Idén hatvanéves a MÁV egykor M62-nek számozott, becenevén Szergejként emlegetett dízel-villamos mozdonytípusa. Az M62-es jelzést a közelmúltban lecserélték a 628-as sorozatszámra, ami azért kár, mert ezt a típust annak idején annyira a MÁV kedvéért kezdték fejleszteni, hogy a szovjet - és azóta ex-szovjet - jelzése is M62 lett, de így nevezik még Mongóliában is!
A jobban sikerült M61-es típust, azaz a Nohabokat már rég nyugdíjazták, elvileg kis sorozat mivoltuk miatt, az M62-esek viszont még velünk vannak, bár a fűtési energiaellátás hiánya erősen korlátozza személyforgalomban való használhatóságukat. Szeptember utolsó szombatján viszont nem volt olyan hideg, hogy fűtés kellett volna, de olyan meleg se, hogy klímára lett volna szükség, úgyhogy teljesen jó helyük volt a lajosmizsei vonalon, ahol aznap számos vonatot ők vittek:
És nem csak a szokásos retró festésű magyar gépek voltak ott, de két cseh/szlovák masina is tiszteletét tette. A fentebbi képen az egyik ilyet látjuk - ahogy a pályaszámtáblán olvasható, ők nem M62-esnek hívták őket. A Füstiben még ennél is több Szergejt lehetett látni, de engem az utazgatás most jobban érdekelt.
Nem bántam meg, hogy a múzeum helyett inkább vonatozni mentem, mert olyan hangulata volt a napnak, mint a balatoni retró hétvégéknek, csak nem kellett olyan messzire menni :) A vonatok nem csak a mozdonyok festésében különböztek, hanem a kocsiösszeállításban is: itt volt a "vékonycsíkos gyorsvonat", egy "vastagcsíkos" két szakadt lengyel kocsival, illetve volt "telikék" és Bhv-s szerelvény is.
A fentebbi videóhoz jó sok magyarázó feliratot írtam, remélem, valaki végigolvassa őket :) A "CC" gombbal lehet bekapcsolni őket (már ha nincsenek eleve bekapcsolva:
Ez megy most