Hóó, hóóó, hát ez meg mi itt fent? Nos, ez egy Búvár, csak jól álcázza magát. A ruttkai parádén láttam, félretolva, mivel inkább formatervezési műtárgyról van szó, mint használható mozdonyról.
Pedig komoly céllal készült a kilencvenes évek közepén, amikor az önállóvá vált Szlovákia vasútja forráshiány miatt újak vásárlása helyett inkább a meglevő mozdonyok modernizálásán gondolkodott. Persze korábban is hozzányúltak már a típushoz, de itt a kocsiszekrényt meglehetősen áttervezték, illetve többek közt a motort is lecserélték, a mi Csörgőinkben is dolgozó Pielstick egy újabb változatára.
A gép végül tulajdonképpen soha nem készült el: bár a formaterve díjat is nyert, a tesztelése abbamaradt, a két további prototípus gyártását pedig leállították. És ha valaki azt gondolná, hogy ez a dizájn vad, az vessen egy pillantást a még befejezetlenebbül maradt 772 001-re! ;)
UI: Más cég is megpróbálkozott Búvárok látványos modernizálásával; a CZ LOKO "EffiLiner 1600"-asával immár magyar síneken is össze lehet futni.
Ez megy most