Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

szeptember 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

Ez megy most

  • Hamster: @Real_Time: Nem tudom, hogy a 119-esnek milyen hangja volt, de ugyanilyen SEMT-Pielstick motorok voltak francia mozdon... (2020.09.25. 19:28) Akkor jó a Csörgő, ha retró!
  • haromegesztizennegy: A franciók mindig is jó dízeleket csináltak, nem kivétel a csörgő sem. -Érdemes megfigyelni, hogy egy jó motor csak ad... (2020.09.25. 09:58) Akkor jó a Csörgő, ha retró!
  • Real_Time: @tothh: A mozdony hangja nem egyedi egyébként. A német Baureihe 119-es dízelmozdony, másnéven U-Boot (tengeralattjáró)... (2020.09.25. 06:43) Akkor jó a Csörgő, ha retró!
  • laci_52: Nem kötelező szeretni, de a Csörgőkön kívül nem sok hadra fogható dízelmozdonya maradt a MÁV-nak... (2020.09.24. 22:48) Akkor jó a Csörgő, ha retró!
  • tothh: Én szeretem. A hangja megkülönböztethetetlen. Balatongyöröki nyaralónkból (71-es úttól 110 m) az egész környéket betöl... (2020.09.24. 21:41) Akkor jó a Csörgő, ha retró!
  • UBI1889: A 2157-es meg mindig elromlott. Nem bírta az emelkedőt... :) (30a) (2020.09.24. 20:11) Akkor jó a Csörgő, ha retró!
  • Európai téridő: A Púpost jobban szeretted, finnyás Hamster? (2020.09.24. 15:18) Akkor jó a Csörgő, ha retró!
  • sako: Most már (hogy lassan kezd ritkaságszámba menni) kezdem megszeretni. De amikor ők jelentek meg a Balaton északi parton... (2020.09.24. 09:16) Akkor jó a Csörgő, ha retró!
  • Hamster: @szb9: Magába az "istállóba" csak a két végén lehet bejutni, oldalról zárt, de a peronok közt, ha épp nincs villamos, ... (2020.09.22. 18:01) Az Unikornis-istálló
  • szb9: Érdekes poszt, köszi. Ez a szintben átszállás hogy néz ki, peron végén zebra? vagy a síneken is átrohangálnak? Nálunk ... (2020.09.22. 12:19) Az Unikornis-istálló
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 1969 (6) 1976 (5) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (8) 424 (12) abszurd (26) Ab van Donselaar (41) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (94) autók (82) bach (5) balaton (40) Balt Korthals Altes (7) bardotka (8) basel (7) bbc (8) bécs (45) belgium (11) bengáli (22) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) blues (5) bp nosztalgia (10) brno (14) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (796) budapesti pillanatok (45) buék (9) busz (85) búvár (13) bytom (5) c50 (10) c64 (16) caf (10) cégtörténet (5) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (46) csak egy videó (268) csehország (57) csehszlovák (35) csörgő (9) cukiság (34) debrecen (25) demó (8) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (10) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (33) életmód (6) elveszett (32) emlékek (5) énblog (403) énzene (19) építészet (66) építkezés (22) épület (17) érdekesség (30) erfurt (7) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (5) ezres (10) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (12) felhők (26) felső-szilézia (28) felső szilézia villamos (25) fényvillamos (14) ferihegy (36) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (19) fogyasztói (24) fonódó (10) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (32) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (64) gibson (10) gitár (36) gmap (19) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (37) gyermekvasút (28) haditechnika (14) hajó (42) hajtóművek-motorok (6) hampage (326) hamster (5) hangok (5) hangszerek (12) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (34) híd (29) (34) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (34) il 14 (10) ipari létesítmények (6) írás (15) it (9) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) Karl Holzinger (7) karosa (5) kassa (13) katowice (6) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (863) képregény (95) kérdés (10) kirándulás (11) kisföldalatti (14) kiskörút (5) kisvasút (44) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (6) közlekedés (355) kritika (71) kulfoldi szemmel (93) laminátka (5) lánchíd (8) lanovka (7) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (51) les paul (8) lhbs (25) li-2 (5) linz (10) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) luzná u rakovníka (5) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (11) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (43) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (6) MOD (7) morál (11) morgás (127) mozdonyok (21) mozi (6) mtp (7) muki (12) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (56) nagypolszki (6) németország (315) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (46) nosztalgia (222) nosztalgiabusz (26) nosztalgiavillamos (77) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (16) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (105) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (38) panoráma (108) paródia (5) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (18) popkultúra (120) pozitívum (12) pozsony (44) prága (22) programajánló (27) púpos (17) queen (15) r.i.p. (13) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (22) relax (12) repülés (131) repülőgép (44) repülőgépek (79) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (36) rock (75) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) sg (5) skanzen (5) skoda (8) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (27) szabadság híd (11) szeged (31) szergej (26) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (107) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (212) tapolca (6) társadalom (5) tatra (27) taurus (7) technika (56) technikatörténet (57) tehervonatok (11) tél (14) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (373) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (68) trolibusz (60) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (90) überzenészek (17) utazás (315) utcakép (181) uv (39) vár (11) várnegyed (8) város (413) városkép (87) városliget (8) vasút (485) vasúti becenév (6) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (777) villamos (701) vlog (7) vonat (8) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (35) youtube (285) zene (194) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Fényhév, avagy új színekben az Uborka és a Tigris

2019.12.10. 07:00 :: Hamster

A Fényvillamost idén többszöri nekifutásra se sikerült elkapnom, de szerencsére lesz még rá lehetőségem, hiszen január elejéig közlekedik. Viszont a karácsonyi HÉV nosztalgiavonat csak pár estén át járt, úgyhogy múlt héten gyorsan rá kellett mozdulnom.

img_3871-0.JPG

Nem sok választásom volt: az aznapi utolsó publikus köre után a Batyin csíptem el. Sajnos a peron, ami mellett állt, le volt kerítve, de kedvenc M.VIII-asom távolról is jól nézett ki.

img_3818.JPG

Teljesen elfeledkeztem arról, hogy átfestették azóta, hogy legutóbb láttam; most egy a hatvanas-hetvenes években használt mintát visel. Volt pár fajta festése a típusnak: annak idején így kezdték, és a fentebb látható közbenső állapot után így fejezték be pályafutásukat. Mondjuk erre a színmintára talán kevésbé találó az "Uborka" becenév...

img_3826.JPG

Mivel sajnos csak egyetlen M.VIII-ast tartottak meg (a többit szétvágták a kilencvenes években), a szerelvény másik végén egy másik típusnak kellett dolgoznia: egy L.VII-esnek, becenevén "Tigrisnek". Az eredetileg mozdonynak szánt típusba a második világháború alatt kényszerből építettek (szűk és nehezen megközelíthető) utasteret, és a formatervezéssel se foglalkoztak túl sokat, mégis szerintem szerethető jószág lett belőle. Olyan kicsit bamba melák :)

img_3864.JPG

A két motorkocsi közt a P.XV-ös pótkocsik első példánya gurult; egy időben ő állt a Közlekedési Múzeum azóta lebontott modern tömbjének előterén (később elvitték működőképesen helyreállítani, ekkor az első 424-es gőzös került a helyére). Csinos szerelvény volt ez így, még ha üzemtörténetileg nem is korhű. Kár, hogy ritkán látni üzemben! Sőt, szerintem Fényhévként is járhatott volna még egy kicsit, hogy több képem lehessen róla :)

A három típusról NZA írt egy jó kis oldalt - akit érdekel a járművek története, ki ne hagyja!

6 komment

Címkék: budapest képek vasút hév nosztalgiahév

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr1615344094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Most utaztam először ilyenen, "vasutasabbnak" tűnt a jelenlegi szerelvényekhez képest (ajtók az utastéren belül), de persze esélytelen lenne manapság ilyennel közlekedni HÉV-en.
@NAR: Melyik kocsin utaztál? Szerintem kényelmesebbek, mint az NDK csodák, igaz, az nem nehéz.
@Hamster: Az M.VII-as volt. Tulajdonképpen kényelmes volt (érzésre a peronról is kisebbet kellett lépni), viszont csak egy pár ajtaja van meg bent is volt lépcső.
@NAR: Az a belépés zseniálisan kicsi volt akár a mostani HÉV-ekhez képest is. Ezt a középbejáratúságot a P.XV-ösökön kísérletezték ki, és annyira bejött, hogy még az Úttörővasút kocsijai is hasonlóak lettek :) Persze kvázimetrós elővárosi forgalomra nem annyira jó, de az alternatívát a kéttengelyesek jelentették a hágcsójukkal.
Ez is nagyon jól néz ki, és szerintem elég uborkás :D
@ColT: Végülis... félig hámozott uborka :)