Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (930) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (412) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (45) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (483) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (520) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

"S-Bahn megálló" Máriabesnyőn

2015.02.16. 07:00 :: Hamster

A harmincas-negyvenes évektől kezdve - talán német mintára? - épült néhány, az átlaghoz képest még ma is modernnek nevezhető középperonos megállóhely a magyar vasúton. A leglátványosabb közülük szerintem egyértelműen Kőbánya alsó (1944), ami rendes karbantartás esetén egy az egyben elmehetne berlini S-Bahn állomásnak - de Zugló (1941-47) és Istvántelek (?) perontetője is olyan időket idéz, amikor fontos volt az utasok komfortja.

img_4059.jpg

Amiket eddig írtam, azok persze fővárosi állomások - sokkal meglepőbb egy ilyen jellegű, aluljárón át megközelíthető, tetővel fedett, (eredetileg) váróval is rendelkező középperonos megállót látni Máriabesnyőn. Ezek a képek ugyan másfél évesek, de vélhetően azóta se változott sokat: szebb időket látott, de azért elhagyatottsága és a peron gondozatlansága ellenére is hangulatos. Mintha valami elvarázsolt berlini S-Bahn megállóban járnánk!

img_4051.jpg

A ma Gödöllőhöz tartozó település a zarándokhely miatt eredetileg két megállóhellyel is rendelkezett, az egyik helyett egy ívkorrekció kapcsán építették ezt a létesítményt 1936-ban - és ha már építkeztek, hát korszerűt építettek!

img_4040.jpg

Persze tudom, a környék kapcsán inkább a gödöllői királyi várót szokás magasztalni, de nekem jobban tetszik a besnyői megálló! Pláne a tulajdonképpeni gödöllői állomáshoz képest, ahol az uralkodónak szánt épület múzeummá alakítása (addig nem túl felemelő állapotban vasúti célra használták) helyett egy konténer lett a váróterem! Érdekes, hogy Ferenc József emléke a XXI. században fontosabb a fizető utasoknál, miközben alig néhány kilométerrel arrébb egy ilyen színvonalú utasforgalmi létesítmény rozsdásodik :-/

31 komment

Címkék: utazás képek vasút építészet

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr747125773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

120-as vonalon Gyömrő? Igaz, ott a helyhiány is beleszólt, több megállóhelyből létesült egy.
A peronmagasság az, ami nem felel meg igazából semmilyen igénynek. Mint ezt az utolsó kép szépen mutatja is. Magyarországon egészen a 2000-es évekig sehol nem épültek magasperonok, de azt sosem fogom megérteni, hogy még félmagas, 20-30 centisekkel sem próbálkoztak tán sehol. Ennek a szegélye is így, ránézésre, SK+0.
@Fradista Utazó: Ezt én sem értem, biciklivel felszállni hagyományos kocsira komoly kihívás. De ez mind semmi mondjuk Csíkszeredához képest, ahol az alsó lépcsőtől bő fél méterre lehet a kb. méter széles peron...
Az első kép (r)Ostkreuz feeling a Ringbahn peronon, olyan 8 évvel ezelőtt. Csak a pörgő utastájékoztató táblát, meg az órát lopta el valaki! :)
@Fradista Utazó: Ebben igazad van, de hát a vasútnak így volt a legegyszerűbb, ebbe semmi nem akad bele, ès ez a szempont :-\ Ugyanakkor ami a képen van, még mindig jobb, mint gyerekkorom Martonvására, ahol tehervonatokon kellett àtmászni a betonaljak közé tömött földből álló, kb. egy méter széles peronhoz. Igaz, az nem holmi megálló volt, hanem büszke állomás :-)
A ráckevei HÉV-vonalon is épült ilyen az ötvenes években Szigetszentmiklóson, bár maga az állomásépület és a perontető soha nem készült el, és csak rövid ideig használták Kéktó mh. néven a vonatok. A gyalogos aluljárót ma közúti aluljáróként használják, és így - máig emlékeztetve eredeti funkciójára - eléggé keskeny...

https://www.google.hu/maps/@47.337832,19.041711,3a,75y,153.76h,88.3t/data=!3m4!1e1!3m2!1s4nRHrFr1oyDxAevYAjSgCQ!2e0?hl=hu
@Fradista Utazó: @Hamster: ugyan máhh kéhhem. kies hazánk mindig is a világ előtt jáhht hosszú léptekkel, mi máhh 1936-ban is az alacsonypadlós stadlehhekhez építettük a pehhont.
A zuglói állomásról nekem hamarabb eszembe jut egy posztapokaliptikus zombifilm díszlete, mint az S-bahn :)
@Fradista Utazó:

"Magyarországon egészen a 2000-es évekig sehol nem épültek magasperonok,"

Épültek, pl. az 1-es vonalon ld. Almásfüzitő-felső, Tata, Komárom, mondjuk ez utóbbi sk+35 (vagy 30?). De Kelenföld is ilyen magassággal épült át még anno (70-es évek vége, 80-as eleje). Tehát az nem igaz, hogy nem épült.

"Ennek a szegélye is így, ránézésre, SK+0."

Nem az valahol sk+20 és 30 között van.
@Hamster:

"mint gyerekkorom Martonvására, ahol tehervonatokon kellett àtmászni a betonaljak közé tömött földből álló, kb. egy méter széles peronhoz."

Ha tehervonatokon kellett átmászni, akkor nem a bejárat felől jöttél, az biztos. :P
Volt az a peron majd két méter széles, és később már aszfaltozott volt az átmenő vágányok mellett.
@Sir Gombóc:

A Balaton déli parti, még a villamosítással nagyjából egyidőben épített zömmel sk+30-as peronokat nem is említettem. Ilyen pl. Siófok, meg a legtöbb állomás és megálló a vonalon. Meg az Északi parton is épült pár ilyen, jóval korábban, mint a kétezres évek, ld. Balatonfüred (1976!), Aszófő, Révfülöp, Badacsonytomaj, Badacsony stb.
De a Bp.-i fejpályaudvarok is a 70-es évekbeli átépítésükkor min. sk+30 körüli peronokat kaptak.

Mondjuk ezek is mind csak emelt peronok, még az új sk+55-ös is, mert a magas peronok ennél magasabbak (mint a metróé, na ezek tényleg magas peronok, Magyarországon épültek és jóval a kétezres évek előtt, és vasút is.) :P :-)
@Sir Gombóc: Ja, biztos kerültünk egy kilométert a Szőlőhegy utca felől, csak mert a vasút se alul-s e felüljárót nem épített :-/
@Sir Gombóc: Sose értettem, hogy ott, ahol nincs tehervonat (fejpályaudvarok), ott mi a jó életért nem lehetett akármilyen magas peronokat építeni, legalább az indulás/érkezés kényelmesebb lehetett volna. Gondolom azért, mert régen nem voltak olyanok, maguktól meg eszébe nem jutott volna a vasutasoknak, hogy javítsanak, hisz ők megszokták, az utas meg nem számít. Hogy volt az országban tizenpár peron, ami kicsit kevésbé volt mély, az azért elég kevés, és tényleg az EU pénzekből finanszírozott átépítéseknél kezdtek rendszerszerűen ilyeneket építeni. Akkor se feltétlenül ott, ahol értelme volt, hanem mondjuk Tiszatenyőn, közben a szélső vágányait vesztett Nyugatiban meg egy kb. egy méter széles nyelvre lehetett leszállni a tök sötétben... mert ha nincs EU pénz, akkor komfort se kell.
Angliában nincs olyan vasútállomás ahol ne szintben lehetne beszállni a vonatokba mint nálunk a metróba... :-/

Japán a 2. VH után 20 évvel Sinkanzent épített ami 200 km/h-ra is képes volt, mi 25 évvel a rendszerváltás után örülünk itt ott magasperonnak...
@Hamster:

Na igen EU-s felújításnál mehet a toronyóra is lánccal, mondván van pénz dögivel, kis tanyasi megállókra, liftek, magasperon, aluljáró, akadálymentesítés címszóval akadálypálya építés, lásd. Murony. Átépítés előtt, kiléptél a váróteremből, és két lépés volt a peron, vagy 5 ha a másik vágányról indult. Most meg, aluljárón le, aluljárón fel, kerülj hatalmasat.

Közben meg a kirakat 30-as vonal átépítésnél, bár épültek liftek, de nem működnek sehol, mert megépítjük, mert az akadálymentesítés ezzel kipipálva, de üzemeltetni már minek? Az nem követelmény, hogy működjön is, csak legyen. Albertfalva, Budafok, Tárnok, lift van ,de sehol sem működik. Még arra sem lehet fogni, hogy de hát kezelő is kell. Nem kell, ezekhez nem, hidraulikus liftek, elmegy állandó felügyelet nélkül is, beragadni sem lehet az önmentést alapból tudják, lévén lefelé menethez energia sem kell, csak egy szelepet kell kinyitni, aztán saját súlyától lassan lemegy a fülke a legalsó szintre és ajtót nyit.
@Adani:

Ezek a "toronyóra lánccal" megoldások nem azért épülnek, mert csak, hanem az előírások ezt követelik meg. De tanyasi megállónál liftet még nem láttam. Liftet oda terveznek, ahol rámpának nincs hely. Valaki elkezdte terjeszteni ezt a hülyeséget, aztán terjed mint egy vírus...

"Közben meg a kirakat 30-as vonal átépítésnél, bár épültek liftek, de nem működnek sehol,"

Majdnem mindenhol működnek, még Tárnokon is. Tán egyedül Budafokon nem láttam működni, de lehet csak azért, mert ott nem jó helyen van, arról az oldalról alig jön valaki a megállóba. Mielőtt írsz, tájékozódj.
@cserepfalva:
"Angliában nincs olyan vasútállomás ahol ne szintben lehetne beszállni a vonatokba mint nálunk a metróba... :-/"

Ez nyilván elhatározás kérdése, hogy akkor MINDENÜTT így legyen, minden állomáson, és minden vonatajtó ugyanúgy, egy szintben nyíljon stb.
@Terézágyú: ... holott Angliában pont n+1 cég építette a vasutakat, és ma is x+1 cég üzemelteti. A titok: akarni kellett, hisz ott se a gyepből nőttek ki a peronok...
@Sir Gombóc:
Albertfalván se működik, legalábbis múlt hét szombaton biztos nem üzemelt. Budafokon sem. tárnokon örvendetes, hogy végre megy, de úgy egy hónapja még nem ment.

De pl. Ferihegyen se működik a lift. Budatétényben, pedig le is van már zárva lifthez vezető ajtó, ott működött valaha? Vagy abban a két nagy oszlopban nem liftakna van lifttel?

Tessék január végi állapotok:
hovamegyavonat.blog.hu/2015/01/27/ebek_30a-djan
@Sir Gombóc:

Mellesleg a különszintet nem követeli meg semmi, csak azt ,hogy biztosított legyen az átkelés a vágányok között emelt sebességű pályán. Ez lehet egy sorompóval biztosított átkelőfolyosó is, lásd. pl. ami Semmeringen van. Szigetperon van ott is, egy szintbeni átkelési lehetőség a peron végén, sorompóval, ha vonat jön lezárják a sorompót.
@Trónkövetelő: Miért? Pl a Ringbahn megállói a '80-as sztrájk után még annál is ócskábban néztek ki.
@¿Qué tapas hay?:
Hol voltam én még 1980-ban... :) Ellenben a zuglói állomás emberemlékezet óta ilyen, sztrájk nélkül. Egyébként hogyan nézhetne ki bármi még ennél is ócskábban? Mondjuk hullák voltak ott?
@Hamster: Hű, az a régi Martonvásár... Ritkán utaztam akkor még vonattal, de az megmaradt, hogy mennyire ijesztő volt a peronon állni, amikor elment mellette a vonat.
Egyébként ha már a felújításokat emlegetjük, csak szerintem nonszensz, hogy átrakták a buszmegállót az állomás másik oldalára? Most aztán lehet sétálni eleget, buszmegállótól a jegypénztárhoz, majd vissza a vágányokhoz.
(Persze tudom, az állomás előttti háromszögletű aszfaltplaccon forgolódó/megálló buszok nem felelnek meg az EU-szabványnak)
@SomiTomi:

Ez az élmény még átélhető Rákospalota-Újpesten.

Igaz nem vasút csak játékvasút, de a Gödöllői HÉV-en Cinkotán még keskenyebb a peron, emiatt még 30-as lassújel is van a teléjes állomáson.
Ez itt pl. pont a gödöllői állomás, az egyetemre vezető felüljáróról fotózva: artimisso.deviantart.com/art/Arriving-Train-412497070?q=gallery%3Aartimisso%2F46203449&qo=68
A régi alacsony peronokat itt megmagasították, de ettől még csöves maradt az egész hely. Ahogy a szerző is írta, konténerben a jegypénztár, a régi váró meg bezárt a felújítás után. Igaz, előtte is csak "hajléktalanszálló" volt.
Máriabesnyő meg konkrétan az a hely, ahol a templomon kívül semmi sincs.
@cserepfalva: Nem a magasperonnak örülünk, hannem annak, ha nem zárják be a mellékvonalakat.
@Adani:

"Tessék január végi állapotok:
hovamegyavonat.blog.hu/2015/01/27/ebek_30a-djan "

"a jelenleg vázoltak 2014-es őszi állapotot takarnak."
Ez nem jött össze.

Tárnoknon lehet aznap épp nem ment a lift, mikor arra jártál, de januárban is működött.
@Adani:

Nem külön szintű önálló gyalogos átkelő szvsz 140 km/h tervezési sebességig lehet, afölött már nem, csak közúti átkelővel együtt.
De lehet rosszul emlékszem.
@Sir Gombóc:

Tárnokon tavaly decemberben se ment a lift, akkor jártam arra.

Albertfalva, Kastélypark, Budafok, januárban jártam itt lift sehol se ment. Azóta beüzemelték valamelyiket? Kelenföldön érdekes módon az átadás utáni napon már ment inden lift, ott meg tudták oldani, ahogy az M4-es állomásain sem. A többi liftes megállóban miért nem?

Ha nem vesznek be az illetékesek leszarom tablettát akkor látható, hogy meg lehet oldani.
süti beállítások módosítása