Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A trolik se maradtak ám változatlanok!

2014.01.04. 19:00 :: Hamster

Nemrég volt nyolcvan éves a budapesti troliközlekedés. Én nem igazán vagyok "trolis", és külföldi barátaimtól is viszonylag kevés trolibuszos képet kaptam, a jelek szerint elsősorban ők is a vaskerekűekre koncentráltak, Peter Haseldine azonban mintha minden elektromos közlekedési eszközre lőtt volna. Neki köszönhetően most be tudok mutatni néhány - azóta megismételhetetlenné vált - régi életképet:

Image116.jpg

A Könyves Kálmán körútról az 1-es villamos meghosszabbítása miatt (egészen pontosan 2000. június 16-án) szedték le a trolibuszokat, és az ezzel kapcsolatos építkezés során tűntek el az út szélén futó villamossínek is. Ha kicsit több élet lenne a Népligetben, ma is járhatna ide csáposbusz, mondjuk a Diószegi Sámuel és az Elnök utcán át, ahol talán még ma is fent van a trolivégállomáshoz vezető kezelővezeték, amit egykor a garázsmenetek használtak. Ma már elég nehéz elképzelni, de egykor akkora élet volt a Népligetben, hogy a villamostársaságok több irányból is igyekeztek megközelíteni, csak azért, hogy az utasok ne a másik céggel menjenek oda szórakozni...

Image115.jpg

A 75-ös trolit '54 utolsó napján adták át, és akkora forgalma volt, hogy egy idő után pótkocsis trolikat kellett bevetni rajta. Aztán a hatvanas évek második felében ide csoportosították a Fővárosi Autóbuszüzem (FAÜ) és a trolit üzemeltető Fővárosi Villamosvasút (FVV) saját építésű csuklósait, melyek közül az egyiket itt is látjuk - ezek innen mentek nyugdíjba '76-ban. Ahogy elnézem, a fákon túl látható épület is akkor kezdett el komolyan kopni - sajnos azóta se tették rendbe.

Image120.jpg

A Liget eme sarkát, az Ajtósi Dürer sor és a Dózsa György út szegletét Fáskörnek hívta egykor a pesti nyelv, és érdekes módon ez az elnevezés a trolisok közt ma is él - legalábbis én csak tőlük hallottam élőbeszédben. A 79-es troli ma is itt kanyarodik, a háttérben látható 72-es (tudom, nehezen olvasható, de az) azonban '77. május 2-án átkerült a Hermina (akkoriban Május 1.) útra.

Image122.jpg

Megint 72-es, ezúttal a Hősök terén. Az érdekesség kedvéért említeném meg, hogy nem ugyanott jött idáig, mint ma a 75-ös és 79-es, hanem - a többi járattal együtt - a Felvonulási tér mögött vágott át a fák közt, egészen '85 decemberéig. A képen látható ZiU-5-ösök egyébként nem voltak korszerű vagy kényelmes jószágok, de elég jól néztek ki, nem?

Image125.jpg

Sokáig a Váci út/Dózsa György út kereszteződésénél, a ma már nem létező Volga szálló mögött volt a 75-ös és a 79-es végállomása is. '78 februárjától aztán - a megszűntetett 15-ös villamost pótlandó - a 79-est meghosszabbították a Budai Nagy Antal utcáig. Hogy most éppen mi meddig jár, azt nem is nagyon tudom követni :)

Image135.jpg

A Budai Nagy Antal utcában ma is járnak trolik, de másként, mint '76-ban: hogy ne kelljen a 15-ös villamost keresztezni, akkoriban még a maival ellentétes irányban fordultak, csak egyetlen sarkot haladva a Pozsonyi úton; a Katona József utcán rögtön vissza is tértek a Hollán Ernő (akkor Fürst Sándor) utcába. A "fordulat" '78 márciusának elején következett be, a mai vonalvezetést pedig '85-ben alakították ki.

Image130.jpg

78-as trolik a Lövölde téren: a jobb oldali ma már eltévedtnek számítana, mert '82 áprilisa óta a Rottenbiller utcán vág át a Damjanich utca felé, itt egyenesen pedig csak a 70-es megy (a másik irány maradt, ahogy volt). Csak az érdekesség kedvéért említeném meg, hogy ezek a trolik tulajdonképpen villamospótló járatként indultak, és az egyik előnyük pont az volt, hogy sokkal könnyebben lehetett módosítani az útvonalukat, mint a síndöcögényekét.

Image127.jpg

Az előző kép folyománya, hogy ha a 78-asok a Bajza utcán át tértek át a Fasorról a Damjanichba, akkor onnan így kellett bekanyarodniuk a Bethlen Gábor utcába. És ugyancsak az előző kép szellemében érdemes megjegyezni, hogy egykor villamos is kanyargott pontosan így.

Image129.jpg

A 600-as volt az egyetlen kéttengelyes Ikarus 200-as troli Pesten, a BKV saját maga építette. '76-ban még vadonatúj volt, és egészen '95-ig járt, bár akkor már pirosan. Néhány éve megint létezik, szó szerint érdekes színfoltjaként a trolis rendezvényeknek.

Image132.jpg

Végül egy olyan helyszín, ahol pár hónappal ezelőtt még jártak trolik, de a Kossuth Lajos tér átépítése miatt visszább vágták őket. Nem is teljesen világos számomra, hogy visszajönnek-e, vagy végleg eldugják őket a szűk hátsó utcákba... Ami miatt különösen imádom ezt a képet, az a jobb szélen látható vágány: a Báthory/Báthori utcában egykor komoly forgalom volt, a belvárosi járatok itt érték el a dunaparti vonalrészt. Aztán ez megszűnt, de egyetlen vágány sokáig (talán '68-ig) megmaradt a 2-es üzemi kapcsolataként a Bajcsy-Zsilinszky út felé. És volt még egy haszna ennek a sínpárnak: filmforgatásokra használták, hiszen itt valós forgalom akadályoztatása nélkül tudtak tili-tolizni.

A fényképekért köszönetet szeretnék mondani Peter Haseldine-nek!

Ha tetszenek a fotók, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak, akkor is írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad, mondjuk link formájában! Ugyanitt szeretném megjegyezni, hogy a képek lementése, majd saját néven a facebookra feltöltése egyszerre szomorú divat és igen nagy tiszteletlenség a képek készítőivel szemben.

21 komment · 1 trackback

Címkék: budapest város utcakép trolibusz Peter Haseldine

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr275733093

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Driftelés trolibusszal??? 2014.01.04. 21:41:22

A karácsonyi hangulat és az év végi lazítás előszele minket is magával ragadott múlthéten, amikor a győri Mobilis Központ meglátogatása előtt még tettünk egy győrújbaráti kitérőt.  Felvezetésként egy szakállas vicc a Szibériába szakadt amerikai...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Volga szálló mögötti képen lévő régi lámpa ma is megvan :)
Apróság: a Május 1. út ma Hermina út és nem a Stefánia :)
Nagyon szép!!! Még emlékszem az első új 76-os trolira a Duna mozinál. Az első csuklós troli a régi 74-es a Baross utcában. A régi 23-as, 24-es villamosról, még két nyitott pótkocsival közlekedtek, van-e valakinek fényképe? De régen volt!!!!
Ismét remek képek,grat!:)

A "fáskör" elnevezés,ahogy írtad,a mai napig használatban van.Ha küldenek pótolni,a diszpécser is ezt mondja,pl.Menj a stadionokhoz,onnan kell pótolni a fáskörig.56-osok terét még nem hallottam tölük.

Más:a levelemet megkaptad?Lehet,hogy rossz helyre írtam..
@siófoki35: Pont azon filóztam, hogy biztos nincs már meg a lámpa, erre tessék. :-)

@Hamster: Szerintem is pofásak a régi ZIU-k, van bennük egy kis Ikarus 200-as család beütés, csak kerekdedebben (de fura szó ez).
Az a vezeték nemhogy fent van, de tudtommal a nyáron (?) még troli is ment rajta. Nem tudom, hogy a 83-as trolit a Népligetbe projekt éppen hol áll a lesz/nem lesz skálán.
Nagyon támogatom a Fáskör elnevezés szélesebb körrel való megismertetését - hátha elterjed! Legalább ugyanolyan jó, mint a kétkirály! :)
A 15-os villamos villamos 56- után megszűnt. Most már bevallhatom, hogy a Betlen utcából felszedett villamos sínek vasdarabjaiból nyertük meg az országos úttörő vasgyűjtő versenyt. Utána jött a 78-as troli. Ez volt csikágó.
@czuwaj: Csak a Váci úttól a Keleti felé szűnt meg a 15-ös, a maradék részen (pontosabban a Vácin az újpesti kocsiszínig hosszabbítva) '77 novemberéig megmaradt.
"Hogy most éppen mi meddig jár, azt nem is nagyon tudom követni :)"
segítség:
www.bkk.hu/apps/docs/terkep/troli.pdf
" Nem is teljesen világos számomra, hogy visszajönnek-e, vagy végleg eldugják őket a szűk hátsó utcákba..."
Ahogy kinézett december közepén, elég nehéz elképzelni, hogy a kialakított kocsibejáró-szerűségen majd nehézgép is fog járni.
A járda, és az úttest szintje között van még egy 5 centi magas "lépcső", ami íves szegélyű.
Lehet, hogy csak átmeneti állapot.
Anno, mikor beharangozták a 79-es drótnélküli útját, érdeklődtem, hogy miért nem visszirányba megy (Dráva-Kárpát-Révész-Csángó-Angyalföldi), és kijött volna a régi helyén, mikor kiderült, hogy Dráva-Visegrádi-Révész-Kárpát-Dráva az irány. Ahol a Pulszky sarkon egy hegyméretű fekvőrendőr állta volna útját, mint az autósoknak az irodaház megépítése óta.
maps.google.com/maps?q=Budapest,+Pulszky+utca,+Magyarorsz%C3%A1g&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.525881,19.061666&spn=0.009433,0.026157&sll=47.476144,19.098701&sspn=0.151065,0.41851&oq=puls&t=h&hnear=1133+Budapest,+Pulszky+utca,+Magyarorsz%C3%A1g&z=16&layer=c&cbll=47.525973,19.061708&panoid=jtZjWa_z_mdouJE_tC3xUA&cbp=12,218.38,,0,3.77

Nagyhirtelen minden oldalról kapott egy méteres aszfalt-toldatot.
Főleg az első két képen szereplő típus kapcsán kérdezem, hogy miért kellett régen ennyire brutálisan magas padlószint? Mintha csak teherautók lennének.
@Ashes & Frost: Mert ezek gyakorlatilag teherautóalvázak voltak, utastérrel karosszálva. Nem túl nagyot lódítva úgy fogalmazhatnánk, hogy ha platót tettek rá, akkor Csepel logó került az elejére, ha egyetlen nagy dobozt ablakokkal, akkor meg Ikarus :)
@Hamster: Ok...így már világos. :) Ezek szerint akkor a hetvenes évek elején, közepén jött el az a fordulópont hogy a konstrukciók már nem egyfajta teherautó-leszármazottak voltak, hanem korszerű alvázra épült járművek.
@Ashes & Frost: Az önhordó kasztni Ikarusban a hatvanas években jelent meg, a 180-as/556-ossal. A nagy okosság a padló alatti motor volt egyébként, mert az addigi modelleknél (most nem a Farosokról beszélünk, hanem a 30, 60, 620-as sorozatokról) a motor a sofőr mellett, elől dübörgött. Mondjuk azt nem tudom, hogy mennyivel volt alacsonyabb, mert igazából még a 200-asok is piszok magasan vannak (920 mm, vagy valami ilyesmi), de jobban lehetett játszani az utastérrel. A 60-asok és FAÜ-csuklósok inkább azért tűnhetnek magasnak,mert kicsik az ablakaik és szűkek az ajtók.
Én egészen kis gyermek koromtól fogva utaztam a 75-ös trolival. Ugyanis ezzel ideálisan lehetett ingáznom előbb nagypapámékhoz, majd a gimibe. Itt utaztam a troli pótkocsján és élveztem h a pótkocsi orrában a szélvdőnél lévő díszcsavarokat nyomkodhattam és azt játszhattam h én vezetem a pótkocsit, nyitom az ajtót stb.
A Fáskör nevű presszóban is voltam néhányszor. Nekem, iskolásnak inkább csak egy lepukkadt presszó benyomását keltette, mintsem "az éjszakai életben ismert és hírhedt" helyét.
Annak dacára, h. a blogbejegyzés szerint Fáskörnek nevezett környéken 18-19 éves koromig gyakorlatilag naponta megfordultam, sohasem tudtam értelmezni a presszó nevét, mert senki sem hívta így a Ligetnek ezen sarkát. Igaz, a BKV-sokat elfelejtettem efelől megkérdezni. ;-))
Mikor a Közlekedési Múzeum előtt ki voltak állítva a trolik, feltűnt, hogy a ZIU-5-ös baromi nagy darab. 2680 mm széles. Szerintem manapság 2,5 méternél szélesebb közúti jármű normál módon nem is közlekedhet.
@Izo: A mai buszok 2500..2550 mm szélesek, a hűtős teherautók pedig 2600 mm szélesek lehetnek.
A népligeti épület tényleg nagyon rossz állapotban van, ma voltam is benne... a pedagógiai könyvtár, meg múzeum van benne. Tündérpalotának hívják, nyilván, amikor ez a név ráragadt, még sokkal szebb állapotban volt az épület.
süti beállítások módosítása