Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (157) balatonföldvár (5) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (958) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (329) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (56) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (146) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (13) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (439) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (617) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (944) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (21) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (346) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

(Budafok-)Albertfalva vasútállomás

2024.06.02. 06:00 :: Hamster

Albertfalva és Kelenvölgy határán ma négy vasúti vágány húzódik. A látszat ellenére ez igazából két vonal: a balatoni és a pécsi. Ennek történelmi okai vannak: a Budapest - Pécsi Vasút 1882-ben adta át a mai Pusztaszabolcsig húzódó vonalát. A Déli Vasút balatoni vonala ekkor már több mint két évtizede létezett, úgyhogy adta magát, hogy azzal azonos nyomvonalon kerüljék ki a Tétényi-fennsíkot. Mivel az új társaság nem akart a réginek a pályája használatáért fizetni, Kelenföldtől Hárosig gyakorlatilag teljesen párhuzamosan építették ki a sajátjukat, és utána is csak pár száz méterrel távolodtak el attól.

img_9239.jpg

A pécsi vasút csak átrobogott a mai Budafok határán, de balatoninak volt itt egy állomása is, mely egészen 2012-ig létezett. Fontos feladata volt, ugyanis kitérőként üzemelt: a kifelé és befelé tartó vonatok itt tudták kikerülni egymást. Ez a kép 2007-ben készült az akkor Budafok-Albertfalva néven működő szolgálati helyről, mely Albertfalva nevéhez passzolva tényleg inkább falusi állomásnak tűnt, mint egy majdnem kétmilliós metropolisz elővárosi megállóhelyének. Tudom, hogy ma is vannak forgalomtól távol eső álmos kis állomások Budapesten (az én kedvencem Kispest), de XI. kerületiként nekem ez volt a legközelebbi, amire rácsodálkozhattam.

img_8345-2.jpg

Az említett kitérő funkcióra azért volt szükség, mert a balatoni vonal akkoriban Tárnoktól befelé egyvágányos volt. Ez a fotó 2006-ban az előbbi helyszíntől kb. másfél kilométerre az akkor még Budafok-Belváros névre hallgató megállóhelyen készült: balra egy Balaton felől - a valóságban valószínűleg csak Martonvásárból - érkező vonatot láthatunk, jobbra pedig egy Pécsről - igazából talán csak Százhalombattáról - jövőt. A jobb oldalin túl még egy vágányt láthatunk, a pécsi vonal ugyanis az ötvenes évek óta kétvágányos volt. A két vonal közt semmilyen kapcsolat sem volt Kelenföld és Érd elágazás közt, és utóbbinál is csak bice-bócán: a pécsi vonalról tovább lehetett menni Székesfehérvár felé, de a balatoniról Pécs felé nem. Igaz, ez így is lehetővé tette, hogy az Albertfalván és Nagytétényben meg nem álló balatoni vonatok Érd elágazásig a pécsi vonalon menjenek, talán ezért is maradhatott meg a 2010-es évekig az egyvágányos felállás. Ha olvassa ezt olyan, aki dolgozott vagy sokat utazott itt akkoriban: milyen volt a vonatok megoszlása a két vonal közt? Homályos emlékeim vannak arról, hogy erre is, arra is mentem a Balaton felé, de nem jegyeztem meg, hogy milyen megállási rendű vonatokról volt szó, vagy hogy nem valami vágányzár során volt-e...

v431005albertfalva.jpg

Mindenesetre 2012-ig Albertfalva önálló állomásként üzemelt, személyzettel, a két végén pedig váltókezelő tornyokkal. Ez a fotó 2001-ben készült, a személyvonattól balra a távolban egy kitérőben álló tehervonat is sejthető.

img_4843.jpg

2007-ben már magasított díszköves peron várta az utasokat, akikből nem volt sok - de azért volt. Az állomásra még aluljáró is vezetett:

img_4842.jpg

... bár szerintem az azon átgyalogló kelenvölgyiek nagy része nem tudta, hogy hova vezet ez a lépcső, mert csak egy üres mezőt láthattak feljőve: az állomás itt a hátunk mögött van; balra a pécsi vonal két vágánya látható, jobbra pedig az, ahogy a balatoni vonal az állomás északi végén egyvágányosra "megy össze".

img_4836.jpg

2012-ben még egyszer meglátogattam ezt a helyet. Ekkor már hiperszuper Flirt motorvonatokra szállhatott fel az utas itt.

img_4840.jpg

2010-től csak röviden Albertfalva volt az állomás neve. A szomszédos Budafok-Belvárosból is ekkor lett simán Budafok, Budafok-Hárosból pedig Háros. Az állomást végül 2012 őszén bontották el teljesen. Mivel a balatoni vonal ezen szakaszát ekkor kétvágányosították, a kitérő funkcióra többé nem volt szükség, helyette egy kicsit északabbra fekvő, részben fedett szigetperon épült.

img_2198.jpg

2013-ban ki akartam próbálni az állomás helyett immár csak megállóhelynek nevezett létesítményt, és amikor felértem a peronra, a semmiből felbukkant a MÁV Pálya és Mérnöki Létesítmények Igazgatóságának feltuningolt Nohabja egy mérőkocsit vontatva. Jó kis üdvözlés volt :)

img_2201.JPG

És ilyen a szigetperon maga. Balra a Budafok villamos kocsiszínbe vezető vágány látható, attól jobbra néhány használaton kívül álló villamosvasúti felsővezetéktartó oszloppal. Az állomás ugyanis nem csak kitérő volt, hanem a villamos kocsiszínen át iparvasúti forgalmat is lebonyolított, például itt pakolták le a Csehszlovákiából érkező Tatra villamosokat is annak idején. És hogy a Mukik és egyéb villamos tehermozdonyok könnyen át tudják adni-venni a teherkocsikat, volt egy saját, 600 V egyenfeszültséggel villamosított rendezővágányuk. A kocsiszínbe vezető vágánykapcsolat ma is megvan, de tudtommal nem nagyon használják.

26 komment

Címkék: budapest közlekedés képek vasút villamos vasútállomás budafok albertfalva

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr118413899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mindent értek, kivéve a címet. Miért nomen est omen? Albertfalvának van valami titkos jelentése is?
@nyelv-ész: _falva_. De igazad van, átírom valami másra.
@Hamster: Bocs, ezt továbbra sem értem... Arra gondolsz, hogy 1950 előtt ez tényleg egy falu volt, és a vasútállomása is falusias jellegű?
@nyelv-ész: Arra, hogy a tízemeletes panelok árnyékában ez egy falusi állomás maradt, a "-falva" név utolsó tanújaként.
@Hamster: Ja, értem. Viszont az új címet meg megint nem értem: miért nemlétező? Hiszen a cikked végén ott van, hogy most is létezik, ráadásul fedett peronos.
@Hamster, akkor most következik, hogy elmagyarázod, mi a különbség az állomás és a megállóhely közt. És végiggondolod, az olvasóid közül ezt hányan tudják. :-)
@nyelv-ész: Mert ahogy FU írja, nem állomás, csak megállóhely. Két vágány a nyílt vonalon, köztük egy darabka betonnal. Lehet, hogy ha a kocsiszínbe vezető vágány meg lenne nyitva a teherforgalomnak, akkor megálló- és rakodóhely lenne, de akkor se állomás. Például Zugló is az, hiába hívják az ottani buszmegállókat vasútállomásnak :)
@nyelv-ész: Egyébként a cím jelentésileg így is stimmel, hiszen ez "a" vasútállomás már nincs meg. Nincsen meg az épület, pláne szolgálattal, nincsenek meg a váltóállító tornyok se.
@Fradista Utazó: Nem lehet jót írni. Az egyik helyen beszólnak, hogy nem vágánytengely-ugratás, hanem vágánytengely-ugrás, pedig jól írtam, itt pedig ezt kellene elmagyaráznom. Aztán csodálkoznak az emberek, ha vasutakról írás helyett inkább elmegyek hajózni :)
@Hamster: Feladom. Felőlem lehet a cikk címe "Kiscicák a fűben" is... csak az a furcsa, hogy máskor rendkívül precíz cikkeket írsz, most meg úgy kell barkochpázni, hogy mire gondolt a költő.
@Fradista Utazó: Igen, az állomás és a megállóhely kb. az emberek 99%-ának ugyanazt jelenti. A pályaudvart mindenki meg tudja különböztetni, mert az nagy és sok sínes, meg fedett, meg hangosbemondós, meg van vasutas bácsi, aki megmondja, miért hülyeség, ami ki van írva az indulási táblára. Fogalmilag még értelmezett a végállomás, de hogy állomás-e vagy megálló...
@nyelv-ész: Már megbocsáss, de a cím tök precíz, aki nem az, az most te vagy :)
@Hamster: Értem én, hogy aki vasutas, annak ez a cím egzakt.

Mindenki másnak: "Albertfalva, ami ma már nem vasútállomás, csak megálló"...

vagy rövidebben: "Albertfalva ma már csak megálló"...

esetleg: "Albert, ami ma már se nem falva, se nem állomás"...

és ugye, nem kell kitennem a szmájlikat?
@nyelv-ész: Értem, hogy az első cím kicsit költőien lila volt, nem kellett volna hajnali kettőkor kitalálni, de szerintem a mostaninak nem-vasutasok számára is érthető kellene lennie, mert a bejegyzésben látható állomás tényleg nem létezik, még akkor se, ha valaki nem tudja, mi a szolgálati helyek közt a különbség (én is csak felületesen tudom). Ráadásul nem akarom drámaira venni a címet, mintha sajnálni kellene, hogy ez a borzasztó kinézetű, nem éppen felhasználóbarát hely átadta a helyét valami jobbnak...
@nyelv-ész: A pályaudvarnak egyébként nincs definíciója, pályaudvar az, amit a köznyelv annak hív. Évtizedeken át pályaudvarnak hívták Kelenföldet is, pedig hivatalosan soha nem volt az. Gyerekkoromban a villamos- és buszvégállomás neve is "Kelenföldi pályaudvar" volt, ma már, helyesen, Kelenföld vasútállomás.
Viszont Miskol Tiszai hivatalosan is pályaudvar, pedig az általad említett jellemzőkben nem tér el pl. Debrecentől.
@Fradista Utazó: Kelenföld nekem most is pályaudvar, de Debrecen is, sőt, még Balatonfüred is :-) Tudom, ezzel az erővel Békásmegyer HÉV is az, mert fedett, van aluljáró, van több vágány, és hangosbemondó is :-)
@Fradista Utazó: Amikor átnevezték - szerintem tök feleslegesen -, az volt a mondás, hogy a pályaudvar csak egy feladatot lát el, tehát vagy személy, vagy teher/rendező, ami igaz a Keletire, Nyugatira, Délire, de nem Kelenföldre. Nekem erről az jutott eszembe, hogy mindent meg lehet magyarázni, csak minek.
A végállomás is inkább forgalmi jellemző, mint szolgálati hely kategória: egy hely, ahol egy viszonylat/járat véget ér, és jobb esetben visszafordul. Aztán Körösnagyharsányra mégis rá szokták mondani, hogy "végmegállóhely" - persze nem tudom, hogy nem csak a vasútbarátok-e, akik pedig máskor olyan érzékenyek a nem precíz terminológiára :)
@nyelv-ész: Egy időben a villamos kocsszíneket is lepályaudvarozták, német nyelvterületen meg a HÉV jellegű villamosvasutak végállomásait is bahnhofozzák, sőt, nagyobb közbenső állomásait is. Békás ebből a szempontból totál pályaudvar, hisz nincs teherforgalom, de vannak plusz fordítóvágányok. A szlovákoknál viszont asszem nincs is pályaudvar külön, csak állomás - majd valaki kijavít, ha nem így van, de pl. Zólyomban és Ruttkán is van külön osobná stanica és nákládna stanica. A cseheknél viszont van külön nyúldrazsé és stanice, nem tudom, ott mi a megkülönböztetés. Viszont mindkettőnél van zastávka, azaz megállóhely. Nem vagyunk egyformák.
Gyerekkoromban (mondjuk a '80-as évek... :-) sokat utaztunk Adonyból Gárdonyba, jellemzően péntek délután. A távolság Pusztaszabolcson keresztül csak húsz kilométer, de odafelé az egyetlen lehetőség az volt, ha busszal elmentünk Érdig, majd onnan vonattal tovább.
Amennyire emlékszem, a vonatok csak nagyon ritkán indultak Érd-felsőről; de hogy ez általában így volt, vagy a szüleim választottak olyan csatlakozást, ahol kevesebbet kellett gyalogolni, azt már nem tudom.
Az nem teljesen pontos, hogy a balatoni vonal akkoriban Tárnoktól befelé egyvágányos volt: létezett egy kitérő Érd-alsón is.
2012-ben többször kimentem fotózni mikor már bontották az állomást. Van videó és kép bontás közben, előtte utána.

Érdekesség, hogy bontás előtt már ramaty állapotban volt az állomás, 2010 vége felé jártam ott először, váróterem összefirkálva, aládúcolva gerendákkal, forglami dettó, 2011 végén, kapott állagmegóvást, ki lett festve a váróterem, meg lett csinálva a beázás stb. Akkor még valószínűleg nem tudták, hogy megy a levesbe alig 9 hónap múlva. Nagy hiba volt felújításkor, hogy a 40-es vonalra peront sem építettek, később meg olyan menetrend lett, hogy nem volt a Délibe közvetlen vonat innen ill. óránként volt csak megálló vonat. Nemtudom ez azóta változott-e évek óta nem jártam arrafelé. Ami még helyi "nevezetesség" volt az a felújításkor beépített lift, ami még 4 évvel a befejezés után sem üzemelt, űllítólag az áramellátást nem építették ki hozzá.
A bontás előtti hetekben mikor már a tornyokban nem volt szolgálat és ott álltak üresen ( Budafok felé karos sorompó is volt egykor, akkor már feldarabolva volt a torony mellett), az épp szolgálatban lévő forgalmásszal is beszélgettem, lebeszélt arról, hogy az ottani kútból vegyek vizet mondván az "alberti víz" nem épp a legjobb fogyasztásra. A híd alatt volt egy régi őrház is, ahol voltak illegális lakók, ők is odajártak vízért. Rakodón lévő "rezeg a planéta" feliratot ők sem tudták értelmezni, azt mondták már évek óta ottvan.
Ez érdekes volt, köszi!
@nyelv-ész:
Jelentem, nekem kb másfél éve tűnt fel, hogy a két szó nem szinonima.
@gigabursch: Na de hova? Már 5 napja nem voltam a Dunán, két és fél hete a Balatonon, tényleg hiányzik.
süti beállítások módosítása