Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

június 2021
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  7. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  10. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (6) 125év (7) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (6) 1979 (9) 1980 (9) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (26) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (10) 424 (13) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (83) bach (5) balaton (43) Balt Korthals Altes (8) bardotka (10) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (23) berlin (162) berlini fal (20) bkv (49) blog (28) blues (5) bp nosztalgia (10) brno (16) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (822) budapesti pillanatok (46) buék (9) busz (87) búvár (16) bytom (6) c50 (11) c64 (18) caf (10) cégtörténet (5) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (19) csak egy kép (47) csak egy videó (277) csehország (62) csehszlovák (39) csörgő (9) cukiság (35) debrecen (25) demó (9) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (31) életkép (22) életképek (33) életmód (6) elveszett (32) emlékek (12) énblog (410) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (17) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (9) ezerötszázas (5) ezres (12) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fényvillamos (14) ferihegy (37) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (19) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (14) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (34) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (65) gibson (10) gitár (37) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (41) gyermekvasút (29) haditechnika (14) hajó (42) hajtóművek-motorok (6) hampage (348) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (11) hév (37) híd (29) (34) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (122) idegenforgalom (21) ikarus (35) il 14 (10) innsbruck (5) internet (5) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (10) karikatúra (5) Karl Holzinger (7) karosa (5) kassa (15) katowice (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (889) képregény (95) kérdés (10) kirándulás (11) kisföldalatti (14) kiskörút (5) kisvasút (45) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (371) kritika (72) kulfoldi szemmel (103) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (60) les paul (8) lhbs (25) li-2 (5) linz (10) lipcse (12) li 2 (20) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (45) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (7) MOD (7) morál (11) morgás (128) mozdonyok (21) mozi (7) mtp (7) muki (13) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (58) nagypolszki (6) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (49) nosztalgia (226) nosztalgiabusz (27) nosztalgiavillamos (79) nürnberg (20) nyílt nap (5) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (21) nyugat-berlin (6) NZA (11) olaszország (26) oldtimer (108) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (7) pályahiba (6) pályaudvar (40) panoráma (108) paródia (6) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (22) popkultúra (125) pozitívum (12) pozsony (46) prága (24) programajánló (27) púpos (20) queen (16) r.i.p. (13) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (7) repülés (133) repülőgép (45) repülőgépek (80) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (39) rock (81) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (8) sky channel (6) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (14) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (27) szabadság híd (11) szavazás (6) szeged (32) szergej (29) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (116) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (220) tapolca (6) társadalom (5) tatra (29) taurus (7) technika (63) technikatörténet (59) tehervonatok (11) tél (14) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (9) tömegközlekedés (395) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (69) trolibusz (63) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (93) überzenészek (17) utazás (327) utcakép (201) uv (45) vár (11) várnegyed (8) város (445) városkép (91) városliget (8) vasút (507) vasúti becenév (6) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (789) villamos (741) vlog (7) vonat (11) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (41) youtube (315) zene (210) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

HÉV-vel Törökbálintra

2021.05.17. 07:00 :: Hamster

Pár hete mutattam néhány képet a Móricz Zsigmond körtérről dél felé induló egykori HÉV-ekről. A fotók forrása akkor és most is a Fortepan volt, ahová mostanában került fel Belházy Miklós néhány közlekedéstörténeti értékű felvétele. Különösen érdekesek a Kamaraerdőtől kifelé készült fotók, arról a szakaszról ugyanis még nem láttam képet a HÉV megszüntetése (1962. december 31.) előtti időkból.

fortepan_209871.jpg

De kezdjük az elején, a Körtéren, ahol a gombaépület körüli hurokvágányon másfél darab M.V-ös ("em ötös") - eredetileg BBVV "E" típusú - motorkocsit láthatunk, "skatulya" pótkocsikkal! A hátul álló, kopottabb jármű Törökbálintra indult, a kép főszereplője pedig Nagytéténybe. Az "Ezres" villamosok családjába tartozó kocsi 1982-ben fejezte be pályafutását egy 1900-as iker egyik feleként, tehát még villamosként is járt ugyanott, ahol azelőtt HÉV motorkocsiként!

fortepan_210010.jpg

Ez pedig egy régimódi, még a Füzesi-kocsiszekrény létrejötte előtt, 1951-ben acélvázasított M.IV-es - eredetileg BBVV "U" típus - szintén skatulya pótkocsikkal. Nagyon tetszik ez a bumfordi jószág, jó lenne egyszer végigdöngetni egy ilyennel a Fehérvári úton! Végül is egyet megőriztek belőle!

fortepan_209868.jpg

És itt már Budafok kocsiszínnél jár az önkényuralmi jelképekkel feldíszített motorkocsi, büszke személyzetével egyetemben. M.V-ösből is van túlélő, úgyhogy egy ilyen "zöld Ezrest" is fel kellene nosztalgiakocsinak újítani, nem? :)

fortepan_209970.jpg

Csak hogy ilyet is lássunk: 1972 végéig így fordult a 47-es villamos ugyanitt: a város felől jőve bekanyarodott a kocsiszín melletti deltavágányra (nekünk bal kéz felé), majd onnan kitolatott a város felé menő irány vágányára; ez utóbbi mozzanatot láthatjuk itt. Miután a járatot meghosszabbították a (mai nevén) Városház térig, a 41-es használta ugyanezt a deltát, csak az ellenkező irányban: a város felőli vágányról kanyarodott be, és a város felől jövő vágányra tolatott ki.

fortepan_210060.jpg

De mi most nem villamosozni jöttünk, hanem HÉV-ezni :) úgyhogy itt egy másik feldíszített szerelvény ugyanott.

fortepan_209867.jpg

Ezt a helyszínt nem tudtam belőni, hogy hol van, aztán NZA megfejtette: a Leányka utcában járunk, valahol itt. Ez se így néz már ki!

fortepan_209971.jpg

És hogy érzékeltessem, hogy optikailag mekkora változás volt a HÉV villamossá alakítása, itt ez az 1963. január 1. utáni kép a Városház térről. A nagytétényi helyiérdekűt leváltó 43-as villamosra 1900-as ikerkocsik kerültek, melyeket Ezresekből és M.V-ösökből építettek. Persze volt egy nagy különbség: a villamosokon nem volt fűtés.

fortepan_210001.jpg

A bevezetőben Kamaraerdő utáni képekről volt szó, úgyhogy most következzen néhány ilyen! Itt éppen a Budaörs felé kanyarodó vágányt láthatjuk - csak így, egyes számban, ugyanis a második világháború után Kamaraerdőtől kifelé felszedték az egyik sínpárt, melynek üres töltése természetesen ezután is látható maradt. Jobb kéz felé mindjárt a reptér jön, balra ma a bevásárlóközpont és annak parkolója fekszik.

fortepan_210002.jpg

Egyenesen Budaörs felé tartunk, szemben a Kő-hegy látszik. Gyönyörű lehetett itt hajnalban vezetni, a felszálló párában, a felkelő nap sugarai által megvilágított sziklákkal a távolban!

fortepan_209874.jpg

Budaörsön belül több megálló is volt, ezek közül a konkrét "Budaörs állomás" a mai Baross utca és a Komáromi utca sarkánál volt. A kép bal szélén kivehető, ahogy az egyetlen vágányból az állomáson kettő lesz.

fortepan_209883.jpg

Ez pedig már "Törökbálint MÁV" megállóhely és kitérő. Balra a HÉV hegyeshalmi vasútvonal alatti aluljárója látszik, mögötte a Törökugratóval, azaz nagyjából északkelet felé nézünk. Jópofa lehetett itt várni a zöld vonatra a napfelkeltében! Ma ugyanitt az M7-es húzódik.

fortepan_210059.jpg

Ez is egy M.V-ös motorkocsi, csak egy másik számozási rendszerben: ez az a kocsi, amit korábban említettem, hogy ma is megvan! A helyszín az előbb látott megálló - úgy tűnik, hogy az oszlopokat valamikor átrendezték...

fortepan_210058.jpg

És megérkeztünk a vonal végére, Törökbálint állomásra - valahol itt járunk. A vágányok helye tulajdonképpen ma is üres, bónuszként pedig a végállomási épület is megvan még!

Ez a bejegyzés nem jött volna létre, ha nincs a Fortepan és NZA :)

39 komment

Címkék: budapest város képek tömegközlekedés hév fortepan villamos utcakép ezres 41-es

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr6416559056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mai szemmel nézve azért érdekes volt ez. A törökbálinti HÉV tipikusan ugyanolyan kategóriájú szerelvényekkel járt, mint pl. a hármas villamos, és kisebb utasszállító kapacitású volt, mint a mai villamosszerelvények általában.
@Fradista Utazó: Szerintem itt soha nem volt annyi utas, mint mondjuk Szentendre vagy Ráckeve felé. A Fehérvárin meg ott volt mellette a tétényi vonal és a villamosok.
Azért nem semmi látvány így ezek a "zöld villamosok"... :-) (Pláne színes fotón)
Csepeliként szívesen olvasnék-látnék képeket a Böskékről is (Csepel-Erzsébet HÉV), hátha arról is van valami.
Köszi, Hams, ezek szerint te ügyesebben vájkáltál a Fortepanon :-) Én csak azt az egyvágányos fotót találtam a pusztában...
Nem itt volt a feszültség-határ, hanem a vasuti felüljáróra vezető lejtő kezdeténél, ahol a váltó is volt.
Azokból a repülőtér szélét jelző lámpákból (faoszlop tetején vörös lámpa, a vasút irányából takaró lemezzel) kettő vagy három még megvan annak az utcának a vonalában, ahol a HÉV bement Budaörsre.
@konrada: A budafoki kocsik egy része (motorkocsik is, a négytengelyes pótkocsik is átkerültek Csepelre, a Határ úti vonalra, évekig még láthattad ezeket.
Köszönöm a folytatást.
Hiánypótló volt.
Nem tudom, ki volt Belházy Miklós, de nem mindennapi ember, az biztos. A friss fortepanos fotók között nemcsak ezek vannak tőle, hanem például remek képek az Aszófő-kövesdi templomromról, és más érdekes helyekről. Elismerésem az úrnak!
Köszönjük, jó írás.
Csak egy apró észrevétel sztem '63-ban a Városház tér még Varga Jenő tér volt.
@nagypapi: sőt, a wiki szerint 1968-ig Dózsa György tér, utána lett V.J.
@nagypapi: Varga Jenő népbiztos Kökény Mihály (aki nem emlékezne rá: MSZP-s egészségügyi miniszter) nagyapja volt. Úgy látszik, vannak családok, ahol mindenki miniszter lehet. :-))))

Egy elég idős ismerősöm mesélte, hogy 56. okt. 23-án villamossal (ő így mondta) jött ki Törökbálintra, és onnan jött haza gyalog. Csodálkoztam nagyot, hogy volt addig villamos? Akkor ez még újdonság volt. Mondjuk azt is mesélte, hogy lakott egy ideig Kolozsváron.
-És mikor?
-Hát mikor visszacsatolták.

:-))))))))))))))

Igaz, hogy akkor még nagyon kicsi volt. Szóval az öreget tudnak mit mesélni.
@nagypapi: Nem, ahogy írják mások, a képek készítésekor még Dózsa György tér volt, ezért írtam inkább a mai nevét, az a biztosan azonosítható.
Nincs valahol egy térkép, amin látni lehetne a régi vonalak vonalvezetését?
Gyermekkori emlékem: a nagytétényi végállomáson körbejárt a motorkocsi, úgy fordult vissza a szerelvény, nyilván nem volt hurok. Abban már nem vagyok biztos, de rémlik, hogy a nagytétényi HÉV motorkocsija három pótkocsit húzott.
Az, hogy a classic HÉV itt -tehát T.bálint, és n.tétény irányában- megszűnt, tök logikus lépés volt, de hogy miért kellett a 41-es villinger a Kamaraerdőig visszavágni, amikor épült az M7, amikor csak egy aluljárót kellett volna építeni és a villamost emígyen átvezetni az M1-M7 közös szakasza alatt, nos ez tényleg a kádár rezsim súlyosan elkúrt közösségi közlekedési koncepciója miatt volt így, ugyanis akkoriban úgy irtották a villamosokat, mint a döglegyeket, mondván majd az Ikarus 200-as családja megold mindent, mert az a jó, az korszerű (akkoriban tényleg korszerűbb volt a "kocka", mint akár a 1000-es kocsik, de még az UV-nél is korszerűbb volt) , ha bármi van, azt -a villamosokkal ellentétben- lehet "bárhová" terelni, kényelmes, van benne jóféle fűtés, világítás (emléxünk az 5 db szofita égős lámpákra, melyek egynémelyike a rázkódás miatt elvesztette elektromos kontaktusát és olyankor az egész lámpa villogott?) , estébé. Volt olyan, hogy az egész 41-est meg akarták szüntetni, ha nincs a VEKE, bizony ma már nem lenne még ez a kurta rózsavölgyi szakasz sem!
Mind Budaörs, mind Törökbálint rengeteget fejlődött azóta, gazdag elővárosokká váltak, a lakosságszám jelentősen megnőtt. Modern, alacsony padlós villamosok járhatnának ott. A 41-es, mint Tesco járat biztos sok utast vonzana. Mellesleg egy Nagytétényig kijáró 47-es is megélne, elég megnézni hány ember buszozik naponta azon a vonalon, nem beszélve a Campona vásárlóiról.
@Elijah Baley: A törökbálinti HÉV már az ötvenes években is iszonyú lassú volt, amit tovább tetézett, hogy nagyon nagyot került. Apám mesélte, hogy fiatalkorában Törökbálintról jövet leszálltak a HÉV-ről a Marx Károly utcánál és felsétáltak a 40-es buszhoz, mert még átszállással, sétával együtt is jóval hamarabb a Móricz Zsigmond körtéren voltak, mint HÉV-vel. A HÉV menetideje Törökbálintról a körtérre majdnem egy óra volt. Ma a 41-es Kamaraerdőig megy menetrend szerint 29 percet, Törökbálintig lenne legalább 50 perc.
Gondold el, ott volt a HÉV a Baross u. - Marx Károly u. sarkán, és vett egy jobbkanyart, és elment Budafok felé.

Egyébként ennek volt egy olyan hatása, hogy az ötvenes évekig a törökbálintiak szakrendelésre, hasonlóra, Budafokra jártak, ami mai szemmel nehezen érthető, de a HÉV útvonala meg az, hogy senkinek nem volt autója, megmagyarázza.

Már hatvan évvel ezelőtt se volt vonzó a HÉV, ma meg tökéletesen vállalhatatlan lenne, alacsonypadló, légkondi, egyebek ide vagy oda.
@KissGecihuszár: Személy szerint nem tudom mi értelme lett volna egy Budaörsig járó 41-esnek, vagy mi értelme lenne most. Persze szépen hangzik hogy azzal járnának a népek az XXXLutz-ba díszpárnáért, de nem hinném hogy egyáltalán ez tényleg így lenne és ezért megérné fenntartani egy villamosvonalat.
@Elijah Baley: Minek mennének ki a Tescoba 41-essel mikor van a sarkon Lidl, Aldi, Spar, a Savoya parkban meg Auchan?
@Elijah Baley:
Többet érne, ha az M2 jutna ki oda.
Sportkórház, BAH, Petőfi laktanya, Virágpiac, Budaörs, Törökbálint vonalon.
@Hamster: Nyilván, lakosság arányosan azokat többen használták.
A Fehérvárin csak HÉV járt, utána csak villamos, párhuzamosan a kettő sosem.
@nagypapi: Dehogynem, a Forgalmi telepig jártak villamosok is a HÉV-ek mellett. Olyannyira közös üzem volt, hogy a belső szakaszon ezért volt csak 550V (vagy 500V?) feszültség.
@nagypapi: Évtizedekig járt villamos és HÉV egyszerre a Fehérvári úton.
@nagypapi: Itt egy menetrend példának 1957-ből, bár ekkor ugyan FVV kezelésű volt a vonal, de maradt HÉV. A 47-es villamos járt a belső szakaszon.

Fotó is van a Móriczon a HÉV-ek között álló 47-es villamosról.

villamosok.hu/kepek/terkep/fvv1957/villmenet.jpg
@gigabursch: Egyrészt kerülő, másrészt nem vagyunk olyan gazdagok, hogy a családi házas falu jellegű, 13 ezres Törökbálintnak metrót építsünk, ha a 38 ezres Újpalotának nem tudunk. De bevallom, úgy vagyok vele, hogy amíg Budaörs abból él, ráadásul nagyon szépen, hogy nem Budapest, de majdnem, addig nekik se mi építsünk metrót :)
@toto92: szerintem a XXII. kerületiek kifejezetten örülnének egy gyors, kényelmes 41-esnek, amivel elérhető lenne nemcsak a bevásárlóközpont, hanem Budaörs centruma is, hiszen sokan melóznak b.örsi cégeknél, akiknek most autókázni kell az egyébként reggelente rettenetesen zsúfolt, zömében 2x1 sávos , a XXII. kerület felől Budaörs felé tartó kisutakon.
@Politikwissenschaftler: Akarat kérdése lenne kialakítani egy vállalható szolgáltatást.
@gigabursch: Lehet álmodni. A gödöllői nem érte el Aszódot, a nagytétényi Érdet, a szentendrei Visegrádot. A kék metró sem Kápot, sem Pestszentlőrincet nem érte el. Igen, a zöld metró Törökbálintig kellene, hogy járjon, de az ebben az évezredben már nem reális cél.
Azért meglep, hogy abból a képből valaki felismerte a Leányka utcát. Arról a részről egyetlen képet találtam a Fortepanon a lakótelep előtti időkből, és a fotókat összehasonlítva látható, hogy tényleg az az a hely, de meg nem mondtam volna. Úgy, hogy vagy 25 évig laktam ott. Szóval gratulálok a képfeldolgozó algoritmus és a memória elképesztő találkozásához NZA-nak. BTW ennek a viszonylatnak ma sem igazán létezik jó alternatívája: bár a 41-es felé is el lehet indulni, és a végállomáson átszállni valami buszra, ami Budaörsre visz, a BKK utazástervezője is a Körtér felé tett kitérőt ajánlja, mint leggyorsabb útvonalat.
@Androczi Balázs: Balázs, akkor te mint ex Budafoki lakóós, pontosan képben vagy, hogy egy ,pl. a B.örsi LTP-ig közlekedő 41-es elsősorban nekünk, azaz a XXII. kerület népének, illetve az Alberfalviaknak, Kelenvölgyieknek lett volna jóféle alternatíva, nem a Bel-Budaiaknak, PEstieknek.
@Androczi Balázs: NZA likes this post.

A háttérben álló ház homlokzata nagyon jellegzetes, utána az általam ismert budafoki HÉV-es képek átfésülése következett. Ott találtam rá a szerintem általad is említett Fortepan-os (UVATERV-es) képre (FP 80112), és ott volt a helyszín megfejtése. Ezt követően a fentrol.hu-n lehetett az 1960-as évekbeli légifelvételeket visszaellenőrizni, és stimmelt minden.
Úgy látom még senki sem linkelte be.
www.buszhalo.hu/hevhalo.html
Itt meg lehet nézni mai térképre illeszteni a HÉV vonalát.
@szb9: Nem teljesen pontos, a HÉV nem teljesen ott ment át a hegyeshalmi vonal alatt Törökbálintnál, ahol ma is van egy aluljáró.
@Hamster: Nekik (is) mondjad :)
Más hibája is van?
@Békássy Csaba: Tudnál Street Maps linket dobni ezekről?
@Yaesu: Nem, nincs ilyen linkem,meg ha kell, még 1960-as kiadású térképekből szoktam informálódni.
süti beállítások módosítása