Kivételesen nem vonatokról lesz szó, bár tulajdonképpen egy Tapolcáról Pestre tartó Nohabos vonatot engedtünk el az északi parton, hogy átjöjjünk a délire egy másik Nohabot lefotózni: Balatonfenyvesen ugyanis oldtimer találkozót tartottak, mely kapcsán a Kárpát Vasút Huszonegyeskéje állt modellt az érdeklődők számára az amúgy forgalom nélküli vasútállomáson. Sajnos elbambultuk az időt - többek közt Balatongyörökön -, és késve érkeztünk meg; azt hittük, már vége a rendezvénynek, mert csak távozó régiségeket láttunk (többek közt a Kapos Volán egykori Farosát és egy Wartburgot), de rámjött, hogy nézzük meg, merről jönnek, hátha maradt ott még valami. És maradt:
A fényviszonyok ugyan nem voltak ideálisak, a laposan érkező napfény nem bírt megtapadni a csillogóra polírozott fényezéseken, de azért kattogtattam egy sort.
Volvo Amazon, a Nohab hazájából. Ponton kasztni, de valahogy nem olyan régimódi, mint azt kora indokolná (1956-tól gyártották). Magánvélemény, de ez volt az az időszak, amikor a Volvo már és még szép autókat tervezett, nem csak jókat :)
Ez a DKW Junior valahogy olyan kis esetlenke, mintha valami rajzfilmből jött volt: tágra nyílt szemek, ijedten széthúzott száj... Elvileg kétütemű motorja van, sajnálom, hogy nem hallottam.
Örülök, hogy nem csak drága, luxus jellegű régi autókat vagy annak idején lépten-nyomon előforduló gépeket látni manapság az ilyen találkozókon, hanem olyanokat is, amiket szerintem soha nem láttam azelőtt!
Kinézete ellenére a Pilgrim Bulldog egy nyolcvanas-kilencvenes években gyártott kit-autó. Legalábbis ha a német Wikipedia nem téved, mert ezt a márkát nem ismertem eddig.
A Fiat 500C Belvedere elég jellegzetes jószág, de bevallom, csak azért ismerem, mert már láttam ilyet egy másik oldtimer találkozón.
És mi is jöhetne a kombi Topolino után, mint ...
... egy Nagypolszki? Fogalmam sincs, miért, de az utóbbi időkben teljesen belehabarodtam ezekbe a fura Zsiguli-rokonokba; mindig megörülök, ha látok egyet! Persze jobban meggondolva ez valószínűleg azért van, mert a Nagypolszkik kiskoromban gyakoriak voltak, de aztán úgy eltűntek, mintha elvarázsolták volna őket az országból, miközben a Zsigulik alig ritkultak a kilencvenes évek közepéig.
Egy Fiat 1500-as, talán már a '40-es évekből származó változat. A krómozott hűtőrács előkelőbbnek tűnik, mint a kocsi többi része, nem?
A BMW E9-est a Karmann gyártotta, és akárcsak a VW Bogárból épített Ghiánál, itt is gyönyörű jószág lett a csúnya kiskacsából, a furcsa orrú "Neue Klasse" 2000CS-ből.
Ugyan ha "cápa BMW"-re gondolok, nem pont ez a sorozat ugrik be, de már ez is annyira cápa volt, hogy inkább hátrébb úsztam pár lépéssel :)
És ez csak a kikötői parkoló egyik fele volt, úgyhogy folyt. köv.!
Ez megy most