A duplacsuklós közúti járművek egy ideje már nem számítanak különlegességnek (egy ideig még Budapesten is próbázott egy, az Ikarus nyolcvanas évek végi próbálkozásáról nem is beszélve), de azért amikor legutóbb Linzben jártam, ki akartam próbálni a közelmúltban vásárolt XXL trolijukat. Ezt ni:
Ez itt a képen a Van Hool "Exqui.City 24" troli verziója, melynek nevében a szám a jármű hosszát jelzi, méterben. Ízlésről nem sok értelme van vitázni, de nekem nem jött be a külseje; nem értem, miért kell egy busznak úgy kinéznie, mint egy villamosnak. Lehet, hogy ez egy formatervezési tendencia, hiszen a salzburgiaknak is van hasonlóan tramgender (elnézést, de nem tudtam kihagyni:) jószáguk, de nekem a hagyományosabb (=buszos) kinézetű duplacsuklósok jobban tetszenek.
A belső tér színeit és formáit szerintem jobban eltalálták. A képen látható, ahogy világítanak a leszállásjelző gombok, de igazán akkor néztek ki jól, amikor felváltva villogtak: olyan volt az utastér, mint egy leszállópálya :)
Sajnos a villogást nem sikerült elcsípnem, de egy kicsit azért videóztam útközben. Az nem derült ki számomra, hogy nagyobb sebességnél vagy nagy forgalomban hogyan mozog a jármű, mert végig elég kényelmesen haladt a szinte üres utcákon. És vajon mennyire viselné jól azt, ahogy a pesti 75-ös bekanyarodik a Pozsonyi útról a teleparkolt Budai Nagy Antalba, majd onnan a Hollán Ernőbe? :)
Ez megy most