Néhány új kép jutott el hozzám Karl Holzingertől, egy osztrák közlekedésbaráttól, aki 1976 áprilisában járt Budapesten. Meg később is, nagy szerencsénkre :)
A hármas metró északi szakaszának építése előtt járunk; a Visegrádi utcában végállomásozó újpesti és rákospalotai villamosok ekkor még néhány évig így kanyarodtak ki a Kádár utcából a Váci útra észak felé. A 14-es ezekben az években Angyalföld kocsiszín előtt fordult egy hurokban, így nyugodtan közlekedhetett egyirányú Bengálival. A gumikerekű járművek kedvelői egy Fiat 127-es jobb hátsó sarkát is láthatják, illetve egy teljes Trabantot.
Az Óbudára menő 33-as ugyanekkor ikerkocsikkal közlekedett, úgyhogy a Kádár utca torkolatában levő fejvégállomáson is meg tudott fordulni. A metró előtti időben annyi villamos járt itt, hogy minden fordulási lehetőségre szükség volt.
Az 55-ös az egyik legklasszikusabb Váci úti járat volt, jellemzően nagy kapacitású szerelvényekkel, mint például ez a kétpótkocsis 2600-as. A kép Újpest kocsiszín mellett készült, és már megint a gumikerekűeket figyelem: a kombi Trabant előtt egy függőleges hátsó lámpás Nagypolszkit is láthatunk taxiként.
Rákospalota, Kossuth utca végállomáson manapság csak az utasokkal nem igazán kitömött 12-es fordul, de '76-ban még itt végállomásozott a Nyugatihoz menő 55-ös, és a Megyerre kidöcögő 10-es és 10A is.
És ez a kép már 1978 augusztusában készült, konkrétan a harmadik születésnapomon. De ez persze kit érdekel :) Fontosabb, hogy a hármas metró déli hosszabbításán ekkor már erősen dolgoztak. Mi több, a Nagyvárad téren a felszín alatt már készen volt a földalatti vasút (akkoriban itt volt a déli végállomása, tárolóvágányokkal), de a külvárosból jövő villamosok még bejöttek ide. Ezen a fotón pótkocsis Ezerötszázasokat láthatunk a 13-ason, mely viszonylatot azért tereltek ide, mert az Üllői út - Ecseri út kereszteződés épp fel volt ásva a metróépítés miatt, így nem tudott továbbmenni Pesterzsébet felé.
Ugyanezen a napsütéses augusztusi délutánon gurult a fényképezőgép lencséje elé az 1055-ös pályaszámú kocsi a Vörösvári úton. Az ő érdekessége, hogy máig megvan: képzeletbeli állapotban és pályaszámmal kávézóként üzemel Szegeden!
A régi fényképekért köszönetet szeretnék mondani Karl Holzingernek! A képek szerzői jogai a készítőt illetik, újraközlésük csak az ő engedélyével lehetséges!
Ez megy most