A "Kánya" lassan ugyanúgy hozzátartozik a budaörsi (g)oldtimer flottához, mint a Po-2-es, vagy a Li-2-es; az idei nyílt napon is ugyanúgy ott rótta az utasreptetős köröket Kamaraerdő környéke fölött, mint a másik kettő - az egyetlen különbség az, hogy ezzel (még) nem repültem :(
A feltámasztott HA-RUF-ban ugyanolyan típusú (bár tudtommal más alverziójú) csillagmotor rotyog, mint a Po-2-esben, ami egy kicsit vicces, hiszen ránézésre egy generációnyi különbség biztosan van a két gép közt. Persze lehetne benne Walter soros motor is, mint a sorozat néhány másik gépében - akkor meg hasonlóan berregne, mint a Trénerek. Valahol szomorú, hogy ahogy az idén debütált Gerlénél láttuk, az itthon épített gépekbe gyártáskor (és újragyártáskor) sokszor olyan motor került, amit éppen szerezni sikerült. Az egy dolog, hogy a cseh, német, szovjet iparral nem tudtunk motorgyártás terén versenyezni (a kis darabszámok miatt eleve drága mulatság lett volna), de hogy egy tucat egyforma erőforrás beszerzése is nehézséget okozott, mert mindig csak egy-egy gépet lehetett építeni, nem sorozatokat... Másrészt persze a helyi tudást mutatja, hogy néha az életciklusuk közben is átépítették a gépeket más motorral, és csak egyre jobbak lettek ezáltal.
Ugyan a Po-2-eshez képest ez a motor jobban be van burkolva, mégis - talán a sárga háttér miatt - jobban meg lehet figyelni a hengerfejek végén izgő-mozgó dolgokat, "él" az egész. Ezen túl szerintem már csak a hang miatt is érdemes megnézni ezt a videót!
Ez megy most