Tavaly bemutattam a brnói főpályaudvart, az idei nyári kiruccanás során azonban nem oda érkeztünk, és nem onnan indultunk vissza Pestre, hanem a helyi Kelenföldről, Brno-Židenice állomásról:
Mivel a főpályaudvar középső részén éppen építkeztek, a városon átmenő vonatok (lásd "dálkové linky" feliratú vonal) egy déli kerülő útvonalat jártak be, itt és Brünn-Alsón (dolní nádraží) megállva:
Ez a vonatukhoz túl hamar kiérő vasútbarátok számára azt jelentette, hogy várakozás közben a személyeket a főpályaudvart normál esetben elkerülő tehervonatokkal keveredve lehetett fotózni. Pontosabban inkább csak videózni, mert az erősen lefelé tartó nap miatt a fényviszonyok már nem voltak az igaziak.
Volt itt minden, mint a bazárban: dízel és villamos motorvonatok, Plehácsok, Kocúrok, Búvár..! Az indexképen látható motorvonatot kiemelném a kínálatból: bár ránézésre olyan, mint az, amit Kassán mutattam korábban, azzal ellentétben ez váltóáramról üzemel. Bővebben a videó szokásos feliratain olvasható, hogy épp mit látunk.
Ami nem látszik a filmecskén: a vonatunk jóelőre ki volt írva a monitorokon és kijelzőkön, aztán kiírták, hogy tíz percet késik... aztán pár perccel az eleve kései érkezés előtt hirtelen eltűnt a kiírás, és megjelent helyette egy helyi személyvonat. A biztonság kedvéért lementünk az aluljáróba, ahol a monitoron nem csak az éppen aktuális indulások látszottak, de ott se írták, hogy hova érkezik a miénk, vagy hogy mi a helyzet a nagyvilágban. Aztán a személyvonat elment, mi pedig visszakaptuk a kiírásunkat ugyanoda - a vonat végül húsz perc késéssel futott be...
A videó elején feltűnő vezérlő+betét+motor összeállítás erősen hasonlít a néhány hónapja mutatott "bányászlámpás" motorkocsira, ami természetesen nem véletlen: a 852-es és 853-as sorozatok az eredeti bányászlámpások, azaz a 850-esek és 851-esek kicsit gyorsabb és kicsit komfortosabb változatai voltak. Aztán 854-essé korszerűsítették őket, hogy még egy sorozatszámot bedobhassak a szövegbe ;) Szerencsére az eredeti csehszlovák dizájnt többé-kevésbé megtartották!
Bár ČKD gyártmányú helyett már Caterpillar V12-es pöfög bennük, a wikipedia szerint a hajtóművek maradtak az eredetiek, talán ezért is maradtak elég hangosak. Csak azt sajnálom, hogy utazni nem sikerült ilyennel - de sebaj, legalább van miért visszamenni jövőre :)
Ez megy most