Tavaly elújságoltam, hogy végre sikerült utaznom a csehszlovák ipar egyik sikertermékével, a Škoda 9Tr trolival a pozsonyi "Városi Napok" keretében. Idén is láttam, hogy jár, de nem erőltettem túl a vele való utazást: gondoltam, ha elérjük, megyünk vele, ha nem, nem. Végül elértük, és csak másfél megálló után esett le, hogy valami nem stimmel.
Kinézni ugyanúgy nézett ki ez a jármű, mint a tavalyi, de gyorsításkor nem hallottam a tavaly megfigyelt szaggató-vinnyogást. Sőt, kicsit jobban odafigyelve hallható volt a vezetőfülke felől a kontaktorok csattogása, ahogy az a ZiU-9-esekről ismerős.
Ott helyben utánaguglizva kiderült, hogy a tavalyi 9Tr egy 9TrHT volt, ez pedig csak egy 9TrH, három évvel korábbról, hagyományosabb villamosberendezéssel. Pontosan nem tudom, hogy milyen ennek a kocsinak a vezérlése (szervós vagy valami egyszerűbb), de a kontaktorok (egységkapcsolók) jól hallhatóan csattogtak fel- és lekapcsoláskor. Tudom, nem nagy különbség, de mégis megörültem annak, hogy észrevettem, pedig közismerten nem vagyok trolimániás - és nem vagyok különösebben jó megfigyelő se :)
Azért a hetvenes évek végén az Ikarus szebb műszerfalakat tudott csinálni, mint ez a kalapácslakkos megoldás, nem? A kilométeróra magyar gyártmány, a kormánykerék nem annyira - hirtelen nem ugrik be, miben volt hasonló, pedig szerintem láttam már ilyet.
Akárcsak tavaly, most is mindig rossz fényviszonyok közt álltunk meg, csak a Kollárovo námestien sütött tökéletesen a nap. Tavaly fotóztam, most videóztam ott... is!
Bónuszként itt van a kezdőkép párja: akárcsak tavaly a záróképnél, itt se tudtam eldönteni, melyik fotó tetszik jobban a kettőből. Mivel körülbelül ingyen van, itt van a második is, hátha valakinek ez jön be jobban...
Ez megy most