Annak idején írtam bejegyzést a Hódmezővásárhelyen először végigmenő szegedi munkavillamosról, az első Stadler tram-train jármű Szentesre érkezéséről, az első városi próbamenetről, és az utasforgalmi próbaüzem elindulásáról, de mindig másoktól elkért képek felhasználásával. Most viszont végre én is eljutottam oda, hogy kipróbáljam :)
A Szeged - Hódmezővásárhely tram-train
2022.05.17. 07:00 :: Hamster
16 komment
Címkék: közlekedés hódmezővásárhely szeged tömegközlekedés vasút villamos hampage tram train
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
*a 3-as eredetileg végig az volt, mert a Somogyi utcából indult (eredetileg a Zrínyitől, később a Dugonics térről), a 4-es keleti szakaszát kétvágányosították anno domini nemtudommikor, aztán a 3-as még később került át oda
villamosok.hu/nza/dkv331+168+332.jpg
Szerintem megmentették az üzemet azzal, hogy csak azt tartották meg, amit vállalható állapotban fenn tudtak tartani. És az a vállalható állapot még így is Bengáli volt! De ugyanígy Pesten is elég szomorú volt, ahogy százéves villamosok dülöngéltek a gazzal benőtt szemétdombok közt, még akkor is, ha képeken nagyon romantikusnak tűnik: veke.hu/files/27/img2744.jpg
Én igazán sajnálom az elveszett villamosokat, de valószínűleg a fűtött 200-as Ikarusokkal jobban jártak az utasok. Hogy aztán emögé a szakma ideológiát varázsolt, az más dolog. Ráadásul ma már vannak számítógépek, rendes kommunikációs lehetőségek, nem kell botot cserélgetni a kitérőkben, simán jobban működhet az egyvágányozás. Új külföldi üzemekben (Croydon, Barcelona) is simán építenek egyvágányos részeket, ha az fér el.
Ugye eddig a buszok közvetlenül bevittek Szegedre. Most meg ráhordásról beszélünk.
Ez megy most