Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Ez megy most

  • gigabursch: @gigabursch: S egy harmadik: youtu.be/syEQ5L_8eug (2024.12.02. 06:08) Hátra far!
  • gigabursch: @Hamster: Vicces volt látni, hogy gyorsabbak vagyunk az űrhajóknál... A kompok ívet mentek, mert telibe oldalról kap... (2024.11.30. 01:23) Hátra far!
  • Hamster: @gigabursch: Nem szólt közben ez? www.youtube.com/watch?v=L2IuPjpAHnI :) (2024.11.29. 19:11) Hátra far!
  • Hamster: @gigabursch: Erre szívesen elmentem volna. Aznap egy órát hajóztunk Füredig, de az is kemény volt, nem tudom, öt órány... (2024.11.29. 19:10) Hátra far!
  • gigabursch: @gigabursch: Meg egy másik: youtu.be/MLQ-tGyTMAM?feature=shared (2024.11.29. 12:32) Hátra far!
  • gigabursch: Egy kis lötyögős víz a tesó alatt: youtu.be/5PsZt5-a4SQ?feature=shared (2024.11.29. 12:31) Hátra far!
  • gigabursch: Gyakorlatilag múlt idő... De szerncse, hogy az általam ismert szerző ezt a sok jó vidit megalkotta. (2024.11.29. 12:27) Szárnyasok
  • Hamster: @Udo von Schmetterling: Iszonytat sok munka egy ilyen oldalt csinálni, teljesen megértem, ha valaki abbahagyja, vagy e... (2024.11.28. 21:15) Hátra far!
  • Udo von Schmetterling: De szerettem azt az oldalt... Ha nekiállnának frissíteni a mai állapotra mind a hajók,mind a kikötők terén,elég komoly... (2024.11.28. 20:58) Hátra far!
  • Hamster: @Sam. Joe: Értelemszerűen vagy az illetőnek van vasútvállalata, vagy valami vasútvállalat kezeli, vagy valami egyesüle... (2024.11.26. 18:10) Az osztrák "német krokodil", aki kicsit keletnémet vasmalac is
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (161) balatonföldvár (6) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (960) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (332) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (59) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (11) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (153) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (14) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (8) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (440) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (12) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (240) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (439) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (617) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (947) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (22) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (350) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Az utolsó előtti N19-es idén: a MUV

2022.11.05. 07:00 :: Hamster

Október utolsó hétvégéjével véget ért a budapesti nosztalgia villamosok idei szezonja, ami konkrétan azt jelenti, hogy 2022-ben ekkor járt utoljára az N19-es.

20221029_172449.jpg

Aki szombat délután a Deák téren járt, ismerős "arcot" fedezhetett fel a villamosvégállomás távolabbi csücskében. Első látásra sima UV-nak is tűnhetne, ...

20221029_171608-2d.jpg

... de igazából az egyetlen megőrzött MUV volt az. Elég ritkán látni őt, legutóbb júniusban ment; találó, hogy most vették elő újra, hiszen ideális őszi-téli nosztalgiakocsi: zárható ajtajai vannak, és fűtött :) Azt meg már el is felejtettem, hogy bár messze nem DÜWAG minőségű a futása, még így is jobb, mint a 47/48/49-esen járó ipari csuklósoké...

20221029_181803-2bb.jpg

Mivel egész nap a szabadban voltam, már sötét volt, mire beértem a városba, plusz túl fáradt voltam ahhoz, hogy több helyen is megörökítsem, úgyhogy inkább csak utaztam vele egy kört, majd a Katinyi mártírok parkjától már CAF-fal mentem tovább.

Egy picit azért videóztam, mert már nagyon hiányzott a jellegzetes UV hang! Látványos, hogy a régebbi nosztalgiakocsikhoz képest milyen kis mozgékony jószág ez: ugrik, gyorsul, fékez, megáll, mint egy modern villamos. Szívesen látnám gyakrabban! Tudom, hogy sokak szerint ez a típus még nem elég régi, hiszen a társait "csak mostanában vonták ki a forgalomból", de az a "mostanában" igazából már több mint 15 éve volt...

18 komment

Címkék: énblog budapest videó képek villamos uv nosztalgiavillamos muv n19

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr8617967448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A MUV láttán mindig az jut eszembe hogy Budapesten lenne-e létjogosultsága egy szóló alacsonypadlós négytengelyes villamosnak, vagy a cseh/lengyel cuccok annyira drágák és kisszériásak, hogy az esetleges budapesti igényekre praktikusabb/olcsóbb ha egy ötrészes CAF elpendlizik szellősen.
@toto92: Meg milyen érdekes lenne egy olyan alternatív univerzum ahol nem a Tatra hódítja meg a KGST-blokkot hanem a Ganz az UV-val :)
@toto92: Nem igazán megy ez a "csúcsban sok, csúcson kívül egy". Egyszerűen az, hogy a fél szerelvényt valahol le kell rakni vagy visszavinni a remizbe, már elviszi a spórolt vontatási energiát - amin javíthat, ha rekuperál fékezéskor a verda. Genfben láttam olyat, hogy csúcson kívül a(z alacsonypadlós, modern) kocsi fele le volt zárva egy ajtóval, de az szerintem inkább pótcselekvés volt.
@Hamster: ja én nem is arra gondoltam hogy napközben csatolgatni őket, hanem hogy mondjuk hétvégén járjon egy négytengelyes valami mondjuk a 12-esen.
@toto92: A 12-esen sajnos már rég csak tét nélküli filozófiai kérdés, hogy mikor mi éri meg, hogy közlekedjen, mert voltaképp tökmindegy. Sín van, kocsi van, vezetőt nem spórolunk kisebb járművel, utastömeg meg úgysincs. Ezt csak óvatosan írom le, mert nyilván a legérdekesebb villamosos rész a városban, nekem meg egy teljes weboldalam van ilyenekből, amik már nincsenek, de nagyjából értelmezhetetlen a forgalma az önálló szakaszán, addig jó, amíg nem számolgatják, hogy mi érné meg. Ez a város és az ország tragédiája is, hogy büszkék vagyunk arra, ahol villamos vagy vasút van, még akkor is, ha nincs utas. Nem oda kell villamos, ahová 120 éve építettek, hanem ahol valaki használná... Bécsben is csomó mindent bezártak, de egy ideje már hozzáépítenek. Nekünk is már rég a Kopaszi-gáti, Bajcsy-Zsilinszky úti, Havanna lakótelepi, Topánka utcai, Káposztásmegyernek ténylegesen a végéig elmenő, Őrmezőn át a leendő nagykórházhoz menő, stb vonalakat kellene fotóznunk, akkor kevésbé fájna az, ami elveszett. Rákospalotát szvsz ott rontották el nagyon, hogy a 10-est szüntették meg, pedig végig az Árpád úton idáig lett volna helye. A 12-es csak ilyen fájdalomdíj, hogy a közlekedésbarátok kétévente lefotózzák, néhány száz ember meg időnként utazzon vele, kár számolni, hogy mennyit spórolnánk, ha... Bár amilyen sz*r idők jönnek ránézésre a világban, lehet, hogy előbb-utóbb itt is meg kell a városnak valamelyik ujját harapni.
@toto92: Amúgy technikailag hogy gondolnád? Tartanának szóló kocsikat csak arra, hogy hétvégén járjanak? Őszintén szólva én úgy vagyok vele, hogy ahová elég egy szóló négytengelyes kocsi, oda minek villamos. Egy olyan durván fonódó hálózatú városban, mint Prága, ez nyilván nem így van, mert a kocsi egység kimegy egy kisebb ágra, míg a fő ágon többkocsisok járnak, a kettő együtt meg ad egy szumma kapacitást a közös szakaszon, de hol van nálunk ilyen, ahol ez útközben nem okoz gondot?
A 12-esen Újpest kp. környékén szvsz nem lenne nagy öröm annak, akinek egy négytengelyes Moderus transzformer robot jön.
A 41-esen szintén lehetetlen a Fonódó, de önmagában a Fehérvári út miatt is.
Az 52-esen lehet, hogy elmennne egész nap így, hogy van 2B, de a 42-est már nem tudom.
37-es határeset, ott én még az életben nem láttam tömeget a Teleki tértől kifele, lehet, hogy ha ügyes a Népszínház utcai menetrend, akkor elmenne, de akkor egész nap.
De csak az este kedvéért tartani ilyeneket durva pazarlás lenne :)
A kis forgalmú villamosvonalak ott lennének anyagilag életképesek ha a vonal és pályafentartás költsége kevesebb lenne a buszénak.
-Ez kb Moldáv és poszt szovjet síneket (=pályaállapotot) jelentene, illetve az 50-es, 60-as évek szinvonalán álló, faék egyszerűségű és fillérekből gyártható, fenntartható, javítható szerelvényeket.

Legyünk őszinték.
A tömegközlekedés alapvetően az A-ból B-be eljutást kéne hogy biztosítsa és minden más csak extra.
Ehhez képest a BKV minden járműve kb "Emirates" airline szinvonalú! ;-)

-Hogy ennek örülnék-e?
Nem, és kb más sem mert az alternítíva a kocsi ami minden földi jóval felszerelt.

Elvileg mi még megéljük a jelenlegi civilizáció összeomlásást és akkor lehet hogy leporolják a szentendrei múzeumban álló járműveket, de jó lesz az nekünk?
@cserepfalva: Azért megjegyzem, hogy a lengyel pályaállapotok is elég ijesztőek tudtak volt lenni, mégis átmentek rajtuk (alsó hangon) negyvennel. Mondjuk ehhez kell egy strapabíró járgány, mint a PCC forgóvázas Konstal. De emiatt lehet, hogy a T5C5 is többet bírna :)

Ha bármi nagyobb gond lesz, semmit nem vesznek elős ehonnan, hanem azt is leállítják, ami van. Például épp most olvasom, hogy Debrecenben január 1-től hétvégén nincs villamos, trolik helyett meg buszok vannak, mert drága az áram: dkv.hu/forgalmi_hirek/2629
@Hamster: Nyilván ott sem Nirvana van, de manapság villamossal tényleg csak a nagy forgalmú részeket lehet gazdaságosan ellátni.

(Londonban sokáig teljesen le akarták állítani a Bakerloo-t, annyira visszaesett az utasszám. Kedvenc vonalam a régi kotvány szerelvényekkel, az illatával...)
@Hamster: Ja, ennyire durván nem gondoltam bele, ez csak egy nagyon hangos gondolat volt hogy legyen valami kontent a kommentmezőben :) De kb. olyasmit tudnék elképzelni hogy nappal csatolt szerelvények, hétvégén meg szétszedik őket szólóra ahol kell. Azért gondoltam csak rá, mert előbb-utóbb kell valami az ICS/Hannoveri/Tatra helyett a 12-esre* meg a 37-esre is, és (most hasraütésszerűen mondva számokat meg típusokat) 70 darab CAF helyett akkor jöhetne 50 CAF meg 20 ilyen négytengelyes kétirányú cucc.

De reálisabbnak tartom hogy ha rendesen utána lenne számolva a költségeknek, akkor az jönne ki hogy a minimális elérhető megtakarítás nem elég ahhoz hogy a +1 típus üzemben tartásának, illetve magának a megvásárlását (amennyire nekem lejött innen-onnan, méretükhöz képest az áruk nem éppen teszkógazdaságos) költségét kitermelje. Szóval igazából feleslegesen koptatom a billentyűzetet :)
@toto92: "hogy legyen valami kontent a kommentmezőben :)"
Köszi, sajnos tényleg nincs túl nagy élet itt.

A felvetésed jogos, hogy kellhet-e a rövid CAF-nál rövidebb, vagy mekkora jármű kellhet még, például a 2-esre...
@Hamster: Egy ideje Firefoxban nem bírom elővarázsolni a komment ablakot, pedig már mindenféle varázslást kipróbáltam, még az adblockerekben is felvettem kivételként az érintett oldalakat. Kénytelen vagyok ilyenkor a béna Crhrome-ban kommentelni :-(
Valaki esetleg tud a Firefoxra megoldást?
@nyelv-ész: Nekem egyre több dolog nem megy, próbálkoztam más böngészővel is. De nem böngészőspecifikusak a problémáim, néhány nap óta példáaul google mapsen a streetview-ban nem tudok visszamenni a timeline-on, egyszerűen nem jelenik meg se FF-ban, se Chrome-ban, hiába kattintok rá. Operában viszont igen.
@Hamster: FF felhasználóként eddig asse tudtam, hogy timeline is van Streetview-ban... Hol kellene látnom? Vagy tegyek fel én is Operát, aztán majd kiveri a szememet?
@nyelv-ész: A streetview bal felső sarkában, egy féli transzparens szürke négyzetben van a hely neve, meg pár ikon, az alján egy órával és a kép készítésének dátumával. Elvileg ha erre rákattintasz, és van régebbi view, akkor kiválaszthatod azt is egy csúszkával. Kb. három nappal ezelőttig ment FF-ban, most meg nem...
@Hamster: Köszi, az nekem megy FFoxban.
@nyelv-ész: Első gondolatom az volt, hogy az antimalware/vírusirtó fogja meg valamiért, de eddig miért nem csinálta, és az Operában miért nem csinálja? Meg kéne vizsgálni a dolgot, de aaaaaaaaaannnyira nincs kedvem hozzá :)
@Hamster: Nálam uBlock és AdBlock Plus ellenére megy.
süti beállítások módosítása