Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, hajókra, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad, mondjuk link formájában! Köszönöm! A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve.
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
 
Régi képek
Villamosok
Hajók
Zene
Budapest
 
Hampage.hu frissítések
 
Énblog
 
Videók

Naptár

július 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  10. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) amszterdam (5) aracs ms (5) augusztus 20 (6) ausztria (103) autók (92) bach (5) badacsony ms (6) balaton (200) balatonföldvár (8) balatonfüred (10) balaton ms (6) Balt Korthals Altes (14) bardotka (13) basel (8) bbc (8) bécs (48) belgium (13) bengáli (44) berlin (163) berlini fal (20) bkv (64) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (7) budai vár (26) budaörs (39) budapest (982) budapesti pillanatok (52) buék (9) busz (123) búvár (19) bytom (6) bzmot (12) c50 (14) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) cirkáló (6) city lights (73) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (60) csak egy videó (350) csehország (69) csehszlovák (42) csepel (6) csörgő (14) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (14) doctor who (42) drezda (10) duna (67) düwag (6) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (14) emlékek (54) énblog (577) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (11) évforduló (13) ezerötszázas (8) ezres (17) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (31) felső szilézia villamos (27) fentrol (7) fényvillamos (22) ferihegy (40) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (26) fogyasztói (23) fonódó (11) fonyód ms (5) forintos emlekeim (5) fortepan (38) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (6) füsti (6) gary moore (37) gdynia (5) geek (7) gellérthegy (5) Geoffrey Tribe (17) gépsárkány (80) gibson (10) gigant (8) gitár (39) gmap (21) gmunden (7) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (56) gróf széchenyi ms (6) gyermekvasút (45) haditechnika (15) hajó (187) hajtóművek-motorok (7) hampage (451) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (6) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (14) helka ms (9) hév (46) heviz ms (8) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) huszonötévesaközlekedésesweboldalam (14) idegenforgalom (21) ikarus (77) il 14 (10) innsbruck (7) internet (7) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (12) kalef (11) karácsony (12) karikatúra (5) Karl Holzinger (11) karosa (7) kassa (21) katamarán (17) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (10) kelén ms (11) kelet-berlin (5) képek (1115) képregény (94) kérdés (13) keszthely ms (7) kirándulás (12) kisföldalatti (16) kiskörút (6) kisvasút (59) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (36) kölni dóm (5) komp (22) konstal (8) körtér (8) közlekedés (459) kritika (72) kulfoldi szemmel (115) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) lapátkerekes (5) last ninja (6) látnivaló (11) lausanne (5) lengyelország (84) les paul (8) lhbs (25) linz (11) lipcse (12) li 2 (27) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (9) magas tátra (12) magyarország (7) malév (6) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) mdmot (5) medve (7) mercedes (7) metál (18) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (6) MOD (7) morál (11) morgás (133) motorkerékpár (5) mozdonyok (33) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (28) műrepülés (8) muv (10) múzeum (66) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (16) ndk (6) németország (334) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (76) nosztalgia (243) nosztalgiabusz (48) nosztalgiahajó (33) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (7) nosztalgiavillamos (131) nosztalgiavonat (18) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (127) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (43) ozzy osbourne (10) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (110) paródia (7) pcc (7) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (138) pozitívum (12) pozsony (65) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (20) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) rajzfilmek (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (136) repülőgép (47) repülőgépek (83) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (60) rock (94) rocktörténet (5) róma (15) románia (5) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (19) sky channel (11) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) stadtbahn (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (9) super channel (5) svájc (30) szabadság híd (17) szárnyashajó (14) szavazás (6) szczecin (7) szeged (43) szekacs (8) szergej (42) szigliget ms (5) szilézia (6) szili (7) szilveszter (5) szinti (5) szliács (5) szlovákia (142) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (250) t3 (5) tapolca (8) társadalom (5) tatra (45) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (79) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (10) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (510) történelem (29) totalcar (5) trabant (7) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (76) tünde ms (5) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (96) tw6000 (6) überzenészek (17) utazás (463) utcakép (229) uv (64) vár (11) várnegyed (9) város (551) városkép (116) városliget (10) varsó (8) vasút (632) vasútállomás (7) vasúti becenév (6) vélemény (31) vicinális (13) vidám park (5) videó (980) villamos (872) vitorlás (14) vízibusz (26) vlog (7) wachau (5) wartburg (6) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (50) youtube (358) zene (230) zlin (13) zsiguli (6) zürich (15) Címkefelhő

Üresedés a pozsonyi főpályaudvaron

2018.01.22. 07:00 :: Hamster

December vége felé Pozsonyban volt dolgom (át akartam menni Bécsbe, hogy aztán visszajöhessek onnan), és ha már ott voltam, vonatokat akartam fotózni a főpályaudvaron. Igencsak korai megérkezésemkor viszont arccal hárítottam a díszkövet (póriasan szólva: pofára estem), mert a szokásosnál jelentősen kevesebb látnivaló fogadott a pestihez képest hűvös reggelen. Igaz, ennyi hó és jég mellett örülhetek, hogy csak képletesen estem pofára :)

img_9677.JPG

Pár megérkezett vonatot még kivontattak, az enyém is továbbment, utána viszont szinte csak azt nézegethettem, ahogy a ráfagyott, majd lassan felengedő hó időnként lehullik a felsővezetékről. Mit mondjak, nem így terveztem: én mindenféle átmenő tehervonatokra számítottam a reggeli hivatásforgalmi csúcs utáni lyukban!

img_9715.JPG

Valahol Dévényújfalunál lehetett gond, mert nem csak Csehország (+Jókút, Malacka) felől nem érkeztek meg a vonatok, hanem Bécs felől se. A késésről szóló bemondások az angolon kívül a bécsi vonat esetében németül is elhangzottak, így mindenki a főépületben melegedett a peronon várakozás helyett. Már úgy értve, hogy rajtam kívül, mert én nem adtam fel a reményt, hogy esetleg jön valami mentesítő dízelmozdony :)

4 komment · 1 trackback

Címkék: énblog videó szlovákia képek pályaudvar pozsony trainspotting

Debreceni és miskolci portyázások 2016-ban

2018.01.20. 07:00 :: Hamster

A vidéki villamosüzemeket minden jel szerint elkezdtem hanyagolni, amikor véget értek a nagyprojektek. Mióta új vonal nyílt Szegeden, új vonal nyílt Debrecenben, illetve hosszabbítottak Miskolcon, gyakorlatilag csak különlegesebb alkalmakkor jártam náluk, mint amilyen az E1-es típus kivonása volt a borsodi megyeszékhelyen. 2016-ban megpróbáltam egy picit tenni ez ellen:

Debreceni és miskolci villamosok 2016-ban
CAF-tól KCSV-ig, UV-tól Bengáliig, Skodától... Skodáig :)

Szólj hozzá!

Címkék: debrecen miskolc tömegközlekedés villamos hampage

Fényvillamostól fényvillamosig Pozsonyban

2018.01.18. 07:00 :: Hamster

Néhány éve csak kívülről láttam Pozsony fényvillamosát, most Bécs felől átutazóban menni is akartam egyet vele. A 2017-es szezon fénybe öltöztetett Tatrája ugyan csak egy T6-os volt, ami sokkal kevésbé érdekes, mint a 2014-ben látott T2-es, de igazából ő is elég jól nézett ki a régi Nemzeti Színház oldalában:

img_9817.JPG

Az első fotóknál még nem volt elég sötét, ezért vártam, amíg ment egy kört. Hogy addig ne fagyjak oda a flaszterhez (ahogy látható, ott még némi hó is volt), a környék épületeit fotózgattam, ...

img_9797.JPG

... többek közt az egykori Vigadót, amely ma a Szlovák Filharmónia otthona.

img_9822.JPG

Miután kifotóztam magam, mentem egy kört a járattal, majd rámjött, hogy le kellene egy másik helyen is kapni, ha már itt vagyok. Úgy döntöttem, ez a másik hely a Kapucínska megálló lesz, ahová a belvároson keresztül gyalogoltam fel.

img_9824.JPG

Sajnos a járat menetiránya nem tette lehetővé, hogy a Várral a háttérben fotózzam le a fénytuját (hátulról nem tetszett), úgyhogy hogy valami szépet is lássak, kattintottam párat útközben: a régi Nemzetire, ...

img_9827.JPG

 a régi városházára, és a ...

1 komment · 1 trackback

Címkék: énblog utazás szlovákia város képek villamos pozsony city lights

Róma, a reciklálás rekordere

2018.01.16. 07:00 :: Hamster

A múltkor bemutattam egy ókori színházból lett lakóházat, ami elég dögösen nézett ki - de természetesen messze nem az volt az egyetlen ilyen jellegű újrafelhasználás Rómában.

img_7603.JPG

A Piazza Navonának az alakja lehet gyanús: az egyik vége íves, a másik szögletes. Pont, mint egy ókori stadioné - tudniillik egy olyanból, pontosabban egy olyannak a tetejére épült: az arénát lekövezték, az árkádokra házak épültek, így a múltat ma már csak sejteni lehet (Luccában jártam egy hasonló történetű téren, ez annál sokkal látványosabb). A képen balra látható obeliszk szintén ókori, de nem egyiptomi, hanem római eredetű: a stadion építtetője, Domitianus faragtatta. Viszont - bár a római stadionokban szoktak volt oszlopok, obeliszkek állni a középvonalon - nem az egykor itt állt stadionból származik, hanem egy másikból lett idehozva a XVII. században - oda pedig valószínűleg egy templomból vitték. Hiába, az obeliszk nem vész el, csak átalakul!

img_7892.JPG

Ez az obeliszk viszont tényleg egyiptomi volt: Augustus hozatta birodalmának központjába Héliopoliszból, hogy az előbb említett módon a Circus Maximus spináját díszítse vele. Eredetileg valószínűleg II. Ramszesz faragtatta, mai helyére 1589-ben került. Ezen kívül még egy tucat egyiptomi eredetű obeliszk található Rómában; a legtöbbet látott a Szent Péter tér közepén, a legmagasabb pedig a lateráni palota előtt áll.

img_7653.JPG

Ezek az oszlopok nem változtatták annyit a helyüket, mint az előbb látottak: Hadrianus temploma 145-ben készült el, de a középkor végét a jelek szerint csak egyik oszlopsora érte meg. Be is építették gyorsan egy pápai palotába, ennek köszönhetően láthatjuk ma is. Ki tudja, az obeliszkek története alapján elképzelhető, hogy ezer év múlva ezek az oszlopok is valahol másutt valami másnak a részei lesznek :)

7 komment

Címkék: utazás város olaszország képek építészet róma

Repülőnap félúton Zólyom és Besztercebánya közt

2018.01.14. 07:00 :: Hamster

Olyan régen volt itthon rendes repülőnap, hogy 2017 augusztusában átrándultam Szliácsra egy kis utánégető-dübörgést hallani, illetve kerozinszagot szagolni. Megérte :)

SIAF 2017, Szliács
Repülőnap félúton Zólyom és Besztercebánya közt, első oldal

Szólj hozzá!

Címkék: szlovákia hampage repülőnap szliács

Egy ősi város ősi vicinálisa

2018.01.11. 07:00 :: Hamster

Rómába nem síndöcögényeket nézni megy az ember, legalábbis én nem terveztem be ilyen célú kitérőket a napi programba. Egy kivétel azért volt: mindenki mondta, hogy a főpályaudvar mellől induló 950 mm-es nyomtávú vicinálist meg kell nézni. Ez nem is jelentett nagy megerőltetést, mert a szállodától másfél saroknyira volt a végállomása:

img_7697.JPG

Egy budapesti sínbolondnak meghitten ismerős egy ilyen végállomás: úgy hatszáz méterre fekszik a nagyállomás főbejáratától, a metrótól, villamostól, buszpályaudvartól, nehogy túlságosan kényelmesek legyenek az átszállási lehetőségek - mintha csak a közvágóhídi HÉV végállomás kistesóját látnánk! Hozzá kell persze tenni, hogy miközben a közvágóhídi internemnormális csomópont 1887 óta nagyjából ugyanott van (azért közben átkerült az út egyik oldaláról a másikra), itt a szerelvények eredetileg bementek a Termini elejéig, csak 1940 után lettek ebbe az utcába száműzve.

img_7723.JPG

A ma alig öt és fél kilométeres vonal fénykorszakában egy 137 kilométeres vonalcsoport belső része volt. A tízes-húszas években kiépült hálózatot az évek során megtépázta a második világháború, egy sor földcsuszamlás, és a közlekedési igények megváltozása. A megmaradt vonal külső szakaszával párhuzamosan ma a C metró közlekedik, bár a vágányok még megvannak, de a belvárosi szakaszt is megszüntetni - vagy a villamoshálózatba integrálni - tervezték, valahogy mégis megmaradt nekünk.

img_7728.JPG

A ma itt közlekedő járművek többsége 1926-ból származik: egy részük pótkocsiból lett átalakítva az '50-es évek végén, a 400-as sorozat eleve motorkocsinak épült ugyanakkor, a 100-as kocsik pedig 1941-esek (ezek látványosan hosszabbak: eggyel több oldalablakuk van). A szerelvények összeállítása érdekes: egy közbezárt motorkocsiból (motrice) és két vezérlő pótkocsiból (rimorchi pilota) állnak; a résztvevők pályaszámai az utastérben, illetve az első ajtó mellett vannak feltüntetve, tehát konkrét példákkal a 421-es számú szerelvény összeállítása: 056+421+063, a 103-asé pedig 107+103+085. A kettő közül az egyik pótkocsin vannak villamosberendezések is, ezek betűjelzése RP helyett RP-EL.

6 komment · 1 trackback

Címkék: videó olaszország képek tömegközlekedés vasút róma

Háztömb beépített római színházzal

2018.01.08. 07:00 :: Hamster

Róma panorámájában gyönyörködve tűnt fel ez az épület a Viktor Emánuel emlékmű közelében. Ha kicsit (de legalábbis nullánál) több útikönyvet olvasok, valószínűleg tudtam volna róla, így viszont eléggé meglepődtem:

img_6942.JPG

Az a ház megette a Colosseumot? :) Persze világos, hogy nem erről volt szó, mert a valódi Colosseum is látszott onnan, de hogy valami hasonló célú épületről volt szó, az biztosnak tűnt.

img_7364.JPG

"Marcellus színházának" építését még Julius Caesar (csak hogy szokjuk a gyerekkorunkban ránkragadtól eltérő kiejtést: Júliusz Kaiszar) rendelte el, de már unokaöccse, fogadott fia és utóda, Augustus fejezte be. Nevét Marcus Claudius Marcellus után kapta, aki Augustus unokaöccse (mindig ezek az unokaöccsök!), és így lehetséges utódja volt, míg fiatalon el nem vitte egy betegség.

5 komment · 1 trackback

Címkék: énblog utazás olaszország képek építészet róma

Az orosz nagyasszony nyomában a nyugati végeken

2018.01.06. 07:00 :: Hamster

Nem minden vonatfotós túra jár teljes sikerrel, illetve van olyan is, hogy az "elsődleges célt" még elkapod úgy-ahogy, de utána a maradék idővel nem tudsz mit csinálni (mert hazamenni még korán lenne). Valami ilyesmi volt a 2016 decemberi kiruccanás, amikor a 10-es vonalon akartunk elkapni egy néhány hónapig Ludmillával közlekedő személyvonatot. Bár nagyon szép napkelténk volt (a körülményekhez képest), aztán beborult, amikor pedig más vonalak felé néztünk, még rosszabbra fordult a helyzet. Végül jobb híján a nagycenki kisvasúti skanzenben kötöttünk ki:

Nagydízelre mentünk, kis gőzösöknél kötöttünk ki
Bezzegvasúttól múzeumvasútig (amit amúgy ugyanúgy a bezzegvasút üzemeltet)

Szólj hozzá!

Címkék: vasút ludmilla gysev trainspotting hampage

Vissza a Vissza a jövőbe

2018.01.04. 07:00 :: Hamster

Folytassuk az év első hetét hozott anyaggal! Captain Disillusion youtube-csatornája általában átverésektrükkök és netes agyatlanságok kicsit mesterkélt stílusban, de alapjában véve szórakoztatóan előadott leleplezéséről szól, de nemrég a főszereplő/készítő átment rajongó üzemmódba, és inkább a Vissza a jövőbe filmek trükkjeiről mesélt egy sort. Mivel én is rajongó vagyok, megosztom ezt a két, szerintem igazságtalanul kevés látogatóval rendelkező videót itt:

Amúgy ez a trilógia még mindig benne van a legjobb trilógiák első két helyezettje közt. Sőt, igazából javított is a helyezésén, mert a másik trilógiával ellentétben ehhez nem csináltak elő- vagy utótrilógiát :)

7 komment

Címkék: film youtube popkultúra vissza a jövőbe captain d

Kisvasutazás a Szalajka völgyében

2018.01.02. 07:00 :: Hamster

Kezdjük az évet jó levegőn - már hogy virtuálisan: képeken, videón :) Október végén pár napot Szilvásváradon töltöttünk Mariannommal, és természetesen a kisvasutat se hagytuk ki. Az idő ugyan nem volt olyan szép, mint tizenéve, de azért a vonatozást pont megúsztuk ronggyá ázás nélkül.

img_8989.JPG

A 403-as pályaszámű Mk48-as eredetinek tűnő állapota ellenére voltaképp elég korszerű, néhány éve ugyanis hibriddé építették át (összehasonlításképp: így néz ki a lillafürediek hibrid Mk48-asa). Ahogy a képen látható, elég nagy forgalom volt, pár perc eltéréssel indult felfelé a két háromkocsis vonat. A lenti végállomás számomra mindig fura, '83-ban még nem innen indultunk vízesést nézni, hanem a településhez közelebbről.

img_9018.JPG

És itt már fent vagyunk Szalajka-Fátyol-vízesés végállomáson, ahol a 411-es várakozik a visszaindulásra. Érdekes módon itt is rövidült a vasút: sokáig azt hittem, rosszul emlékszem, de most már tudom, vagy legalábbis tudni vélem, hogy anno tényleg tovább ment a vonatunk. Ennek ellenére a szilvásváradi vonal cseppet sem szétszabdalt, halódó csonk, hanem nagyon is él!

6 komment

Címkék: utazás videó képek bükk kisvasút szilvásvárad mk48

süti beállítások módosítása
Mobil