Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (934) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (97) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Képmutogatós szünetjelzés

2012.11.09. 01:11 :: Hamster

Nem tűntem el, csak van jobb dolgom is, mint blogot írni el vagyok havazva. Hogy addig is legyen apropója annak, hogy elbeszélgessetek egymással kommentekben :) megint bedobok pár képet:

7MG_7522.JPG

Kezdjük egy újdonsággal: Halottak napján a BKV végre bevetette legújabb járművét, az aszfalton is közlekedni képes villamost. A biztonság kedvéért az első meneteken még felvezetéssel közlekedett, ezt látjuk itt fentebb.

7MG_7296.JPG

Amikor megszüntették a hurkot a Gránátos utcánál, majd felszedték a harmadik sínpárt, túl egyszerű lett volna egyenesben meghagyni két vágányt, és arrébb tenni a váltót (meg amúgy is túl sok görbe sín volt raktáron), úgyhogy inkább ezt csinálták.

7MG_7358.JPG

Egy nyugodt, toronyház nélküli vasútállomás Karl Friedrich Haselnuss Walther von der Vogelweide zu Turn und Taxis und Tefu számára: a köztemető gőzvasút végállomásának máig fennmaradt épülete a Kozma utcában.

78090007_1.JPG

Rég volt már UV, nem? Nem? Dehogynem! És hogy átalakult a Bosnyák tér tizenegy és fél év alatt? Semennyire! De nem baj, mi így szeretjük. Semennyire se.

74080046.JPG

A Mukikat is szeretjük, a hátteret képző Gubacsi út viszont tényleg átalakult, mert egy csomó gyárépületet, plusz a "dzsumbuj" utcai szárnyát elbontották a kép készítése óta. A baloldali építmény azért megvan ma is.

73150032.JPG

És a végére egy kis vasút. Pontosabban kisvasút. A Bükk klassz hely, az Mk48 meg fotogén kismozdony, bár ez a festés szerintem nem áll túl jól neki. Az meg rejtély számomra, hogy miért "D02-" lett a jelzése Mk48 helyett...

40 komment

Címkék: szünetjelzés helyett

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr694898185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

summázat: ha sín nélkül, mondjuk mágneses pályán, fognak közlekedni a villamosok, akkor is úgy lesz építve a pályájuk mint az ökörhugyozás.
re: miért "D02-" lett a jelzése

Talán diszkrét utalás a duális üzemmódra.
A Kozma utcai képre azt hittem, hogy Hűvösvölgyben van a Báthory utcánál. De ez képtelenség, hogy a villamost meghosszabbítsák tovább, minek is? Zöldövezetben járjanak buszok, az való oda! (Lásd még 58-as (nem)villamos)
"Cégtábla felirat 100 méter" van is 100 méterre egy cégtábla vagy felirat, vagy csak kamu? :)
"Karl Friedrich Haselnuss Walther von der Vogelweide zu Turn und Taxis und Tefu"
percek óta röhögök, köszönöm!
Az a "felirat" elég megtévesztő, mert nem 100 méterre van, hanem 0 :)
"És hogy átalakult a Bosnyák tér tizenegy és fél év alatt? Semennyire!"

Épp most alakul...
a tefus poén odabasz, viszont a thurn und taxisban van há, kedves amster. csúnya francia világ lenne hák nélkül.
A nickemen poénkodtok?

Jól teszitek, én is visítottam a röhögéstől!

Bónuszfeladat:

Hány esetben poénkodott eddig Hams a nickemen? és ezek mik voltak? Aki tudja a helyes választ, annak elmondom, mitől ilyen rövid a nickem.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: egyre emlékszem. De biztos volt több alkalom is. Te, Soknevű! :)
@Oxy: Ebben semmi duális nem volt, a hibriddé áttervezettet viszont visszaneveztlk Mk48-cá.
@Rocko-: Biciklivel kapcsolatos lesz, az biztos.
Tekintettel November hó elejére - meg a Házigazdára is :-) (Legalább az eleje meg a vége.)
www.youtube.com/watch?v=EgkTwP1Pf4M&feature=related
Nem lesz nehéz a helyszíne sem. Éve: 1990...
Aszfalton is közlekedő villamosok:
www.youtube.com/watch?v=EgkTwP1Pf4M&feature=related
(Bár a bevezető rész hosszú viszonylag :-)
Egy másik:
www.youtube.com/watch?v=vA63YvsEh7c&feature=related
www.youtube.com/watch?v=nt1sYCTuEfk&feature=related
Lényegében csak az áramszedők különböznek.

A szöveg szerint képes kötöttpályás "vezetéses"; illetve pályakötetlen módban is haladni. (Valószínűleg a vezetőcsapot felvonva.) Az első videó készítője szerint egy beépített, áramtermelésre szolgáló segéd-dízelmotor segítségével áramszünet és hasonlók esetén önálló haladásra is képes. (Eláll a szűk utcából, hogy ne legyen dugó, stb.)
A fotók és videók többi része itt - szöveg csak franciául:
philoutrains.voila.net/index.htm
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ohh, köszi!
@Mormogi Papa: Jó ez a trolivillamos, lent egy negatív sín van, ha jól láttam, nyilván az vezeti ezt a hernyót, hogy szépen tudjon kanyarodni. Ami meglepett, hogy a felsővezeték kereszteződésekor nem ment mínusz 2-vel, ahogy mi azt megszoktuk a pesti utcákon.
@Mormogi Papa: Ettől mentsen meg minket az ég... Ők is utálják, siklik, bizonytalan... pont olyan fából vaskarika, mint elsőre hallatszik...
@Mormogi Papa: Na, ezt a klipet nem ismertem... mondjuk a hangot le kell vennem, hogy kibírjam, de mégiscsak 611-eske temetői üzemmódban... nem semmi, köszi, hogy belinkelted!
@Hamster: Az a baj, hogy mindig rá kell keresni újra, mert mindig leszedik. A "szerzői jogokra" hivatkozva, de szemérmetlenül a pénzt értve rajta.
Az averziót is megértem - én speciel az olasz bájgúnárok nótáival vagyok így :-P Hideg libabőr szaladgál a hátamon :-D
Ajánlhatnék még pár mozit, ahol magyar villamosok játszottak varsói villamosokat a negyvenes évek elején. Azt ugye nem vehették fel az eredeti helyszínen.
@Kicsi Kacsa: Mint a pályavezérelt autóverseny játékoknál :-)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az esseni duóbusz sima trolibusz volt, vezetőkerekekkel az alagútban, és amúgy már nem üzemeltetik, ez a Nancy-i trollamos, meg a Translohr jellegű társai viszont igazi se hús, se hal cuccok, nehezek, mint a tank, pályát kell építeni nekik, ha ki akarod használni őket, szét is nyomják, voltak igen csúnya siklásaik, magyarul nem volt százszázalékos a nyomvezetésük, akkor meg mi értelme van. Csak a gumigyáraknak érheti meg, mindenki más építsen villamost. Valamelyik TVR üzemben pontosan ez is fog történni.
@Hamster:

Nem tudom a duobusz miért nem üzemel......

Mindazonáltal elképzelem, ahogy Budagyöngyénél a busz felmegy a villamospályára, és onnantól zökkenő nélkül bent vagy a Moszkva téren 6 perc alatt, nem szívsz a János kh-nál, onnan is hiába van buszsáv, a Moszkva téri lámpa, főleg ha dávidfázisban üzemel (Mostanában egyre többszőr rajtakapom a lámpát, hogy nem a vitézi-féle majomciklusban dolgozik, nincs is olyankor dugó).

Tehát az elv, mint olyan, szerintem működőképes. Jól ki kell dolgozni.

Például az Üllőin is el tudom képzelni, hogy a 136 gyors és egyéb társai a síneken suhanjanak, ne a dugóban álljanak.
@Rocko-: És azt hogy mondod, mikor újra normálisan m,űködik a lámpa?

Davidoff
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: :))))
a blog keretei nem engedik hogy tovább folytassam. :)
@Rocko-: Hát nem, épp kérni akartam, hogy ezt ne itt...
A linkelt videonál találtam valamit:
www.youtube.com/watch?v=r6-bEbd2ZTc&feature=relmfu
amihez nagyon hasonlót vettem fel a Kálvin téren; ahol a trolibusz a megállóban vezető defenesztrálása nélkül kapcsolódott vissza a felsővezetékre. A tér átépítése (khm...) miatt ugyanis a felsővezeték, mint a mesében: hol van...
Szóval egy vezetősín részen egyszerűen felengedik az áramszedő két karját és kész. Fent pedig van valami, ami engem a régi TT vagy H0 modellvasutak sínresegítő "tölcsérére" emlékeztetett.
@Hamster: Nemigen hiszem, hogy a gumigyárak pont erre lennének rászorulva :-) AZ ő praxisukban ez bizony apró hal.
Jobban érdekel a párizsi metró Michelin abroncsokon futó (szintén oldalsó vezetőkerekes) változata. Állítólag a zaj mérséklése miatt döntöttek így. AZ RER persze mélyebben fut annál :-P
@Mormogi Papa: Nem egyszerűen, de igen, felengedik, és helyrecsúszik. Nem nagy varázslat, ha még nálunk is használják :)
www.youtube.com/watch?v=GxFEAJTHn8I&t=51s
süti beállítások módosítása