Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

június 2022
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  10. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (8) 125év (7) 1820 (6) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (6) 1977 (5) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (16) 2806 (8) 41-es (10) 424 (13) 436 (5) 611 (5) abba (5) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (83) bach (5) balaton (44) Balt Korthals Altes (9) bardotka (10) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (26) berlin (162) berlini fal (20) bkv (49) blog (28) blues (5) bp nosztalgia (10) brno (16) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (845) budapesti pillanatok (46) buék (9) busz (89) búvár (16) bytom (6) c50 (11) c64 (18) caf (11) cégtörténet (5) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (19) csak egy kép (49) csak egy videó (280) csehország (67) csehszlovák (40) csörgő (10) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (31) életkép (22) életképek (35) életmód (6) elveszett (32) emlék (6) emlékek (17) énblog (429) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (10) ezerötszázas (5) ezres (12) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (5) fényvillamos (15) ferihegy (38) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (19) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (22) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (34) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (65) gibson (10) gitár (37) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (42) gyermekvasút (30) haditechnika (14) hajó (44) hajtóművek-motorok (6) hampage (364) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) hév (40) híd (29) (34) hódmezővásárhely (5) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (37) il 14 (10) innsbruck (5) internet (5) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (7) karosa (5) kassa (15) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (912) képregény (95) kérdés (10) kirándulás (11) kisföldalatti (14) kiskörút (5) kisvasút (46) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (377) kritika (72) kulfoldi szemmel (105) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (67) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (24) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (45) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (8) MOD (7) morál (11) morgás (128) mozdonyok (21) mozi (7) mtp (7) muki (13) münchen (27) műrepülés (8) muv (5) múzeum (59) nagypolszki (6) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (49) nosztalgia (230) nosztalgiabusz (29) nosztalgiavillamos (91) nürnberg (20) nyílt nap (5) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (21) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (111) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (7) pályahiba (6) pályaudvar (41) panoráma (109) paródia (6) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (25) popkultúra (128) pozitívum (12) pozsony (47) prága (27) programajánló (28) púpos (20) queen (16) r.i.p. (14) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (7) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (80) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (42) rock (82) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (9) sky channel (6) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (14) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (27) szabadság híd (11) szavazás (6) szeged (34) szergej (30) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (119) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (224) tapolca (6) társadalom (5) tatra (30) taurus (7) tdt2020 (12) technika (63) technikatörténet (59) tehervonatok (11) tél (14) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (412) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (72) tram train (6) trolibusz (65) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (338) utcakép (209) uv (47) vár (11) várnegyed (8) város (465) városkép (97) városliget (8) vasút (520) vasúti becenév (6) vélemény (14) vicinális (13) vidám park (5) videó (793) villamos (773) vlog (7) vonat (12) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (43) youtube (322) zene (214) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A Szeged - Hódmezővásárhely tram-train

2022.05.17. 07:00 :: Hamster

Annak idején írtam bejegyzést a Hódmezővásárhelyen először végigmenő szegedi munkavillamosról, az első Stadler tram-train jármű Szentesre érkezéséről, az első városi próbamenetről, és az utasforgalmi próbaüzem elindulásáról, de mindig másoktól elkért képek felhasználásával. Most viszont végre én is eljutottam oda, hogy kipróbáljam :)

A Szeged - Hódmezővásárhely tram-train

16 komment

Címkék: közlekedés hódmezővásárhely szeged tömegközlekedés vasút villamos hampage tram train

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr1317830993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Akkor kérdeztem, azóta is:
Mennyi az utas?
Hogyan sikerült elérni, hogy villamos épülhessen egyvágányos szakaszokkal? Ezt vagy 50 éven át üldözte a "szakma"...
Köszi, jó volt olvasni, látni! Még élőben nem sikerült. Mit tudni az állományról? Mind a 12 szerelvény itt van már? Mikor kezdődik a rendes, menetrend szerinti forgalom?
@gigabursch: Én csak azt tudom, amit láttam, és sok volt :) Forgalomszámlálást én nem tudok csinálni.
@nyelv-ész: Annyira üldözte, hogy Szegeden másfél* egyvágányos vonal is volt :)

*a 3-as eredetileg végig az volt, mert a Somogyi utcából indult (eredetileg a Zrínyitől, később a Dugonics térről), a 4-es keleti szakaszát kétvágányosították anno domini nemtudommikor, aztán a 3-as még később került át oda
@Hamster: Ehhez képest Debrecenben elég jól megritkították a hálózatot.
@nyelv-ész: Így magunk közt szólva (és nem a 68-as vasúti koncepció szellemiségét védve) azért elég borzasztó állapotban voltak azok a vonalak. Egyik magyar üzem se volt egy kimondott Svájc, Szeged meg különösen furcsa volt a barkácsolt csuklósaival, de a debreceni villamos helyenként olyan állapotban volt, amit ma poszt-szovjet üzemekben se látni:
villamosok.hu/nza/dkv331+168+332.jpg
Szerintem megmentették az üzemet azzal, hogy csak azt tartották meg, amit vállalható állapotban fenn tudtak tartani. És az a vállalható állapot még így is Bengáli volt! De ugyanígy Pesten is elég szomorú volt, ahogy százéves villamosok dülöngéltek a gazzal benőtt szemétdombok közt, még akkor is, ha képeken nagyon romantikusnak tűnik: veke.hu/files/27/img2744.jpg
Én igazán sajnálom az elveszett villamosokat, de valószínűleg a fűtött 200-as Ikarusokkal jobban jártak az utasok. Hogy aztán emögé a szakma ideológiát varázsolt, az más dolog. Ráadásul ma már vannak számítógépek, rendes kommunikációs lehetőségek, nem kell botot cserélgetni a kitérőkben, simán jobban működhet az egyvágányozás. Új külföldi üzemekben (Croydon, Barcelona) is simán építenek egyvágányos részeket, ha az fér el.
@Hamster: Debreceni rokonomat anno kérdeztem, miért van évről évre egyre kevesebb villamos náluk, és erre valami olyasmit válaszolt, hogy az elvtársak szerint olcsóbb a busz. Tehát ez a tyúk és a tojás esete: lerohadt a hálózat, mert nem költöttek rá. Miért nem költöttek rá? Mert már úgyis le van rohadva, meg úgyis drága.
@nyelv-ész: Kb. nulláról kellett volna újraépíteni, és akkor is csak egy 1910-es évek szintjén levő hálózatot kaptál volna. Hasonló a magyar vasúthálózat gondja is, hogy nem ott van vasút, ahol igazán szükség van rá, hanem ott, ahonnan 1870 és 1910 között a földesúr földjeiről el kellett a terményt hordani. Ráadásul az akkori vetélytárs a gyaloglás vagy maximum a lovaskocsi volt - lássuk be, azok az Ikarusok tényleg jobbak voltak, mint egy favázas lélekvesztő (vagy mint egy Bengáli), ráadásul máig nem a buszok miatt van baj az utakon. Nem mindenhova kell villamos - a mai 2-es külső vége sokkal értelmesebb cél például, mint mondjuk a Vágóhíd volt.
sajnos még mindig nem műxik az eredetileg tervezett kapacitással, azaz csúcsidőben 15 percenként, márpedig ameddig ez így lesz, nos addig nem lehet reálisan tervezni vele, megfelelő HMV-beli helyi buszközlekedéssel ráhordani...
@gigabursch: vannak rajta rendesen.
@KissGecihuszár: Ráhordani.
Ugye eddig a buszok közvetlenül bevittek Szegedre. Most meg ráhordásról beszélünk.
@Fradista Utazó: nem-nem, nem vagyunk képben (már megint), én a HMV városi, helyi , viszonylatszámozott buszközlekedésről beszéltem, de úgy látszik, az értelmező olvasás nem az erősséged. A TramTrain pont azért épült, hogy megszűnjön a HMV-Szeged közti helyközi buszközlekedés, mert ilyen utasszámot buszokkal nem lehet európai módon megmozgatni a dugókkal terhelt 47-esen.
süti beállítások módosítása