Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Vasúti töltések Budapesten: most már így maradnak, vagy még lehet rajtuk változtatni?

2021.02.08. 07:00 :: Hamster

Most egy kis "lila álmodozós" dolog következik! Azon gondolkodtam, hogy mennyivel másabb lenne a mai Budapest, ha annak idején a vasúttársaságok nem a lehető legolcsóbb módon, földszinten vagy földből emelt töltéseken vitték volna a vágányaikat, hanem viaduktokon, amik alatt át lehetett volna kelni, és amik alá üzletek, éttermek, motorkerékpár-múzeumok ;) települhettek volna. Persze az összekötő vasút (Ferencváros és Kelenföld közt) az építésekor körülbelül a semmiben ment, a ceglédi vonalat (a Nyugati pályaudvar és Kőbánya-Kispest közt) meg a negyvenes években emelték fel a földszintről, amikor nem nagyon foglalkoztak a külvárosok városképével, ...

... de mégis, mennyivel másabb lenne, ha a Francia út így nézne ki, ...

... és nem így :) Persze Berlin kvázi óvárosi negyedét nagyon igazságtalan Zuglóval összehasonlítani, pedig direkt nem a Francia út legvacakabb szakaszát raktam ide. Sajnos Budapesten nagyon érződik a magyar vasút két jellegzetessége: egyrészt a vonalak a kevés átkelőhely miatt - nem csak a töltéseknél, hanem például a Hungária körút és Újpest közt is! - egész kerületeket kettévágnak*, másrészt pedig a környező területek is mindig a legrosszabb arcukat, pontosabban a hátsójukat mutatják a sínek felé**. Itthon vasutazás közben, ha lakott terület közelében járunk, állandóan düledező hátsó kerítéseket, rendezetlen kerteket és omladozó sufnikat nézegethetünk - na meg illegálisan lerakott szemetet. Talán nem is baj, hogy egyre több helyen hangvédő falak közé szorítják a síneket, legalább nem látja az utas mindezt.

Persze nem a XIX. században vagyunk, lehet modern szerkezettel is viaduktot építeni. Milyen lenne, ha a sínek alatt nem csak közúti összeköttetések bújnának meg, hanem egy park is? Mondjuk az Erzsébet királyné útjától egészen Kőbánya alsóig tartó?

Ti mit gondoltok, beválhatna a vasút két oldalának ily módon összekötése, vagy a hídszerkezet alá automatikusan húgyszagot és rossz közbiztonságot képzeltek? És ha mégse ördögtől való ötlet a viadukt, vasbetonról álmodtok, vagy esetleg jó lenne valahogy téglába öltöztetni? Persze én is érzem, hogy nem ez a legfontosabb megoldandó probléma a városban, hiszen a Nyugati - Rákospalota-Újpest szakasszal nagyon kezdeni kellene valamit, ahogy a Kőér utcai sorompóval is, de álmodozni csak szabad...

* Ezt az aktuális Déli Körvasút projektnél is tudják, ezért lesz pár új átjáró nyitva a sínek alatt a három-, illetve négyvágányosítás közben.
** "Nyugaton" az elmúlt két évtizedben elkezdték nagyon beépíteni a vasút menti területeket: hatalmas iroda- és lakónegyedek létesülnek a sínek mellett, eközben nálunk Kelenföldön látványosan távol tették a pályaudvartól a plazát az egyik, az új irodakomplexumot pedig a másik oldalon*** Mondjuk amilyen emberek ténferegnek a budapesti pályaudvarokon néha, ez valahol érthető is.
*** Persze legközelebb az egyéb tömegközlekedésnek kell jönnie a sínekhez, de azt legegyszerűbben úgy oldhatták volna meg, hogy felülépítik a síneket. A peronok tetőt kaptak volna, a buszok, villamosok meg pontosan a metrómegálló és a vonatok fölött álltak volna meg, aminél nem igazán lehet közelebb kerülni. De nem, Budapesten a pályaudvar még mindig egy épület plusz egy aluljáró, minden más meg menjen oda, ahova tud, nulla integrációval...

28 komment

Címkék: budapest közlekedés szavazás város vasút városkép

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr216418414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kimaradt egy opció: Magasvasutat Budapestre!

No nem olyat, mint az észak-amerikai csörömpölő vasszerkezetek, de a berlinihez hasonló téglaborításos, zajcsillapított megoldást ma már simán lehetne építeni. Az a baj, az EU nem ad pénzt felújításra, csak bővítésre, így például egy körvasút átépítést kapásból négyvágányosra kellene tervezni :-)
Hozzátenném, hogy azért a 2-es vasútvonal alatt csináltak út átjárót a Pók utca felől - csak éppen a másik oldalon felejtették el elbontani a rég nem használt töltéseket és a töltés helyetti híd alatti átjáró másik töltésbe vezet..
Engem mindig meglep, milyen isten háta mögötti helyek vannak a város belső részein futó vasúti vágányok mellett, bár nyilván érthető a kialakulásuk.
Őszintén szólva nem tudom, érdemes-e az egész körvasutat hídszerkezetre tenni, de mindenképpen több átjárás kéne alatta. Ha mondjuk zugló irányából át lehetne járni a Francia útra, akkor a vasút menti utcák nem lennének ennyire döglöttek. Például Brüsszelben sem nagyon volt emlékeim szerint semmi a vasút felszíni része alatt töltésen kívül, csak éppen az utcák nagy része simán átmegy alatta, ezért nem ilyen határszéli garázssorok veszik körül. Az aluljáró amúgy pont ugyanolyan hugyos és graffitis volt, mint nálunk lenne. Mondjuk szerintem előbb vagy ezzel együtt a ma már feleslegessé vált vasúti területekkel kéne csinálni valamit. A Kőbányai úton végigmenve mindig elképeszt, hogy milyen hosszan nincs szó szerint semmi az északi oldalán, Rákosrendező is egy hasonló holt terület eléggé beékelődve a városba.
A park érdekes ötlet, nem tudom, mennyire életképes úgy, hogy mindenhol vonatok dübörögnek fölötte egy felüljárón, de szép lenne :-)
Csak a tévedések elkerülése végett, a viadukt nem csak völgyhidat jelent. Konkrétan a 2-es villamos szakaszát a Petőfi és az Eötvös tér közt is viaduktnak hívják százvalahány éve: gallery.hungaricana.hu/hu/BudapestGyujtemeny/1055200/?img=0
Bődületesen sokba kerülne, nem csak a megépítése, de a fenntartása is.
Parkot pedig nem lehetne alá tenni, nem esik oda az eső, csontszáraz lenne.
@nyelv-ész: a dél balatoni vasút EU forrásból lett felújítva..
100%-ig egyetértek. Ha csak a ceglédi vonalra gondolok: Az Erzsébet K. útjától Kőbányáig 4 vágány viadukton. Az alatta lévő helyiségeket bőven lehet hasznosítan, ha másnak nem, akkor garázsnak. P+R parkoló, műhely, stb.
Ami most van az mélétatlan és kihasználatlan.
@gombakomba: Azért a mesterséges locsolást már az ókorban megoldották :) Egy parkot ma is locsolni kell, a természetes csapadék kiszámíthatatlan, a nyári napfény viszont egyre égetőbb kérdés (ú, ez rossz volt).
@Sir Gombóc: Bővítettek is rajta, lett több kétvágányos szakasz.
@gombakomba: Lassan nyolc eve elek Kuala Lumpurban. A varos teljes vasuti kozlekedese viaduktokon fut. Meg a belvarosban is (monorail), bar ott nemelyik a fold ala van vezetve. Amugy sok esetben a JARDAK is ilyen viaduktok. Kilometereken keresztul tudsz gyalogolni rajtuk az egyik mallbol a masikba...
www.facebook.com/sono001/posts/3862101843811094

4 ev kellett 52 kilometer magasvasut felepitesehez. (MRT)
www.youtube.com/watch?v=gItS2GYn39Q

Sot. Van olyan buszjaratuk is ami a neki kulon epitett viadukton kozlekedik (BMR)
www.youtube.com/watch?v=Q7Y1ZnjsuGc

Alatta valoban nem igazan parkositanak, mert ott sima kozutak futnak. Azert tettem olyan kepet is az albumba, ahol zold van a monorail alatt.
Azt így kb felejtsétek el, hogy az alatta lévő helyet bármire is lehet használni.
Nyugatinál használjuk a híd alatt a területet? Hát a Népligetnél? Ja, megközelíthetetlen parkolónak. Hát az csodás.

Az a berlini dolog is így néz ki 50 méterrel odébb:
https://www.google.com/maps/@52.5235039,13.4061804,3a,75y,165.65h,78.64t/data=!3m6!1e1!3m4!1sNg3305U4Nn_HCzoIgMtQ_g!2e0!7i13312!8i6656
Beázik, kihasználatlan, szarrá van graffitizve.

A vasút az sajnos a fizika realitásai miatt MOZOG. Meg lehet csinálni, hogy épület legyen alatta, csak úgy a világ összes pénze kell hozzá építeni is, meg fenntartani is.
Akkor már inkább metró, azt leginkább csak építeni drága, meg sokkal kevésbé zajos.
@nyelv-ész:
"Magasvasutat Budapestre!"

Amikor gyerek voltam, volt egy rajzverseny a jövő városáról. Tök megdöbbentő volt, hogy - engem is beleértve - minden második gyerek úgy képzelte el a várost, hogy magasvasút van benne. Álltam a kiállításon, mint a majom, mert mint ha egymásról másoltuk volna, tök hasonló volt az elképzelés. Amikor meg a Deák téri metrómúzeumban megkérdezte a rákospalotai osztálytársam, hogy ugyan mikor lesz már metró náluk is, és ha nem megy föld alatt, akkor csináljanak magasvasutat, akkor a mindentudó helyi néni csak annyit mondott "azt nem szabad". Kb ez a mentalitás van azóta is, mert egyrészt a föld alatt jóval drágább, ergo többet lehet lopni, másrészt jönnek az elmebeteg városképvédők, akik miatt nem lehet alsó rakpartot sem bővíteni mert világörökség meg egyéb bullshit.
Így hála Istennek bár minden szar, de legalább úgy is marad.
Bezzeg amikor mi hídtervező és hídépítő mérnökök viaduktokat kreálunk az autópályákon a gigantikus töltések helyett, akkor meg megy a rinyálás... ;-)
Lehet, kell is. Bezzeg-Prága pedig, mint történelmileg ismert, többnyire a mi rovásunkra gyarapodott.
Mi a balesetveszélyesebb? Ha a viaduktról leesik egy pár tonnás vonat az alatta lévő játszótéren hintázó gyerekekre? Vagy a metró?

Ráadásul a felépítményeket sokkal drágább fenntartani, mint egy alagutat. Én például nem költöznék vasút közelébe, még ha full elektromos a pálya, akkor se. Nemhogy lakással, irodával se. A rezgések miatt egy vázát nem tudnék az asztalra tenni. Aztán ezek a rezgések idővel a falakat is megeszik.
@Sanda gyanu: Ettől még a jelenlegi vasúti töltések egy része simán lehetne magasvasút, hogy lehessen alatta közlekedni. Chicagóban például keresztül-kasul megy a magasvasút, mégsem omlanak össze a házak. Sőt, a váza- és kerámiaipar sem mutat szokatlan fellendülést :-)
Szolg. közl.: Káromkodni és minősítgetni másutt tessék.
@So No: Jó, hát cimbora, az ott Kuala Lumpur, ez meg itt a magyar valóság...:D
A Békávé meg a Máv kábé 3021-ben sem lesz olyan szinten, mint a videókban látni.A ferkóhegyi máv-állomásnál a gyalogos átjárónál konkrétan a lift működése is kábé scifi kategória, ha nem tud valaki lépcsőt mászni, mert idős, kerekesszékes, stb.
Innentől kezdve kár bármit is elvárni.
@Sanda gyanu: Kuala lumpurban a belvarosi hazak kozott futnak a magazvasutak. A mi metronknal sokkal csendesebben. Es nem dolnek le a hazak. A monorail pl. nem sineken zakatol...

www.youtube.com/watch?v=PReyb6Yd8N8
@NAR: nem egészen. Azt azért építették meg azt az átjárót, hogy majdan, ha megépül az Aquincumi híd (2152-ben), akkor az onnan lejövő akkori Pók utcába (vagy legyen majd bármi is a neve) lesz bekötés a Graphisoft park felől, így akkor már nem kell utólag megbontani a töltést.
mondok mást: miért nem ássuk be a vasutat a föld alá? Ott a park felette, süti a nap a füvet, nem mozog a váza, stb :)
@Aureliano Buendía: Alagutat ásni azért drága, mert folyamatos szellőzés kell neki, és az építésekor megbolygat minden közművet és keresztező utcát. Persze ha Łódźnak van vasúti alagútra pénze, akkor szerintem Magyarországnak is lennie kellene. Az biztos, hogy ez a vasút által kettévágott dolog a szánalmasság határát súrolja így a XXI. században :(
@Hamster: nem mondtam, hogy olcsó, de pl. lehetne spórolni a szellőztetésen, ha félalagút lenne bizonyos szakaszokon, alagúttető nélkül, és a világítás is olcsóbb lenne.
Tény, a közműveket bizony ki kellene váltani, de a töltések elbontásával amúgy is lenne ott mozgás. Én egy problémásabb részt látok, a 100a és a M2 találkozásánál a Kerepesin.
@Aureliano Buendía: A Kacsóhnál is ott van a Kisföldalatti, bár mondjuk el lehet úgy képzelni, hogy csak utána kezd lesüllyedni. A félalagút viszont ugyanúgy kettévágna mindent, a zaj is kijönne, szóval annak nem vagyok nagy híve.
@Hamster: földalatti eléggé a kéreg alatt fut, annál nem lenne kaland aláfúrni, de tény, hogy ha utána kezdene süllyedni, az megoldás lenne.
A félalagutat úgy képzeld el, hogy néhány száz méteres szakasz(ok).
@Aureliano Buendía: Azért gond, mert ha át akarna menni a Kisföldalatti alatt, akkor a vasútnak jóval hamarabb el kellene kezdenie süllyedni. Biztos ki lehetne számolni, hogy mekkora rámpa kellene, de lusta vagyok :)
@Hamster: kb. a kihúzó végétől:) Bár ez részletkordés, a lényeg az lenne, hogy Zugló vá. már a föld alá kerüljön.
A lábakon állóval nekem az a bajom, hogy pont a viadukt alatt nagyrészt halott lenne a dolog, ahogy az a prágai utcaképen is látszik. Lehet azt mondani, hogy öntözőberendezés, füvesítés, de nincsenek illúzióim, hogy meddig működne, illetve meddig nem lenne csövestanya. A német példa meg jó-jó, de ugyanúgy kettévágja optikailag a teret, és szerintem nem lenne könnyű pl. üzletekkel megtölteni. A garázs nem lenne rossz ötlet, bár egy részét illene átadni azoknak, akiknek most van a Francia úton, mivel az menne a levesbe.
Ezért lennék inkább az alagút híve.
süti beállítások módosítása