Múltkor a Pershingek kapcsán írtam arról, hogy milyen hálás dolog Szlovákiában mozdonyokat fényképezni, hiszen sokkal több színben léteznek, mint nagyrészt egyenfestésű itthoni kollégáik. Ez dízelfronton is így van, többek közt kedvenc Búváraimmal - belőlük ugyan nincs annyi fajta, mint a különböző áramnemű villanygépekből, de azért így is a lencsém elé került pár különböző színterv:
Leggyakrabban talán a jelenlegi flottaszínnel, a Blonski-festéssel találkozni. Nem áll nekik rosszul, pláne, ha a kocsik is passzolnak hozzá; ezen túl felhívnám a figyelmet a pályaszámhoz passzoló James Bond-logóra :)
Az imént egy modernizált és remotorizált gépet (757-es sorozat) láttunk, ez itt fentebb viszont a hagyományosabb verzió: egy 754-es, a csehszlovák időket idéző festéssel.
Ez itt pedig egy 750-es, ami a 754-es elődjének, a 753-asnak a modernizálásával készült - és ha jól értem, a 757-esek a 750-esek további modernizálásával jöttek létre. Bele lehet ebbe bolondulni, számozgatnak-modernizálnak ész nélkül :)
Újabb 754-es, újabb festési séma. Pontosabban a vonalak mintha megegyeznének az előbb látottal, csak a színek mások. Lehetséges, hogy annak idején így különböztették meg a sorozatokat, vagy mondjuk a fűtési módot (a 753-asok tudtommal kazánnal épültek, míg a 754-esek már elektromosan fűtötték a kocsikat)?
És persze van még ilyen festésű 750-es (modernizált 753-as) is. Hogy ez a színterv még a csehszlovák időkből származik, vagy újabb, nem tudom megmondani, de van némi nyolcvanas évek beütése, pláne egy olyan csúnya, esős napon, mint amikor ez a fotó készült...
Érdemes megemlíteni a ZSSK Cargo 756-osait is, egyrészt az eddigiektől eltérő festés, másrészt pedig a sorozatszám miatt. A 757-esekhez hasonlóan ezek is 753-asokból és 750-esekből lettek remotorizálva, de nincs vonatfűtő berendezésük.
És végezetül: három percnyi Búvárban tobzódás. Mint azt már írtam, 2017-ben nagyon megszerettem ezeket a gépeket, kicsit már hiányzik is, hogy idén még egyet se fotóztam természetes közegében :)
Ez megy most