Majd' egy hónapja (de gyorsan telik az idő!) meséltem a régi pozsonyi főpályaudvar területén működő közlekedési múzeumról, mozdonyok képeivel körítve. De gumikerekűek is rejtőzködnek ám az egykori raktárakban!
Az első pillantásra világos, hogy ez egy Fityó, de mik ezek a gülü szemek? Nos, ha minden igaz, ez a Fiat 500-as amerikai verziója. Hozzászoktam, hogy a Egyesült Államokban mindig átvariálják a fényszórókat (lásd VW Rabbit, Mercedes W123), de itt a kocsi teljes karakterébe belenyúltak ezáltal. Mondjuk biztos aranyos, ha valaki szereti a békákat :)
Hívogató látvány, nem? Elég sok kiállított autón volt rendszám - lehet, hogy ezek működőképesek és minden papírjuk is megvan? El kell csípnem egyszer azt, amikor kint vannak az utcán!
A Pragát itthon leginkább a V3S szippantósok kapcsán ismerjük, holott az 1907-ben alapított gyár 1945-ig számos szép személygépkocsit is gyártott, például a Picollót. A típust 1924-tól 41-ig építették, ez a konkrét példány '32-es.
A Praga nagy konkurense a kopřivnicei Tatra Művek volt, a Tatra 12 pedig konkrétan az imént látott Picollo vetélytársa volt. Bár ez a masina 1932-es gyártású, mintha egy másik világot képviselne - ami nem csoda, hisz ugyanaz a Hans Ledwinka tervezte, mint akinek a Tatra 87-est is köszönhetjük.
A Tatra 57 a 12-es utódja volt 1932-től. Érdekes, hogy néhány évvel később már hagyományos kinézettel, hűtőráccsal gyártották, pedig megmaradt léghűtésesnek.
Tatra T57 Sport 1932-ből. Vajon mennyire volt virgonc azzal a 20-25 lóerővel, ami a boxermotorjában rejtőzött?
Ha Egérkamionnal kezdtük a bejegyzést, akkor fejezzük be az elődjével, ezzel az 1939-es, szintén piros Topolinóval!
De ne is, fejezzük be inkább a kicsit arrébb álló Tatra 603-assal, ami bármely adott autóhalmazban mindig a legérdekesebb jelenlevő! Ínyencek és mikroszkópszeműek pedig észrevehetik balra fenn a képen a Grassalkovich-kastély előtt a T2-es villamost is :)
Ez megy most