Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (934) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (97) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A Szabadság híd: Budapest új turisztikai jelképe?

2022.10.21. 07:00 :: Hamster

Idén a szokásosnál több időt töltöttem a Szabadság hídon, főleg gyalog, és feltűnt, hogy a több éve tartó folyamatnak köszönhetően ez a híd immár saját jogon is attrakció lett. Már nem csak átmennek rajta a turisták a Nagycsarnoktól a Gellért szállóig, hanem fotózgatják a díszeit, a korlátot, a címert a kapuzatok felett - de még a villamosokat is, ami számomra is meglepő :)

BKV_3249_Ln49_AEEvD.jpgAb van Donselaar fotója a hetvenes évek második felében készült a még más színben tündöklő hídról

Lehet, hogy ez az attrakcióvá válás (amit az elmúlt két évben valamennyire biztosan megtolt a Lánchíd lezárása) azért meglepő nekem, mert gyerekkoromban ez volt az egyetlen Duna-híd, amin sokszor átmentem gyalog, jellemzően nagyival a Csarnokba vagy dédihez. Bár tetszett a híd szerkezete, sőt, még a színe (lásd a fenti képet) is, akkori fejjel nem tudtam volna értelmezni a koncepciót, hogy külföldi turisták egymást fotózzák a főtartó felső övén. A turisták a Várba, a Hősök terére és a Hortobágyra jártak, mit kerestek volna ennyire délen? Ez csak egy közlekedési útvonal volt, egy használati tárgy!

05010319-1aa.JPG2004. május 1-jén be(mű)füvesítették a hidat

Később is ezen a hídon keltem át a legtöbbször gyalog, és a kilencvenes években messze nem volt olyan romantikus, mint az esti Lánchíd, ennek megfelelően nem nagyon kellett a többi járókelőt kerülgetni, és az embert se centizgették a biciklisek. Ha bárkit megkérdeztem volna, hogy mi jut az eszébe a Szabadság hídról, tutira a turulhoz felmászó, és onnan leugró öngyilkosjelölteket említették volna. Ez volt "a leugrós híd"; számtalan alkalommal kellett körbegyalogolnom a Petőfi vagy az Erzsébet híd felé, amikor az 1-es buszt és a villamosokat leállították, mert valaki felmászott a kapuzatra. Aztán 2004. május 1-jén, az EU-ba belépés ünneplésekor lezárták a hidat, ami hirtelen tele lett emberekkel - szerintem sokan akkor fedezték fel maguknak ezt az építményt. Valami műfüvet is leterítettek, ami két perc alatt lekopott, de az emberek szerencsére nem lefelé néztek, hanem felfelé! A legtöbbüknek új volt a látvány, pontosabban a nézőpont, ahonnan látták a hidat. Ezután évről évre egyre többen lettek, akik nem csak átmentek a hídon, hanem leültek a főtartó felső övére (ennek gyorsan kellene egy frappánsabb nevet találni!) beszélgetni, naplementét nézni. És ettől szép lassan elkezdett permanens utcabál hangulata lenni a helynek!

kapualulrol.jpg

Én az összes budapesti hidat imádom (na jó, a Chuck Norrist nem), de ezt gondolom a legbarátságosabbnak. Légies szerkezet, sok apró részlettel, és át lehet menni az egyik oldaláról a másikra, amit mondjuk a Lánchídon nem lehet a járdák és az úttest közti merevítőtartók miatt. Abból hiába csinálnának gyalogoshidat, középről alig lehetne kilátni; egyszerűen nem alkalmas ilyesmire, hiába van a panoráma kellős közepén. Amikor 2016 körül kitalálták a Szabadság híd időszakos gyalogosítását, magam se rajongtam az ötletért, és később is zavart, amikor hétvégén emiatt nem járt napközben a 47-es villamos, hisz napközben szinte senki nem volt a hídon a hőség miatt, csak este telt meg. Ma viszont azt gondolom, hogy ennél jobb gyalogos+biciklis+villamosos híd a világon nem lenne, bár úgy sejtem, hogy az autósok egy része szerint menjek a fenébe :)

20220917_092838.jpg

Kár, hogy a tizenévvel ezelőtti felújításnál nem volt napirenden a közúti forgalom levétele: akkor kicsit távolabbra rakhatták volna a vágányokat egymástól, és most nem kellene azzal szívni, hogy a Ganz csuklósnál szélesebb villamosok nem mehetnek át biztonságosan, mert az ablakon kihajolók fejét levinné a szembejövő tuja (bár a CAF-oknál a terheléssel is van valami gond). Komolyabb autók már így se férnek el a villamosok mellett, a biciklisek is a szűk úttest miatt a járdán mennek, ami meg a gyalogosokat zavarja, szóval mindenkinek szuboptimális ez így. Mennyivel jobb lenne, ha a sínek két oldalán nem az aszfaltra kellene leülnie a piknikezőknek - de a sínek persze maradjanak! :)

img_0507.jpg

Az egész csapongással csak oda akartam kilyukadni, hogy ez a híd már turistalátványosság, plusz kiülős hely a pestieknek, de ez valahogy nem nagyon tükröződik a városmarketingben. Leragadtunk a Lánchídnál, a Parlamentnél és a Széchenyi-fürdőnél, pedig ennek a hídnak előkelőbb helye lenne a google képtalálatai közt! "Az a régi híd a dübörgő villamosokkal", esetleg "a híd, ahol az acélrácsra felmászó turistalányok egymást fotózzák" :) Vagy lehetne "a Duna felett keresztben húzódó Dunakorzó".

img_1653.jpg

És az útvonal folytatása se rossz a Vásárcsarnokkal, ami már évtizedek óta az útikönyvek egyik állandó szereplője, meg a Vámház körúttal, ami szerény nyomott véleményem szerint ezerszer vállalhatóbb a Károly körútnál, vagy akár a Nagykörútnál! A BKK-nál néhányan már felismerték ezt, amikor az idei Autómentes Hétvége villamoskiállítását ide szervezték, de akkor sajnos kimondottan barátságtalan időjárás volt. És ennek ellenére döbbenetes mennyiségű külföldi nézegette a régi tujákat! Szóval felkerült a térképre a Szent Gellért tér - Szabadság híd - Kiskörút útvonal, és én ennek örülök. Már csak azzal kellene valamit kezdeni, hogy ne legyen állandó pöceszag a Gellért tér északi csücskének környékén, fel majdnem a Rudasig. De komolyan, valaki hozza már rendbe a csatornázást, mielőtt a turisták elnevezik Smells Like Shit Embankmentnek a rakpartnak azt a részét!

UI: Kérem a politikai jellegű kommentek mellőzését. Ez a bejegyzés arról szól, hogy az egyik kedvenc hidamat ma többen szeretik, mint 10-20-30 évvel ezelőtt, nem arról, hogy ki mit csináljon a micsodájával, vagy hogy valaki hova húzzon el.

19 komment

Címkék: énblog budapest vélemény turizmus város szabadság híd

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr9417958984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Biciklivel járható az úttest. Persze a dugóban álló autókat néha nehéz kikerülni, meg persze akad egy-két idióta, aki teligázzal előz a villamossíneken, hogy utána a híd végén beálljon a piros lámpa előtti sorba - de ilyesmi máshol is akad.
wow, ez a híd volt nem zöld is?! :O
@NAR: "Biciklivel járható az úttest."
Én úgy láttam, hogy a biciklisták jó része inkább nem vállalja be, mert konfliktushelyzethez vezet: mivel kikerülni őket nem lehet, lassítják az autósort (ami szerintem manapság ritkán van dugóban, max a lámpák torlasztják vissza őket pár tíz méternyit), a villamossínen hajtás szintén nem hangzik rokonszenvesen számomra. Igazából kicsit fura a helyzet, hogy a két parton biciklisáv van, a kettő közt meg valahogy semmi, mindenki jusson át, ahogy tud.
@Rocko-: Az én agyamban még mindig az a default skin :) Amikor még a díszítések nélkül átfestették zöldre, hozzá kellett szokni, mert olyan volt, mint valami vasúti híd.
@Rocko-: Sőt, a net kollektív emlékezete szerint már 1938-ban bekékítették az Eucharisztikus Kongresszus alkalmából, a háború után meg valami nagyon sötétszürke volt egy ideig a képek alapján. Én ugye színtévesztő vagyok, de ezen az 1955-ös fotón még színtorzulás és scannelési hibák esetleges megléte ellenére se bírok egy tök más színt látni, mint az a világos valami, ami gyerekkoromban volt: pestbuda.hu/gallery/DCS/01/129231.jpg

Egyébként régen a Margit híd is valami világosszürkéskék volt, aztán a hetvenes évekig világoskék, nem tudom, miért maradt a legutóbbi felújítás után sárga. Ezek a dolgok szerintem úgy mehetnek, hogy valaki így szokta meg, ezért ezt írja bele a diszpozícióba, utána meg senki nem mer valódi vitát nyitni róla :)
Jáj, de sok hülyeséget írnak a külföldi oldalon...
@Hamster: Kerérpárnyom van hídon: t.ly/9HUq (persze mára már rég lekopott). Elvileg az a kijelölt, javasolt út. Persze sokan nem mernek ott menni, pedig azt kellene tenni.

Tényleg nagyon turistás lett a híd, szerintem is alapvetően jó dolog: t.ly/KKo1
A híd gyönyörű.
A középső szegmensét tartó, nyolc db nyolclapfejű csavar+anya kombó egyedi.
A karcsúsága lenyűgöző.

@Rocko-:
Bezony ám!
Talán 1989-ben festették vissza zöldre.

Sőt! Sokáig a turulok se voltak rajta, akárcsak a címerek se.
@NAR: Ezt mondjuk én nem is tudtam, pedig egy időben elég sokat jártam át rajta biciklivel. Én is inkább a turistákat kerülgettem, mert az úttesten kölcsönösen feltartjuk egymást (hol én az autókat, hol az autók engem). Meg Pest felől érkezve fel is vezetik a járdára a biciklisávot, tehát már eleve a besorolásnál "mitakarezitt?" lenne az autósok részéről. A nagy kerékpáros és gyalogos forgalom miatt mondjuk persze finoman szólva szuboptimális állapot mindkét oldalról.
Felmerült most bennem, hogy a síneket kicsit széthúzva lehetne csak biciklisáv meg tömegközlekedés a hídon középen, de szerintem ez a híd nem annyira nélkülözhető az úthálózatból, mint a Lánchíd.
@gigabursch: "Sokáig a turulok se voltak rajta"
Dehogynem, max javításhoz szedhették le. Ott voltak az újranyitáskor, és az ötvenes-hatvanas évekbeli képeken is.
@SomiTomi: Én is sokáig úgy gondoltam, hogy kell, XI. kerületiként ez alapbeállítás, de igazából most sincs rajta nagy közúti forgalom, nagyobb járművek meg most se mehetnek. Talán csak azért van még egyátalán forgalma, mert az Üllői felől már nem lehet behajtani a Kecskemétin és az Y-aluljárón át az Erzsébet hídig. Persze biztos rossz lenne egyeseknek, de szerintem sokkal kisebbet ütne a városon, mint az alsó rakpartok lezárása.
@NAR: A kerékpárnyom mint ötlet szerintem borzasztó. Valahol vagy szabad menni biciklivel, és akkor nem kell idióta piktogram, vagy nem szabad, és akkor nem szabad. Az itteni keskenység pedig belekódolja a problémát a rendszerbe, pláne, mert a híd elég púpos. Szerintem a hajtáspajtásokon és sportolókon kívül nem sokan száguldanak át rajta, az viszont nem valami nagy ötlet, hogy egyetlen biciklista miatt tizenöt autó menjen tizenöttel. Ez csak arra jó, hogy a lelkiismeretes biciklista szarul érezze magát, az autósok meg megutálják a biciklistákat. Ilyen konfliktushelyzeteket egyszerűen nem kell létrehozni.
@gigabursch: A visszafestés '86-ban volt, miután rendbehozták azokat a hibákat, amik miatt '85-ben nagy hirtelen le kellett zárni (vízelnemvezetési problémák miatt a tartórudak szépen elrohadtak és meggyengült a rácsszerkezet). Azt írják, a címerek is akkor kerültek vissza.
@Hamster:
Jó rég volt már, az egyszer bizonyos.
A híd színével eleinte én se tudtam mit kezdeni.
Apám szerint még 'tót szürke' volt. Szerinte ugyanis a Felvidéken a 80-as években onnan lehetett tudni, hogy magyar vagy tót faluban járunk, hogy az utóbbiban mindegyik ház szürke volt.
Valahol volt igazsága...
@gigabursch: Már hogy ezt a világosat az első képről hívta tótszürkének, vagy a régebbit az ötvenes évekből? Tudom, hogy sokat emlegetem, hogy színtévesztő vagyok, de ezt mindig előre kell bocsátanom, mielőtt színekről beszélek, de a hetvenes évekbeli színt én kicsit kékesnek láttam. Egyébként a többi szocialista országban is sok szürkére emlékszem, lehet, hogy ez volt a megelőző csapás, mondván ha világosra festjük, akkor is beszürkül a füsttől. Mondjuk nálunk is minden 2-3 árnyalattal szürkébb volt a mostaninál.
@Hamster:
Ezt a tök unalmas, "kosztűrő" színt hívta annak.
Hogy volt-e benne (alatta) kék, arra nem tudok értelmes választ mondani.
A híd végében van egy speciális szegecs hely: itt volt az az ezüst szegecs, amelynek beveréséhez a vezérlő gombot Ferenc Jóska maga nyomta meg. Az FJ feliratú szegecs állítólag 20 éven belül eltűnt, pótolták, de az is eltűnt. Azóta a helyét láthatjuk - ld a linken.
induljelegyuton.hu/wp-content/uploads/Secrets_1_1-300x165.jpg
@Siposdoktor: Ez a pesti, déli oldal az úttest felől?
süti beállítások módosítása