Augusztus utolsó napján alapvetően nem Škodákat fotózni mentem Brnóba, hanem a helyi városi tömegközlekedés megindulásának 150. évfordulóját ünnepelni, az egész évben tartó programsorozatot ugyanis egy parádéval zárták le. A felvonulást egy lóvasúti szerelvény nyitotta, amit egy kompakt méretű gőztramway mozdony követett. Utóbbihoz hasonlókat itthon a HÉV-ek használtak, illetve a köztemetői gőzvasút - jó volt egy ilyet végre üzemben látni! Utána hagyományosabb masinák jöttek, melyeken érezhető volt a Monarchia hatása, némelyik konkrétan elment volna bécsi villamosnak - a tavaly látott lambériázott oldalú kocsi is köztük volt. A régiségek sorát természetesen a csehszlovák ipar remekművei, a Tatrák zárták: a gondterhelt homlokú T2-es, a világ legelterjedtebb villamoskocsija, a T3-as, és persze a bordás oldalú csuklós K2 sem hiányozhatott. A parádénak ezzel még természetesen nem volt vége, de az utána jövő síndöcögényeket a mindennapi forgalomban is lehet még látni, a trolik pedig külön bejegyzést fognak kapni :)
Villamošparádé
2019.10.11. 07:00 :: Hamster
10 komment
Címkék: videó csehország tatra csehszlovák villamos oldtimer lóvasút gőzmozdony brno 2019
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
*na azt az elzárt gyűjteményt nagyon megnézném, kész kincsestár lehet, ezen a felvonuláson is volt pár cucc onnan
Egy 2-es viszonylaton mennyi pénzt lehetne keresni vele a turistákat fuvarozva? Elég lenne vele csak a Petőfi hídig lemenni délre.
Ez megy most