Korábban mutattam képeket a hódmezővásárhelyi villamosvágányokon először közlekedő vasúti járműről, illetve az első oda szánt tram-train megérkezéséről, és 2021. március 10-én megtették a következő lépést is: a MÁV első Stadler Citylinkje Vásárhely utcáin járt! Ott lenni most se tudtam, szerencsére kaptam néhány képet:
A CityLink vonatként érkezett meg Szentesről - Kecskeméten és Szegeden át, mert ott tudtak 110 km/h-s futástesztet csinálni - Hódmezővásárhelyi Népkert állomás elé, pontosabban mögé, ...
... hogy onnantól már villamosként, felsővezetékről működve induljon tovább. A jármű itt találkozott először 600 volttal Magyarországon (Szegeden csak a vasútállomáson járt, a városi hálózatra nem ment be).
A kelet felé haladó próbajárat itt éppen a Hősök terére érkezik; jobbra a háttérben a "Kőfal" látható, mely egykor nem támadó hadaktól, hanem az áradástól védte a várost.
És ez már a vonal másik vége, a "nagyállomás" előtt. A kerítésre azért van szükség, mert a tervek szerint itt tárolni is fognak járműveket.
Ez a jármű vonatnak tényleg meglehetősen alacsony, ráadásul a megállóperon és a küszöb közti rés se óriási, tehát kényelmes lesz a ki- és beszállás. Kíváncsi leszek a hasonló képekre Szegedről, ahol a meglevő infrastruktúrához kell passzolnia a típusnak.
És ha már itt vagyunk, megnézhetjük az utasteret is! Az előtérben a kerekesszékes/babakocsis/lecsapható üléses helyeket láthatjuk az egyik szélső modul két ajtaja közt, ...
... ez pedig a középrész, mely bármelyik modern motorvonatban lehetne. A padlót valamilyen védőlemez fedi, hiszen ez még egy tesztkocsi, amit alkalmasint homokzsákokkal megrakva is próbálgathatnak.
És ilyen a vezető munkahelye. A próbák következő lépése egy szegedi menet lesz, szerintem már sokan várják izgatottan.
Köszönet NZA-nak a képekért!
Ez megy most