. 07:00 :: Hamster

Régen mutogattam már képeket a berlini Classic Remiseből, nem? Ezúttal a sárga mezőben táncoló fekete lovas márkáról lenne szó. Már hogy nem a Porschéról ;)

dsc_0292.jpg

A sort ez a "Magnum Ferrari" nyitja - jó, nem piros, de a 308-asról nekem mindig a sorozat fog eszembe jutni. Közelebbről ez egy GTSi a nyolcvanas évek elejéről, úgyhogy a csuda tudja, pont ilyen szerepelt-e a tévében.

dsc_0209.jpg

Az emeletes "vitrin" felső szintjén állt ez a Dino. Tulajdonképpen nem is igazi Ferrari, mert a cég nem akarta a nevét rátenni a tizenkettőnél kevesebb hengerű, "olcsó" sportkocsikra. Azért csúnyának nem mondanám, mégiscsak a Pininfarina álmodta meg a formáját!

dsc_0124_1.jpg

Egyébként tényleg tucatautóról, de legalábbis féltucatautóról van szó, mert körülbelül ennyit sikerült összeszámolnom belőle az egykori remiz területén :) Érdekes, hogy az itt látható példányokon rajta volt az ágaskodó ló vagy a Ferrari felirat - vajon ezeket a tulajok utólag tették oda?

dsc_0232.jpg

Sajnos a Ferrarik nagy része üveg mögött állt, így csak felejthető minőségű fotókat lehetett róluk készíteni. Ez itt például egy 330 GT 2+2 - a négylámpás kivitel kimondottan szebb, mint a kétlámpás volt.

dsc_0230.jpg

Ha a Dinók az "olcsó Ferrarik", akkor a 365 GT4 2+2/400/412 sorozatok a családi autók ;) Mondjuk ezen a képen pont nem látszik, hogy milyen visszafogott formájúak ezek a gépek.

dsc_0094.jpg

Már nem is emlékszem, hány Ferrarit láttam a volt villamos kocsiszín területén, de volt belőlük egy pár. Például egy LaFerrari totál vacak fények közt, üveg mögött, és hasonló körülmények közt legnagyobb kedvencem is, a fentebbi Testarossa.

dsc_0349.jpg

És rövid sétánkat egy viszonylag aktuális modellel, a 812-essel fejezzük be. Tudom, hogy a vonalvezetése a Daytonát hivatott felidézni, de nekem ez nem eléggé Ferrari. Még a színe se stimmel, nem is vettem meg :)

Amúgy érdekelnek valakit még ilyen képek? Néha szükségem van némi pihenésre két villamosozás-vonatozás közt, és az ilyen rövid képmutogatások pont alkalmasak erre...

13 komment

Címkék: énblog autók berlin németország képek oldtimer classic remise

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr2914472290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amúgy igen :-) Szóval jöhet bármi, aminek kereke van, akár még targonca is :-)
Igen! Érdekelnek. Ha teheted tegyél egy polárszűrőt az objektívre, jobb lesz az üvegen keresztül készített kép!
"a négylámpás kivitel kimondottan szebb, mint a kétlámpás volt."
Szerintem meg fordítva :-)
@Pirx: Új gép, új obi átmérővel. Annyi mindent kellett venni hozzá, hogy ez eszembe se jutott...
Még, még, még, soha nem elég! Mi is pihenés képen nézzük. Lényeg, hogy színes, vagy fekete, esetleg fehér, megy, gurul, száll, repül!
Ez nagyon jó helynek tűnik. Én eddig csak a Düsseldorfit láttam az nagyon állat. Meg az egész környék (legalábbis autónördként)...
"Közelebbről ez egy GTSi a nyolcvanas évek elejéről, úgyhogy a csuda tudja, pont ilyen szerepelt-e a tévében."
Igen és nem. 8-) A helyzet az, hogy a Magnum sorozatban több autót használtak, melyeket általában egy szezon erejéig tartottak meg és aztán elárverezték őket. Úgyhogy igen, mert volt köztük 308 GTSi is több. Nem, mert volt 308 QV GTSi is több. 8-) Az első számú kedvenc Ferrarim, szerintem ennél szebbet már sohasem fognak készíteni, számomra ez a non-plus ultra, csodás forma. Meseszép és nem találom olyan pöffeszkedőnek, mint mondjuk egy Testarossát.

"Érdekes, hogy az itt látható példányokon rajta volt az ágaskodó ló vagy a Ferrari felirat - vajon ezeket a tulajok utólag tették oda?"
1976-ban dobták a Dino-t, mint önálló márkát, és "rendesen" Ferrariként dobták őket piacra. Nagyon helyes, az egyik legszebb Ferrari, amit valaha elkészítettek. Igen, ez a második számú kedvencem. A formájáról kb. ugyanazt gondolom, mint a 308-ról.
@Sam. Joe: Nekem meg az 512 BB a kedvencem. A formaterv hasonló a 308-hoz, csak nagyobb, és el is lehet benne férni :-)
Kölyökkoromban imádtam a Ferrarikat, egy ilyen poszt (már ha lett volna akkoriban olyan, ez a szó ugyebár akkoriban még egészen mást jelentett...)a besza/behu kategória lett volna. Ma sokkal jobban izgalomba hoz az első képen balról belógó piros-fehér Rekord P1... Ilyenkor (is) döbbenek rá, hogy mennyire öregszem :-)))
(De azért persze hogy jöhetnek még ilyen képek ezerrel :-))
Remek poszt, de...
Soha nem kritizálnám a szerzőt, hiszen évek óta olvasom, mondhatni rajongója vagyok.
De itt rengeteg pontatlanság olvasható, ezek természetesen a témát körüllengő bulvárból követezik.
A Ferrarinál úgynevezett "kategóriák" léteznek!
A Magnum-Ferrarinál például értelmetlen a típusszámot kihangsőlyozni,mert ez a V8-as középmotors és a motort keresztebe beépetett "család" tagja, van 208/308/328, van turbós, injektoros, 32 szelepes motorváltozattal, csukott, targa és spider Egy kakkukkfióka volt, a 288-as ami az F40-es"elődje", de ott a motor hosszában lett beépítve.
A Dino-t mi ebbena formában ismerjük - köszöhetően egy másik filmnek, a Minden lében két kanál-ból - de a dino is egy gyűjtőnév valójában, a V6-os középmotoros (szintén keresztben beépetve) változatoknak, az előbbi sorozat elődjének tekinthetők. A későbbi 348-as viszontmás vonal, az a 288-assal rokon, hisznen a motor hosszában van hátul középen beépítve.
A Dino valójában egy Ferrari brand, a nem 12-hengeresekhez találták ki, az első Dino 166P volt 1966-ból, majd jöttek az ismertek 206GT és a 246GTB/GTS végül ismét egy kukukktojás, a 308 GT4, ami V8-as volt... De ugye volt Fiat Dino is, az is V6-os motorral.
A Daytona vonal is téves, az a Ferrari Grand Turismo osztálya, jóval a Daytona előtt létezett és ma is létezik. Ez alapból frontmotor, hátsókerékhajtás, 2 vagy 2+2 ülés, kupé vagy kabrió.
A Colombo féle V12-esre épültek, ez lett leváltva évekkel ezelőtt és ma ennek utolsó reprezentása a legerősebb Ferrari, a 812 Superfast. De ez már front-középmotoros. Érdekes leágazás innen a California és a mostani Portofino, melyek V8-as motorral (twin turbo, NEM biturbó!!!), de azonos felépítéssel.
A "maradék ág" aminek a "vége" ma a LaFerrari, a középmotor V12...Ide illenek a Testarossák, a 412BB-k is.
Érdekes még az említett 288-GTB/GTO vonal kialakulása is, ami a szupersportautók alfáját-omegáját az F40-est eredményezte és a mai napig létezik, ezek a V8-as twinturbós középmotoros (hosszanti beépítéssel) sportkocsik. Ma ennek "vége" a 488, míg a párhuzamos tesók, mint az előd 458-as nem turbósak...
Szóval a Ferarinál elég hamar vakvágányra futhat az ember, ha egy ismert modellt tart alapnak, ahhoz mér, mert az a modell is egy sor aktuális tagja csupán.
@szepipiktor: mondjuk ha elolvasod, Hamster egy murva szóval nem állította, hogy avatott szakértője a témának, sőt, igazából egyetlen témáról sem állította (még arról sem, aminek tényleg szakértője...). Ez blog soha nem arról szólt, egyszerűen a gondolatait osztja meg, amik viszont vannak annyira érdekesek, hogy sok embert idevonzzanak (többek között, mint állítottad, Téged is...)
A pontosítást viszont köszönjük.
@szepipiktor: "A Colombo féle V12-esre"
Az micsoda?
@sako: Az autókhoz utoljára 4-5 évesen értettem, amennyiben mindegyiket felismertem az utcán. Ferraik sajnos ritkán jártak a XI. kerületben :)
süti beállítások módosítása