Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

És akkor a vonat hirtelen villamossá változott, avagy premier Hódmezővásárhelyen

2021.03.11. 07:00 :: Hamster

Korábban mutattam képeket a hódmezővásárhelyi villamosvágányokon először közlekedő vasúti járműről, illetve az első oda szánt tram-train megérkezéséről, és 2021. március 10-én megtették a következő lépést is: a MÁV első Stadler Citylinkje Vásárhely utcáin járt! Ott lenni most se tudtam, szerencsére kaptam néhány képet:

159227635_1616239985228455_8311761999400346371_o.jpg

A CityLink vonatként érkezett meg Szentesről - Kecskeméten és Szegeden át, mert ott tudtak 110 km/h-s futástesztet csinálni - Hódmezővásárhelyi Népkert állomás elé, pontosabban mögé,  ...

159518657_1616242285228225_1149647461038275502_o.jpg

... hogy onnantól már villamosként, felsővezetékről működve induljon tovább. A jármű itt találkozott először 600 volttal Magyarországon (Szegeden csak a vasútállomáson járt, a városi hálózatra nem ment be).

159149576_1616241465228307_823856099437915937_o.jpg

A kelet felé haladó próbajárat itt éppen a Hősök terére érkezik; jobbra a háttérben a "Kőfal" látható, mely egykor nem támadó hadaktól, hanem az áradástól védte a várost.

159464745_1616241908561596_2352863898134019656_v.jpg

És ez már a vonal másik vége, a "nagyállomás" előtt. A kerítésre azért van szükség, mert a tervek szerint itt tárolni is fognak járműveket.

159666434_1616240455228408_8689002402540004675_o.jpg

Ez a jármű vonatnak tényleg meglehetősen alacsony, ráadásul a megállóperon és a küszöb közti rés se óriási, tehát kényelmes lesz a ki- és beszállás. Kíváncsi leszek a hasonló képekre Szegedről, ahol a meglevő infrastruktúrához kell passzolnia a típusnak. 

159248018_1616241018561685_6532075199807368619_o.jpg

És ha már itt vagyunk, megnézhetjük az utasteret is! Az előtérben a kerekesszékes/babakocsis/lecsapható üléses helyeket láthatjuk az egyik szélső modul két ajtaja közt, ...

159666434_1616240828561704_7798860039993477622_o.jpg

... ez pedig a középrész, mely bármelyik modern motorvonatban lehetne. A padlót valamilyen védőlemez fedi, hiszen ez még egy tesztkocsi, amit alkalmasint homokzsákokkal megrakva is próbálgathatnak.

159353989_1616241278561659_7618413177864351058_o.jpg

És ilyen a vezető munkahelye. A próbák következő lépése egy szegedi menet lesz, szerintem már sokan várják izgatottan.

Köszönet NZA-nak a képekért!

20 komment

Címkék: közlekedés város hódmezővásárhely képek tömegközlekedés vasút villamos tram train 2021 NZA

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr3616456898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Továbbra is azt mondom hiba volt nem villamosítani a városok közti szakaszt és dízelmotorral rendelni.
Nilván, ha eljön a kánaán akkor a motor maradhat kikapcsolva és max holt teher lesz, de az árat biztosan megemelte mintha csak villanyos lett volna...
@haromegesztizennegy: Milyen feszültségre kellett volna villamosítani?
Tudom, nem mondok újat! Úton a második szerelvény-vonat-tuja!iho.hu/hirek/elindul-magyarorszagra-a-masodik-vasutvillamos
@haromegesztizennegy: A nagyvasúti feszültség nem azonos a villamoséval. Ha elkészül a vasúti villamosítás, a vasvillák vagy továbbra is dízellel mennek a vasúti pályán, vagy a helyükre kétáramnemű szerelvényeket kell venni.
@nyelv-ész: Nincs fizikai akadálya, hogy 600V egyenáramra villamosítsák a szakaszt. Valószínűleg nem éri meg gazdaságilag, és valószínűleg jogszabályt is kellene módosítani hozzá, de, ha lenne rá szándék, megoldható lenne.
El lehet valahol érni a döntéselökészítö tanulmányt a "villamos" szükségességéröl???...különös tekintettel a kihasználtságra....még különösebb tekintettel a gazdaságossági számításokra....
a FLIRT és a Combino eltitkolt szerelemgyermeke:)
@haromegesztizennegy: 600 volt egyennel már azért ne villamosítsunk vasútvonalat, nem 1910-ben vagyunk. Ha meg nagyvasúti villamosítás lenne - nyilván akkor egészen Békéscsabáig -, akkor 1. még drágább lett volna az egész 2. powerpack helyett egy bazi nagy trafót cipelne a jármű, de ugyanúgy különleges technika maradna.
@Fradista Utazó: Majd nézz rá a térképre. Ez a vasúti szakasz egy hosszabb vonal része. 600 volttal nem fogják villamosítani, mert a nagyvasúti vontatáshoz az kevés, mint mackósajtban a brummogás.
@nyelv-ész: Köszönöm, ránézés nélkül is tudom, hogy hol van. És természetesen azt is, hogy nagyvasúti vontatáshoz a 600V= nem megfelelő.
Ez pont semmit nem változtat azon, amit írtam. Semmit.
@HaD: Ugyanott van ahol a BKV hasonló számításai.
@haromegesztizennegy: Eredetileg úgy volt hogy Békéscsabáig villamosítanak, de akkor 23 milliárd helyett akár 50-be is kerülhetett volna az egész.
Igy inkább Hibrid szerelvényeket rendeltek és megúsztuk 80 milliárdból.
@NAR: 25 kV AC.
Nagyon egyszerű lett volna a tápegységet házon belül a polcról levenni, amit a városban megkerülve a 600 V mehetett volna a vezérlőn át a motorokhoz...
@HaD: Természetesen nincs rá égető szükség mint ahogy ezt Lázár 2017-ben kifejtette és 1 évre le is állította az építkezést, akkor azt mondta meg lehet másképpen is oldani.
Anno volt például egy vállalkozó is aki gyorsjáratú buszokat üzemeltetett 60 perces követési idővel, és 0 azaz nulla forint közpénz felhasználásával !!
De amúgy 20 percenként járnak a távolsági buszok jelenleg is, miközben 3 év után a vonat is újraindult és szorgalmasan jár üresen.
@Fradista Utazó: Dehogynem. Ha villamosítják, akkor 25 kV-tal fogják villamosítani, hogy a villanymozdonnyal lehessen rajta vontatni. Nem csak a jogszabály miatt, hanem azért is, hogy a Szili is el tudjon menni a drót alatt :-)
@HaD: Biztos voltak rá számítások, de ez tipikusan olyan fejlesztés, ami az autóforgalom csökkentését irányozza. Ha a vásárhelyiek átszállás nélkül be tudnak menni Szeged központjába, akkor ettől a közúti forgalom csökkenését várják.
Hasonló, mint az esztergomi vonal felújítása, villamosítása: ott állítólag 80%-kal nőtt az utasforgalom.
@nemecsekerno_007: Messze nem ugynaz. Ez kihasználtalan (a vonat is az volt,a busz is, rengeteget jártama két város közt, autóval is alig találkozott az ember), ráadásul azt régen üzleti alapon csinálták (üzleti alapú cégek megszünte óta /1949 BESZKÁRT)/ egy új vonal sem épült, de megszünteni jópárat megszüntettek, mert nem volt kihasználva), ezt meg alapból, jó vastag állami támogatás és állami tulajdon alapon, csak azért mert az urhatnám képviselő "úr", szerte új választást is nyerni azzal a tévképzettel, hogy ő villamost épített Hódmnezővásárhelyen. (Amit anyagi számítás kizárt, hogy igazolna.)
@nyelv-ész: De szinte nincs is autóforgalom. Tíz évet autóztam a két város közt, hetente legalább egyszer, de inkább kétszer. Sokszor nem találkoztam tíz autóval az út alatt délelőtt. Ma lehet több, de hogy nincs tízszerese az biztos. Ez húsz éve volt. Ha tízszerese lenne és mind átülne a vonatra (kizárt), akkro sem igan lenne hasznot hajtó.

Az eszertgomi régebben is minimum háromnegyedházzal ment. (Kíváncsi lennék a hódmezőire!) Most egyszerűen több vonat van beállítva. Ja és az nem parasztvakító villamos néven fut, pedig annak aztán valóban pár km-enként van állomása.
@ebella: ,,Minek ide híd, nem jár erre senki,, Csillag István
@ebella: Mindig is érdekes felfogás volt új vonalakat szociális indokkal megnyitni, létezőket pedig piaci indokkal bezárni - természetesen ugyanazon vállalatoknál.
süti beállítások módosítása