Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (108) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (399) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Hogyan legyünk turistanembarát város

2009.07.13. 20:50 :: Hamster

Ha van turistabarát város, akkor van turistanembarát is. A bejegyzés címe amúgy kérdésnek tűnhet, de nem az, mert Budapest nem kérdez e témában, hiszen magától is jól tudja, hogyan lehet rosszul élni az adottságokkal. Ez most egy ilyen negatív hangulatú bejegyzés lesz, pedig elvileg a "Miért akarjuk újra kitalálni Budapestet?" témát szerettem volna folytatni...

Nem az is igazán nagy, már-már megoldhatatlannak tűnő (de legalábbis annak mondott) problémákról szeretnék beszélni, tehát nem a Belváros legfrekventáltabb pontjain a saját nedvükben fetrengő hajléktalanokról, és nem is arról, hogy ha Budapesten egy házat nem lehet szállodának vagy apartmanhouse-nak eladni, akkor az 90%-os eséllyel (na jó, talán nem annyival, de ha belegondolok, mennyi ideig omladozott a Gresham, a New York Palota, a fél Klotild palota-pár, a Kodály Körönd, stb, stb, vagy hogy hogyan néz ki a Várbazár ma is...) szétrohad, hanem az egyszerű dolgokról. Mert a turisták nem a társadalmi problémákat nézik: mindenütt vannak nyomornegyedek, részegek, koldusok - ők azt keresik, mi az, ami más, mint más nagyvárosokban.

Például viszonylag kevés helyen találkozhatnak olyannal, hogy ha véletlenül akad egy maximálisan a turisták számára tervezett tér, és az azon levő épületek még csak nem is romosak, akkor azokat gyorsan elrejtik, nehogy teljes szépségükben le lehessen fotózni őket:

Szép munkamegosztás: amit nem fed el a visszafogott méretű - és rendkívül informatív (mi a túrót ábrázol?) - molinó, azt az eléparkolt buszok kitakarják. Hülye turista, te csak ne akard a Műcsarnokot fotózni! 

Sebaj, menjünk tovább! Hopp, ott egy vadregényes várkastély... de miért van ez az irdatlan betonteknő előtte?

Nos, állítólag azért, mert felújítják a műjégpálya berendezéseit. Bár ugyan az én, körülbelül 28-30 éves emlékállományom szerint ezt ez idő alatt vagy ötször megtették, valahogy mindig az van, hogy fel kell újítani a csövezést, ami miatt nem lehet eredeti rendeltetésének megfelelően csónakázótónak használni a medret. A felújítás során a betonfelület egyébként jórészt egyben marad, valamint időnként koncerteket/bulikat is rendeznek rajta. Ez komolyan így van jól!! Amúgy is, milyen csúnya is lenne itt egy , mennyivel szebb így... A világ mínusz egyedik csodája! 

Megjegyzés: a kép készítése után talán két nappal az Urbanista blog is elgondolkodott ugyanezen. Ráadásul ők egy még "szebb" pillanatban kapták el a városligeti betonvermet.

Persze igazából nem stimmel, hogy nem lehet csónakázni: a Műjég területén kívül, a "várárokban" továbbra is lehet. Szép tiszta víz, romantikus kilátás:

Hát nem hívogató? Aki pedig ezek után mégis bemegy a Vajdahunyadvár belsejébe, az remek képeket készíthet... például az ott parkoló autókról:

Tudom, az én durva nénikémet, ők ott dolgoznak, amúgyis ki vagyok én, hogy beleszóljak, meg fotózzak más szögből, de biztos, hogy azoknak az autóknak tényleg ott van a helye? Vagy csak arról van szó, hogy brit tudósok kimutatták, hogy ez a körítés megy legjobban a legutóbb vélhetően 1973-ban megcsinált, azóta pedig alaposan szétrepedt betonhoz, ami az egész "várudvart" burkolja? Akkor vissza az egész: miért csak ilyen kevesen parkolnak ott?

Persze lehet, hogy mindez csak arra vezethető vissza, hogy mediterrán vérmérsékletű nép vagyunk, mely nem képes elég gyorsan reagálni a változásokra. Például ha valami csak 10-20 éve rossz, akkor azt még nem csináljuk meg. Hátha megcsinálódik magától. Legalábbis erre utal az ilyen látvány:

Ha a fa gyökere növekedés közben felnyomja a járdát, hát hadd nyomja! Ez nyilván tegnapelőtt lett ilyen, egyszerűen nem volt időnk felkészülni rá, és kitalálni, mit lehet tenni. Amúgy a Dunakorzón járunk, ahol úgyse látja senki! Az ilyen intézményesített belesz*rás egyébként nagyon megy nekünk - ha gondot észlelünk, nem megjavítjuk, hanem kitáblázzuk:

Máris nem mondhatja senki, hogy nem foglalkoztunk a rossz burkolattal! Igenis foglalkoztunk: a tábla története valószínűleg olyan vastag aktákat meg tudna tölteni, melyekkel akár hézagmentesen le lehetne burkolni a balesetveszélyes járdát. Akit pedig nem ráznak szét jó minőségű útjaink, azok számára a budai felső rakparton másféle rázással is tudunk szolgálni:

Sajnos nem volt nálam fázisceruza/multiméter, hogy megnézzem, ez az érintésvédelmi megoldás + vagy - hatással lenne arra, aki kibontja, de ha még ötven évig így hagyják, akár UNESCO-védelmet is lehet majd kérni rá. Addig meg már kár foglalkozni vele...

35 komment

Címkék: budapest turizmus kritika város képek gagyi utcakép morgás városkép ratyi beleszarás

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr221244425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sajnos jó írás. Egyszer a kerületemben bejelentettem egy oszlopot az önkormányzatnál, mert szétrohadt az alja (légósziréna van a tetején). Udvariasan megkérdezték, hogy ugye tényleg komolyan, teljesen szét van-e. Mondtam igen, a 4 sarkán az erôsítô pántok tartják csak. Megköszönték szépen. Ez 4-5 éve lehetett. De nekik volt igazuk. Azóta se dôlt ki, pedig nem csináltak semmit.
A "KÖLTÖZTETÉST VÁLLALOK", "ÁRZUHANÁS!!! 18 NM-ES NAGYPOLGÁRI LAKÁS A BELVÁROSBAN" típusú, villanyoszlopokon-csatornákon-kapukon-miegyebeken rohadó A5-ös formátumú, fénymásolt salátalevekről nem is szóltál. Pedig az is mennyit hozzátesz a városképhez.
@Exminden: Nekem csak a "kárpótlási jegyet vennék" maradt meg :)
ott fönn a nagyságos uraknak nincs idejük foglalkozni ilyen kicsiségekkel...mit képzeltek ti????!!!
kussoljatok, világvárost építünk.
@Rocko-: Alázatosan jelentem, én kussolok - teljesen csukott szájjal, hangtalanul gépeltem ezt a bejegyzést ;)
hogy nem sikerült lefotozni egy pár száz kg kutyacuccot?:)
ennél is jobb az a történelmi séta ahogy a VI-VII kerben simán látsz második világháborúban megsérült és max szerkezetileg javitgatott házakat...jo kis viták lehetnek h ezek szovjet v német golyonyomok-e?
@Hamster: Nem csak a turisták nem tudják amiatt a lepedő miatt a Műcsarnokot rendesen fotózni, hanem szegény bloggerek sem, akik posztok szeretnének neki áldozni...ugye. Ugyanígy szívom a fogam a Vígszínház miatt is, fotózhatatlan, mert pinkbe meg lilába van csomagolva. Hátkiengedteezt?
Nagyon jó poszt. Rengeteg minden mellett elmegyünk, ami kaki, de megszoktuk, ezért szinte észre sem vesszük. Egyébként sok más dologgal vagyunk még így.
@Jómunkásember: Direkt nem kutyagumit fotóztam, én sajnálom az elektronokat arra. Golyónyomokat viszont természetesen örökítgettem, de hát nehéz úgy fotózni Pesten, hogy ne legyenek valahol láthatók...
@retekblog: Azt nem tudom, de írni akartam arról egy posztot, hogy állítólag a vállalkozót, aki megvásárolt egy rakat UV villamost, mondván hogy majd büfét csinál belőlük mindenfelé, azzal hajtották el, hogy városképi okból kifolyólag nem engedik felállítani a tujákat. Bezzeg ilyen primitív vásznakat ki lehet bármi elé tenni, akár még a Várra is, mert ezek elférnek a városképben...
Egy balkani orszag balkani fovarosa vagyunk.A turista itt ne akarjon fotozni,inkabb menjen az Erotica kocsmaba,igyon 2 sort 44ezer forintert,hadakozzon kicsit a BKV-ellenorokkel,kerestesse a csomagjait Ferihegyen,oszt huzzon haza,minek jott ide!Agyarorszag a magyaroke!Nekunk ez a termeszetes kozegunk,az osszetegelt hazak,osszekarcolt,szetvert,mocskos jarmuvek,szaros,mocskos utcak,telemolinozott regi epuletek.Megerdemeljuk!
Nagyon jó a poszt, még jobb lenne, ha mindenki venné a fáradságot, hogy meg is írná az illetékeseknek, leginkább a fővárosi vagy kerületi közterület-felügyeletnek, mégha nem sok remény is van az intézkedésre. Mert ugyebár mindezeket nekik kellene észrevenniük és "szignalizálniuk" a tényleg illetékeseknek. Naívan hiszek benne, hogy sok száz vagy ezer levél azért nem maradhat következmény nélkül.

Pár éve audenciát kértem a Főv. Közterület-felügyelet igazgatójától, néhai Barna Sándortól. Harminc percig volt módom sorolni - végig az arcomba fújt füstfelhőben - a javaslataimat, észrevételeimet, aminek az volt a lényege, hogy nemcsak az autókat kellene birságolniuk, hanem minden egyéb rendellenességet észlelniük.

Az Akadémiánál lévő csodálatos panorámájú dolgozószoba ablakán kimutattam, hogy például a Vár Dunára néző homlokzatára feszített óriási molinót vajon észrevételezték-e már? Persze nem, erre elővettem a műemlékesekkel akkoriban folytatott levelezésemet, amiben arra és pl. a Mátyás templommal szembeni Kulturinnov épületre - ahol a műemlékesek irodáinak többsége is székel - tett molinóra kérdeztem rá, és amire azt válaszolták, hogy köszönik, hogy szóltam, mert eddig nem vették észre (!), intézkednek, mert nincs rá engedély...

Felajánlottam Barna Sándornak, hogy bármikor és bármelyik városrészben szívesen elkísérem a járőreiket, hogy rámutassak mindarra, amit szerintem nekik kellene észrevenniük. Természetesen a mai napig nem hívtak egy kis közös sétára.

Legújabb harcom a hatóságokkal, hogy az úttestre tett mobiloszlopokkal, bójákkal díszítik a hivatalok a belvárosi utcákat. Szerintem ott, ahol időbeni korlátos Várakozni tilos! tábla van, azon az időn kívül várakozhatnék is, időn belül pedig rövid időre megállhatnék. Ezzel szemben a kerületi rendőrség, a kerületi és a fővárosi közterület-felügyelet szerint azokon az útszakaszokon jogosak a magánoszlopok, mert ott a hivatalok fizetett a helyért. Nem tudják megérteni, hogy a KRESZ-táblát senki nem überolhatja.

Ez ügyben a legviccesebb, hogy a BRFK közl. rendészete most azt írta az elvi kérdésemre, hogy neki ehhez semmi köze, majd a főváros fog válaszolni arra, hogy ki lehet-e tenni magántárgyakat az úttestre...
@retekblog: tulajdonképpen azért rakták oda, h lehessen miről írni. :)))

@Hamster: mert hát ki tudja hány évtizedig a város szerves részét képezték, oszt mostantól az ördögtől valóak, nem lehet utcára rakni őket.
nem lehetne politikusokat is lávaltani? ők se illenek a városképbe.
Jó cikk. A rakpartból kilógó, leszigszalagozott kábel már sírvaröhögős (vagy röhögvesírós?)
Azzal vitatkoznék, hogy a vérmérsékletünk mediterrán lenne. A munkában megnyilatkozó lustaság mellé ugyanis mindenhol máshol (főleg a közlekedésben) megnyilvánuló idegbaj párosul, ami viszont nem annyira a mediterrán népekre jellemző, inkább jellegzetes kelet-európai mix.
Demszky megpróbálta széppé tenni fővárosunkat az elmúlt 20 évben, csak OV nem hagyta neki. :P
@Hamster: Nem tudom, hogy tudod-e, de egy csomó UV villamos Mogyoródon van felállítva. Valahányszor az M+-ason megyek valahova szoktam látni.
Hamster! Amikor meg emlegettem a rózsaszín ködöt, ki voltál akadva... most akkor mi van? Félrelibbent a függöny és már nem úszik minden rózsaszínben? :)

A műjégen egyébként nagyon ki vagyok akadva.
Tíz+ éve még csónakáztam a híd alatt is. Most meg...
@Exminden: Nálam ebben a kategóriában a kézzel, filctollal, műanyag hullámlemezre írt "chiptuning 06-20-yxyxyyx" a mindent vivő :)
Egyébként útburkolat... nézz körül, ha időd engedi a Vörösmarty térről nyíló Dorottya utcában! Pár napja még rakták a köveket. Azt a "minőséget"... :(
ehhez kapcsolodoan:

csak nyomdafesteket nem turo szavakkal tudom illetni azt a helyzetet, ami a Kokin van. Ha mar a metrovegallomas hatso kis lepcsojehez raktak egy csomo buszt illene biztositani a jegyvaarlasi lehetoseget is. Az, hogy ott van egy rossz automata nem sokat segit az ugyon, kulonosen, ha az ott levo orkok nem tudjak elmondani a kedves repterbusszal erkezo turistaknak, hogy figyelj, ez Budapest, kerulj egy nagyot, latod ott azt a koszfeszket, na ott tudsz jegyet venni.


Tegnap este ugyanis en is talalkoztam ezzel a helyzettel, ami valoszinuleg nem ujdonsag, mert alig harom hete pl. a kollegam nem tudott ott jegyet venni, szinten a rossz automata miatt.


Biztos belehalna a bizomanyi arus, ha az allomasnak azon a vegen arulna, vagy biztos belehalna a BKV, ha egy jo, mukodo automatat rakna ki.


ez a kommunikacio, nem az, hogy szineszekkel mondatjuk be ertehetetlenul a megallokat.
@mestska: Egyetértek!

Egyébként csak egy elméleti kérdés... Jegyvásárlási lehetőséget a BKV-nak nem is kell biztosítania? Pl ha véletlenül úgy alakulna, hogy a Kökin egyetlen jegyvásárlási lehetőség sincs, akkor vajon mi történne? Csak elgondolkodtam...

Épületekre visszatérve... Vizet és csónakokat akarok!

De nem is értem... Szerintem azért bevételnek se lehetett rossz, a látványról nem is beszélve.

És ott vannak még mellette a gusztustalan állapotban levő szobrok és szökőkutak, de kb minden második lépésnél. Ennyit a környék látványosságairól.

Kéne már valamit csinálni...
@Shitting Bull: nincs rózsaszín köd. van ez is, az is. köd/elvakultság akkor lenne, ha csak az egyiket látná.
de mint olvasod: mindkettőt bemutatja. csak ugy érdemes a pozitívra is odafigyelni.
@Shitting Bull: "Félrelibbent a függöny és már nem úszik minden rózsaszínben? :)"
Elnézést kérek, de én nem egypólusú, mindent csak egyfajta állapotban látó ember vagyok. Látom a rosszat, de amikor mindenki _csak_ azt látja, aztán még azt is elkezdi szétfikázni, ami igazából jó, akkor le kell írni, hogy vannak itt nagyon klassz dolgok. És attól, hogy szerintem van egy csomó igenis klassz dolog, amit nem veszünk észre, még nem kell nem észrevenni a rossz dolgokat sem. Szerintem ez teljesen logikus dolog.
@teddybear01: Elvileg asszem pont azok lettek volna a büfébódék, csak nem lehettek. Ha valaki többet tud, lécci pontosítson, mindenesetre én úgy sejtem, az illető eredetileg nem a mogyoródi autópálya-töltésoldal számára vette azt a sok szép régi villamost...
@Hamster: Ez azért még mindig jobb, mintha szétverték volna a fémért. Vagy ne vészmadárkordjak?
@teddybear01: Attól félek, hogy ha nem tud velük mit csinálni, akkor nem fogja örökké ott tartogatni őket, már csak azért sem, mert kint az esőben azért lassan elkezdenek majd rozsdásodni-rohadni.

Mindenesetre érdekelne, ki volt az a nagyokos, aki szerint egy, a városban 1939 óta (->Stuka) előforduló kinézetű valami nem fér bele a városképbe. Mondjuk a témában nyilván nem vagyok teljesen objektív, de számomra nagy poén lenne, ha UV-ból vehetnék (normális minőségű) hotdogot mondjuk a hűvösvölgyi Nagyréten, a Városligetben, de ha provokatív akarok lenni, akár mondjuk egy ilyen UV-ban ihatnék egy kávét a Citadellában ;)
@Hamster: Csepelen a HÉV végállomásnál egy régi HÉV kocsiból vehetsz sört, ha még működik... :)
@Hamster: hmmm... lehet. Mindenesetre az elmúlt hónapokban index.hu-ra került posztjaidból ez jött le. A poszt témájából is, meg abból is, ahogyan védeni próbáltad ezt a szemétdombot, amit fővárosnak hívnak.
@Shitting Bull: Te tényleg csak a két végletben bírsz gondolkodni? Ha jóról írok, akkor rózsaszínben elvakult szerencsétlen vagyok, ha meg a rosszról, akkor hirtelen 180 fokos fordulatot vettem?

És továbbra is fenntartom a véleményemet, hogy ez nem szemétdomb, hanem egy gyönyörű, ámde erősen elhanyagolt hely.

Noch dazu ha szemétdombként gondolnak rá az emberek, akkor csak még elhanyagoltabb lesz, hiszen egy szemétdombbal nem sok tennivaló van, azt mindenki csak nagy ívben kerülgeti. Pedig erre a városra NAGYON ráférne, hogy ne csak kerülgessék az emberek.
@Shitting Bull: Amúgy se a sörnek, se a HÉV-nek nem vagyok túl nagy rajongója. Bár ha választani kéne, akkor inkább a HÉV, az majdnem villamos, míg a sör csak egy rossz ízű lötty :D
Hát hallod régóta olvasgatlak de ezzel a postal pont beletaláltál abba, amin én is elmélkedem mostanában... Meg szoktam fordulni a Hősök terén, és hát igen, azok a nagy reklámok amivel betakarják a szép épületeket elkeserítőek... mert persze, mutatni kell, hogy érdemes bemenni...de azért könyörgöm, nem egy betonkocka az, ami hirdetési felület... Ha ennyire táblázni akarnak akkor ott van körülötte egy csomó hely amit egy kis ésszel fel lehetne használni valami felület kialakítására. Pár hete amikor ott jártam (sajnos nem emlékszem már melyik oldalon) úgy volt megoldva a reklám, hogy az oszlopok között volt csak kifeszítve, az valamivel kultúráltabban nézett ki, de közel sem a legjobb. Többi pont amit említettél... sajnos ezekkel dunát lehetne rekeszteni, bármerre jár-kel az ember ilyesmibe fut. Én legutóbb a várban fotóztam, és raktam fel az angol nyelvű blogomra, igyekezvén a szépet mutatni. Sajnos néha melózni kell a jó képekért ahol nincs zavaró momentum.
@Hamster:
Sziasztok!
Én találtam ki, hogy büfé-kávézó-fagyizó, akármi legyen belőlük, és tényleg nem engedték sehova kitenni...még a Ligetbe sem a Közlekedési Múzeumhoz sem...
Adott egy vállalkozó, akinek van fölös néhány millió Forintja, és nem +1 Mercit vesz rajta, hanem ésszerűen be akarja fektetni a pénzét - szerintetek mennyibe került oda levinni őket, síneket, betont tenni alájuk, hogy ne süllyedjenek el - és minden vonalon elgáncsolták!Ammenyibe kerültek egyébként (mert "fillérekért" adták), tényleg jobban járt volna, ha a helyszínen flexxel nekik esik, és eladja a MÉH-be...
süti beállítások módosítása