Nemrég - szokásosan valami mást keresve, aztán elveszve a hiperlinkek rengetegében - beleakadtam ebbe az 1912-es fotóba:
Von Franz Huber († 1930) - Linz Archiv, Bild-PD-alt, Link
Ez a kétvágányos, földszintes felvételi épületecskével rendelkező, kisvárosias környezetben fekvő pályaudvar a linzi HÉV, a Linzer Lokalbahn végállomása volt. Természetesen akkor csak átmeneti megoldásnak szánták ezt a bérelt telken sebtiben felhúzott létesítményt, ...
... ami azért vicces, mert 2004-ben még mindig használatban volt. Ahogy látható, a háttér ekkorra már városiasabb léptéket öltött, úgyhogy nem csoda, hogy ekkor már gőzerővel dolgoztak a félreeső kis állomás leváltásán.
Persze úgy szüntették meg, hogy valami jobbat adtak helyette: 2005 novembere óta a "LiLo" szerelvényei bejárnak a főpályaudvarra. A fentebbi Google Earth felvételen látszik, hogy a sínek helyét (sárgával jelölve) azóta beépítették.
Ha tudtam volna, hogy el fog tűnni ez a csendes pályaudvarka, akkor valószínűleg jobban megerőltetem magam a fotózással, így csak egy ilyen képet tudok mutatni pluszban. A balra látható Stadler csuklósok a minap látott magas-tátrai szerelvények rokonai, csak ezek normál nyomtávúak, és a LiLo vonalain használt 750 V egyenfeszültség mellett a nagyvasút 15 kV 16,7 Hz-es váltakozó feszültségéről is tudnak üzemelni. A jobbra a távolban pihenő jármű szintén érdekes: a vonalat üzemeltető Stern&Hafferl az egykor Köln és Bonn közt közlekedő KBE-től vásárolta a nyolcvanas években.
Szintén ott állt ez a narancsszínű vasaló, ami különösen megdobogtatta szívünket, ugyanis magyar gyártmányról volt szó: a Ganz 1915-ben gyártotta a wöllersdorfi lőszergyár számára. Hasonló mozdonyokat szállítottak a Mecseki Szénbányák, illetve a Pozsony-Országhatár HÉV számára is. Elég hihetetlen, hogy a 2000-es években Ausztriában ilyen korú mozdonyokkal még tehervonatokat továbbítottak :)
Ez megy most