Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (930) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (412) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (45) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (483) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (520) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Szombat déli pályaudvar

2010.11.20. 12:00 :: Hamster

Harmincvalahány éve kerülgetem a Déli pályaudvart, és soha nem tudom eldönteni, hogy utálom-e ezt az épületet, vagy sem. Mert végülis a maga stílusában nem rossz. Nem hivalkodik, nem akar monumentális lenni - például nincsenek benne hangárnyi értelmetlen terek, mint a mostanában lebontásra került bécsi Südbahnhofon.

A nagy üvegezett pénztárcsarnok is nagyon kellemes váróterem lehetne a sötétített üvegen át látható panorámával... ha nem lenne az állandó masszív húgyszag. (Az ott dolgozók hogyan bírják? Vagy csak a közeledtem hírére spriccelik tele eau d'hólyaggal a beépített hajléktalanok, és egyébként rózsaillat és tömjénfüst kavarog felváltva?) Ráadásul tök jó helyen van: az ember régen leszállt a bécsi vonatról, és rögtön a Várat látta, a Mátyás-templom tornyával. Ide érdemes a külföldieket hozni, nem a Keletibe, a Baross tér posztapokaliptikus romjaihoz...

Ugyanakkor funkcionálisan elég gagyi fura az egész: a peronok felett eredetileg nem nagyon volt tető, most is csak egy van, ha jól tévedek (gondolom mutatóba, mert más értelme nincs, hogy nem mindegyik peron kapott). A tömegközlekedési kapcsolatok pedig a jó adottságok ellenére gyalázatosak: lehet lépcsőzni, illetve még többet lépcsőzni. Mert mozgólépcső, lift nincs. A villamosmegállók elhelyezésénél is valószínűleg az volt a lényeg, hogy mindegyiktől pontosan egyforma távolságra legyen. Ráadásul háromból kettő (elvileg) aluljárón közelíthető meg, amiben az a jó, hogy lemész a föld alá, hogy utána még feljebb jöhess.

És mégis: amióta a homlokzat évekig nyers betonnal tüntető-büntető csonkaságának vége (bár ha jól sejtem, a kőlapok helyett valami olcsóbb cucc került oda; de mindegy, távolról nem látszik), a lépcsők mellett csak az odafigyelés hiánya idegesít. Azaz ha kitakarítanák a komplexumot (több értelemben is), mozgólépcsőt raknának bele, nem érezném szégyenfoltnak. És nem csak azért, mert a Keleti még rosszabb állapotban van...

50 komment

Címkék: budapest máv vasút utcakép panoráma városkép

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr982459087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FKK - Felújítás Karbantartás Korszerűsítés. És minden rendben volna, pofás kis épület ez.
haha, pont tegnap voltam itt. a baloldali lépcsőt bpntják vagy felújítják. nem figyeltem meg. melyik a harmadik villamos megálló? van a 61/59, aztán egy a túoldalon, a Krisztina körúton. de mi a harmadik?
@Rocko-: Ez volt az első olyan nyilvános WC, ahol nem egy, hanem 2 Ft volt a pisilés. Mindenki fel volt háborodva!
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: ja. hát őőő, én azt simán ahhoz a vonalhoz csapom.
Ehhez képest időnként jönnek az elmebajnokok, hogy a Délit meg kell szüntetni, mert milyen jó lesz majd Kelenföldön leszállni, ha ott lesz a négyesmetró.

Nekik meg milyen jó lesz ingatlanpanamázni a felszámolt pályaudvar földterületével.
@nyelv-ész: Azért a Déli keményen kettévágja Buda közlekedését. Alig van keresztezési lehetőség.
Szerintem nagyon klassz épület, egyik kedvencem Bp-n. Más kérdés, hogy milyen állapotra sikerült leamortizálni. A Krisztina plaza hozzá képest embertelen gagyi.
@Hamster: eau d'hólyag - ezen besírtam (már ha létezik ilyen szó) :)
@Alapvető élelmiszer:
Márvány utca, Hegyalja, Villányi, Nagyszőlős.

Forgalomcsillapított övezetek nagyobb lyukakat csinálnak, lásd új belváros.
@Alapvető élelmiszer: jaja.

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: etele tér - sasadi út. kerüld meg 5 perc alatt. gyalog megy, de mással nem. a vonat nagyon kettévágja az egészet. föld alá kéne dugni.
A 4-5 vágányra 2000 körül került perontető, mikor onnét indultak Szlovéniába nemzetközi vonatok.

Állítólag a villamosítás előtt fás volt a terület, csak akkor kivágták őket.

A metrót meg felhozhatták volna a felszínre, egy szintbe a vasúti sínekkel, vagy legalább alájuk...

A villamosokat is bevihették volna, de ház ilyen extrákat kérni...

Amúgy tényleg nem egy rossz pályaudvar ez, csak a szokásos leamortizálódása van (sok csöves, felújítás hiánya)

Meg a peronzárakat kivehetnék, mert nagyon zavaró.
@Alapvető élelmiszer: Hát persze. Meg ott van a Duna is, az is teljesen kettévágja a főváros közlekedését. Föld alá vele, vagy betemetni, aztán jöhetnek az autók!
@Rocko-: Etele Sasadi esetében nem épült meg a Bartók-Rimaszombati alagút.
Mellesleg az már nem a Déli hibája.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: nyilván nem a déli hibája, ellenben az igen, h bent van a városban. vagy hogy ennyire felszínen, a kerületet kettévágva fut.
@Rocko-: A legtöbb Délit megszüntetendő javaslat azzal számol, hogy a pálya megmarad, és azon a kettes metró kimegy Kelenföldre. Így még a közlekedési kapcsolatok is úgy-ahogy megmaradnának (a 4-es metró nem orvosság mindenre...).
Ebben az esetben viszont nem hinném, hogy a kettévágottságon javítana a megszüntetés, az egész az ingatlanlobbi miatt merült föl.
@WMarci: így vagy úgy, ezt az osztottságot meg kéne szüntetni.
egyébként a kettes metró hogyan áll irányban? ez is merőleges a sínekre, mint a 4-es Klenföldnél, vagy itt simán összeérhetnének?
@Rocko-: Érzésre, mivelhogy a Moszkva felől jön, nagy szögeltérés nem lehet. Én inkább a szintkülönbséget tartanám problémának.
Egyébként szerintem az elmúlt években némi fejlődés (de nem nagy) történt húgyszag tekintetében. Talán ez még javulni fog a luxusvécével.
@WMarci: van ott elég vágány, helyen lenen kidolgozni az eltérést. vagy nem is kell, ha a pálya süllyed le.
luxusvécé, tök jó. csak a csövik épp ugyanúgy ott vanank, ahogy a videon is.
@Rocko-: a kettes metrót bármikor ki lehetne vezetni. Mikor a második ütemet építettek, éppen akkor is az volt az elgondolás, hogy Kelenföldig vissza lesz vágva a vasút és a metró elmegy addig.
Jobb, hogy a vonat bejön ide. Rögtön a belvárosban lehet leszállni átszállás nélkül. Jelenleg Budafokról 15 perc a déli vonattal. De igazán sokat az érdiek, ill. a még messzebbről ingázóknak jelent. Szerintem van rá valós igény, hogy megmaradjon.
Felkerült a fehér burkolat?
Mikor, hogyan, miért?
Vagy nincs pénz bontásra, ezért inkább rendbe hozzák? :-)
Én arra lennék kíváncsi, hogy mikor kötik össze a Délit a Nyugatival...
@maestro1: Hát, most már létezik ilyen szó :)
@Rocko-: Most a metró kapcsán szinte ingyen lehetett volna valami befedést csinálni a Kelenföldi fölé. Autósáv, átjöhetett volna a villamos, ott lehetett volna buszpályaudvar és P+R (ha nem is túl nagy, mert aki idáig bejött, az már tovább is bemegy a városba). Naná, hogy az idióta tervezés miatt nem lesz ilyen, marad a kettévágás :(
@charlie: Szerintem sosem volt ilyen terv. Volt egyrészt politikus, aki a 4-es metró ellenében hozta fel ezt a 2-es hosszabbítást, meg az ingatlanosok szerették volna ezáltal megszerezni a Déli területét (más építi, ők meg lenyúlják a Délit), de komolyan sose volt róla szó. Elég nagy kitérő ám, plusz egy újabb átszállás. Egy dolgot lehetne a Déli környékéről eltüntetni: a kocsitárolót a Mészáros mellől. Annak tényleg nem ott a helye, de igenis a vasút annál jobb, minél közelebb megy a belvároshoz. Lásd a Keleti, azzal is az a baj, hogy oda építették, ahol 1880-ban a város széle volt - már akkoriban agyaltak azon, hogy föld alatt az Astoriáig kéne vinni a síneket!
@Rocko-: Nem tudom, ez a megosztottság hogy jön ide. Az csak a Kelenföldinél van, és azon a Déli megszüntetése se segítene ám... A Délit le a kalappal, úgy megépítették, alagút a Kis-Gellért-hegy alatt, híd a Márvány utcánál. A Karolina utat nem sok értelme lenne áthozni, nem tudsz csatlakozást építeni a Budaörsihez, úgyhogy csak a Rimaszombati-Bartók hiánya marad, azt pedig szó szerint száz éve meg lehetett volna csinálni. Egyébként nekem úgy rémlik, hogy kiskoromban a Rimaszombati vasúti végén ott rohadt még egy kiszögelt sorompó, plusz a betömött gyalogosaluljáró, amiben a távfűtés csöveit hozták át a vasút alatt... Még az Andor utca és Őrmező közé lehetne egy plusz átjárót beépíteni, ezek mind nem kerülnének annyiba, amennyi hátránnyal a Déli megszüntetése járna, plusz ezek ugyanúgy nem oldódnának meg, ha megszűnne a Déli!!
@Hamster: úgy mint kenyérszállító teherAUTÓK, mentôAUTÓK és AUTÓbuszok?
@Hamster: "Nem tudom, ez a megosztottság hogy jön ide."
legfôképpen vasúton.
"Az csak a Kelenföldinél van, és azon a Déli megszüntetése se segítene ám..."
khmm. a délitôl egészen végig fut a kerületen, mindenhol kettévágja azt.
"és azon a Déli megszüntetése se segítene ám..."
nem is akarom én megszüntetni. csak a vasutat föld alá tenni.
Nekem úgy rémlik, a metró építésekor (1970 körül) már szó volt arról, hogy Kelenföldig kiviszik, de ezt valahogy mégse csinálták meg. Csak terv maradt. Mindenesetre az érdekes, miért az egyik legmélyebb állomás a Déli? Kíváncsi vagyok, meddig van készen az alagút?
Nap, mint nap használom a pályaudvart.
Gondolkodtam már én is soakt rajta. Önmagában az épület nem rossz, csak a totális karbantartás hiánya nagyon látszik rajta. Egy problémát látok csak benne, miszerint a lépcsők kapacitása kicsi, ha egyszerre több vonat fut be. Hiába van két három karos lépcső a sínek felől a metró felé, a lépcsőfordulóknál a forduló nagyon szűk, ami torlódást szokott okozni.
Valóban jó lenne, ha lenne mozgólépcső és lift a peronoktól az aluljáróhoz és a metróhoz (tényleg, miért nincs a metrókijárat felől legalább lépcső?). A peronokat mindenhol sk+50 cm magasra kellene emelni és perontető építeni, nem csak azt az egyet mutatóban, amit te is említettél.
De első körben egy alapos takarítás és hajléktalanítás kellene.
@nemeza:
Így van. Amíg nincs vasúti alagút, nem lehet megszüntetni. De érdemes elgondolkodni, hogy a városi kapcsolatok érdekében maradjon meg később is, legfeljebb kisebb kapacitással.
Még egy ok, amiért nem kéne megszűntetni a Délit: a nemzetközi jegypénztár. Soha nincsenek sokan, bezzeg a Keletiben!
És még egy ok: ha a Déliből Kelenföldre akar menni az ember és nincs bérlete, akkor a jegy 135 ft, 5 perc alatt oda lehet érni, kb 10 percenként megy vonat.
Szoktam használni, ki szoktam használni ezt a lehetőséget.
@Hamster: Viszont ne feledd, hogy egészen a hatvanas évekig nem kezdtek semmit a lebombázott délivel, akkor kezdték csak megcsinálni a pályaudvart. Agyalni agyaltak rajta, hogy ha kiviszik a metrót a kelenföldig, akkor eggyel kevesebb pályaudvart kell rendbe rakni.
@Kicsi Kacsa: 25m mélyen van a Déli alatt az állomás (legmélyebb: Moszkva 38 m), viszont tengerszint feletti magasságban már nincs olyan mélyen, akkor a Deák van legmélyebben, hetven méterrel (na vajon miért ugye), a délinél pedig 98m magasan van.
@charlie: Ezért írtam, hogy az EGYIK legmélyebben lévő állomás. De mi indokolja? Miért nem vitték közelebb a kéreghez? Talán a Kelenföldi végállomás-terv miatt?
@Kicsi Kacsa: Ez jó kérdés. Vagy a talajviszonyok. Meg kell nézni milyen a föld arra.
@charlie: De aztán megcsinálták az új pályaudvari épületet kicsiben, aztán nagyban, ami azt jelzi, hogy lemondtak erről. Mire a budai részt építették, már a nagyvasúti kapcsolat se volt olyan fontos, mint amikor Rákosi idején elkezdték az egész metrót tervezni, akkor még olyanokat álmodtak, hogy beférnének rendes méretű vonatok az alagútba, és ha háború lenne, megmaradn a a két oldal közt az összeköttetés (itt nyilván nem a polgári utazóközönség érdekeit nézték:). Ez már egy revizionált terv volt, Örs-Déli, a Kelenfölditől meg az ötös metró indult volna.
@Rocko-: Ne izélj már, XI. kerületi vagyok, fél életemben azt a vasutat kerülgettem... Építenél két átjárót, és semmit nem kellene lefedni. Bármikor meg lehetett volna csinálni, a játékmetró kapcsán gyakorlatilag meg kellett volna csinálni (+ 49-es villamos Gazdagrétre:)), nem tették. De azért, mert ez egy l'art our l'art metró, még ne akarjunk olyan beruházásokat kitalálni, amikre soha nem lesz pénzünk.
@Hamster: "fél életemben azt a vasutat kerülgettem..."
és ezt most pozitív példaként mondod? :DDDD
"Építenél két átjárót, és semmit nem kellene lefedni."
kicsit több kéne. arányaiban kb. annyi mint a 61-es villamos per Villányi út.
"nem tették"
elég nagy baj, ebben egyetértünk.
@Hamster: Ja, de mégis ráfordították a metrót a Déli-Kelenföld tengelyre és nem egyenesen vitték át a Duna alatt.

Kár, hogy nem valósult meg az, hogy beférjenek a nagyvasúti szerelvények...
@charlie: A metrót a Moszkva tér - Déli tengelyre fordították rá. Eredetileg igazából fordítva lehetett volna, csak ugye kitérőt _kellett_ tenni a Parlament felé a Rákóczi út alól :)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Hát ezt speciel én is írtam: @Hamster:

Amúgy ennek azért veszélye is lenne, hogy a lakótelepre bevinne plusz átmenőforgalmat. A legjobb igazából az lenne, ha Gazdagrétről be lehetne ide hozni egy kétirányú utat, mert speciel Gazdagrétet nem a vasút zárja el a világtól, hanem az M1/M7 bevezető. Lefele lehet jönni, de felfelé vagy az Egérúton és a Kőérberekin kerülsz, vagy elmész az Ajnácskőin.
@Hamster: Gazdagrét borzalom valóban. Andor Örmező közé nem muszáj szerintem fejleszteni.
süti beállítások módosítása