Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (110) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (934) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (8) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (97) hajtóművek-motorok (6) hampage (415) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (403) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (68) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (401) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (590) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Jártamban-keltemben gépsárkányok: kicsik és nagyok

2013.11.25. 15:00 :: Hamster

A sok vaskerekű után ideje némi gumikerekűt is mutogatni. Különösebb apropója nincsen, maximum annyi, hogy ezek is jópofa gépek:

img_1332.jpg

A kecskeméti repnapon az Orosz Lovagok masináit ilyen külső áramforrásról (APA-kocsi, ahol az "apa" nem a Tudósok dalból jött, hanem az АПА-5Д típusjelzésből) látták el a földön. Szép dögök! :)

img_1922.jpg

A Fekete Nemszépséggel való kirándulgatás közben láttam a szombathely vasútállomáson ezt a szippantóskocsit. Nem sokat foglalkoztak a formatervezéssel, de persze így se butább az arca, mint a Balcancar elektromos izéknek, amik régebben a peronokon rohangásztak :)

img_2531.jpg

Na, egy KrAZ viszont még akkor is dögös, ha ásványvizet pakolnak a fényszórója elé. Kiállítási darab volt, a budaörsi MiG-21-esek mellett állt - de amúgy teljesen működőképesnek tűnt.

img_2501.jpg

Csak kicsivel arrébb, a nagyhangár előtt állt ez a Zsiguli rendőrautó a gyerekkoromból. Milyen érdekes: a festett felirat úgy néz ki, mintha utólag rakták volna a képre, kicsit ferdén, helytelen térbeliséggel, nem?

img_2502.jpg

A biztonság kedvéért rá volt írva, hogy "filmforgatás" :) Egyébként az, hogy az egyik villogó nem kék, mit jelentett pontosan? Emlékeim szerint a felvezető/kísérő kocsik villogtak kék-pirosan, a "sima" rendőrautók teljesen kékben nyomták.

img_3817.jpg

És a bejegyzés végén egy klasszikus: kétajtós Volvo Amazon. Kár, hogy csak akkor vettem észre, amikor már elment mellettem, mert gyakorlatilag tökéletes megvilágításban lett volna öt másodperccel korábban. Igaz, hogy így viszont jól látható, hogy a hátsó része se csúnya :)

24 komment

Címkék: autók képek oldtimer gépsárkány

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr145641622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mai szemmel nézve mennyire szánalmasan néz ki a rendőr Zsiguli :) Szép összeállítás.
Én úgy emlékszem, hogy nem volt ilyen kék-piros villogós Zsiga anno. Sőt, amikor én tanultam a KRESZ-t akkor még egyértelműen csak a kék volt a megkülönböztető jelzés fénye.
@Sam. Joe: Fogalmam sincs, mi volt a KRESZ-ben, amikor gyerek voltam, de amikor a 4/6-ost az Üllőinél megfogták ócseny important perszonelek miatt, akkor a konvojban kék és piros-szerű (színtévesztő vagyok) villogós rendőrautók is voltak mindig.
@Hamster: De nem Zsigák, ugye? Anno - amennyire én emlékszem -, csak a konvojkísérőknek volt kék-piros megkülönböztetője, de azok nem Zsigák voltak, hanem Mercik. Nyomoztunk az ügyben, mert készült egy ilyen Matchbox átalakítás, de csak fekete-fehér képet sikerült lelnünk. Részletek itt:

matchboxmemories.blogspot.hu/2010/07/felujitas-mb-56-mercedes-benz-450-sel.html
Ezekről az üzemanyagtöltőkről én azt hallottam, hogy természetesen mindkét fél, tehát a NATO és a VSZ is törekedett arra, hogy a másik fél ne eszközei ne legyenek kompatibilisek a sajátjaikkal, de csak a VSZ harci gépei voltak olyanok, hogy NATO szabvány üzemenyagtöltővel ne lehessen feltölteni, visszafele ez nem működött, nyugati gépet fel lehetett volna tölteni zsákmányolt VSZ eszközökkel kerozinnal (direkt tervezték a gépeiket ilyenre). Ezek szerint a NATO azzal számolt, hogy képesek lesznek elfoglalni keleti repteret, a hozzá tartozó infrastruktúrával, a VSZ pedig arra számított, hogy a fejvesztett menekülésük közepette sértetlenül hátra fogják hagyni a légierejük egy részét? Ez így nem hangzik életszerűen... Inkább itt a VSZ katonai tervezőinek (legalábbis ezen a téren fennálló) inkompetenciájáról lehet szó.
Ha a Volvót szeretnéd jó fényben és állva is lekapni, érdemes errefelé megfordulnod: csakaszepre.blog.hu/2009/05/15/a_legkedvesebb_mintatelep
"Nem sokat foglalkoztak a formatervezéssel, de persze így se butább az arca, mint a Balcancar elektromos izéknek, amik régebben a peronokon rohangásztak :)"
tuti Multicar. :)

"Milyen érdekes: a festett felirat úgy néz ki, mintha utólag rakták volna a képre, kicsit ferdén, helytelen térbeliséggel, nem?"
szóval korhű? :D
Éppenséggel az a szombathelyi valami lehet, hogy eredetileg Balkancar volt. A kasztnija elég házilag elkészítettnek tűnik, főleg azzal a kertvégi budi kilinccsel az ajtaján :)
Én tisztán emlékszem gyerekkoromból, hogy a zsigulin is volt piros villogó, 1200 és 1500 is.Azt nem tudom, hogy speciális funkciójuk volt e ezeknek az autóknak.
A pályaudvari járgány garantáltan Balkancar.A fülkét vélhetőleg utólag biggyesztették rá, de elég kidolgozottnak látszik ahhoz, hogy szériában gyártott holmi legyen.A Volvo pedig igazán elegáns,első pillantásra azt hittem valami angol verda, olyan guszta.
Az első képen egy APA-5D látható, ami egy külső energiaforrás, generátor a repülőkhöz. Álló helyzetben erről látják el elektromos árammal a repülőt. Tehát nem kerozin, hanem áram folyik át a vezetékeken.
A szombathelyi szippantós alapja egy Balkancar EP001 amivel -anno- a poggyászokkal rohangáltak a peronon.
Szerintem erre barkácsoltak fel egy Multicar fülkét.
@szakáll: Akkor azért nem véletlenül az jutott eszembe először :)
Ilyen KrAZ-zal jártam a seregben, csak nyompályás volt, ami azt jelentette, hogy egy 11 tonnás vas-szőnyeg volt a puttonyon. Mindig reménykedtünk, hogy nem kell lerakni, mert utána egy hétig pucoltuk a sártól.
Király egy gép volt.
@dipl-o-mata: Annyira jó lenne ezekről korhű, színes képet látni! Én 1200-ason biztos nem láttam ilyet, de ettől még persze lehet. Fekete-fehér fotók érhetők csak el, azok is leginkább napilapból visszaszkennelve. Ha valaki bír ilyennel, akkor szóljon, legyen olyan jó!
@mauzi: Atyaég, még az eredeti kivitelt is gyártják? :O
@Sam. Joe: mozgókép megfelel?
Itt minden rendőrzsigán kék bütyök van.
www.youtube.com/watch?v=-tymSiuwCUA
@yenoee: Köszi! Ez pont az én verziómat erősíti, hogy 1200-ason nem láttam kék-pirosat.
@Sam. Joe: Mondjuk az, hogy egy filmben felhasznált 1-2 Zsigán mi van, meg hogy mi volt azon a több százon, amivel a mindennapokban találkoztunk, még nem jelenti azt, hogy nem lehetett piros-kék villogós felvezetős Zsiguli. Mondjuk Brezsnyevet Merci vezette fel, az államtitkárt meg Zsiguli, ha késésben volt a fia évzárójáról :)
Filmekben nem csak "magyar rendőrautóként" szerepeltek, aztán meg visszafesthették a feliratot.
Egy apró infó: két, egymást követő évben forgatott külföldi filmben is "alakította" Varsót Budapest. Mindkét filmnek volt szakértője, mindkettőben szerepelt varsói villamos. Mindkét szakértő pontosan tudta, milyen színűek voltak a villamosok, így átfestettük a BKV nosztalgia kocsikat.
Két különböző színre :-P
(Pontosan ugyanolyan tipusok persze nem voltak.)
Neked engedték a KrAZt fotózni? Amikor mi nézelődtünk Budaörsön a MiG (akkor csak egy volt) környékén, egy fickó barátságtalanul odavetette: "fényképező úr, nem járulok hozzá, hogy akár engem, akár a technikát fényképezze". Pedig még az objektívsapkát se vettem le.
"amikor én tanultam a KRESZ-t akkor még egyértelműen csak a kék volt a megkülönböztető jelzés fénye."

A piros lámpa nem szerepelt a KRESZ-ben, mert nem a többi közlekedőnek szólt, hanem a biztosítást végző rendőröknek. Az oszlopnyitó gépkocsikon volt piros és kék lámpa.
süti beállítások módosítása