Bár a tapolcai találkozó sztárjai az igazán régi járművek: a Farosok, 31-esek és a Fakarusz voltak, számomra a legnosztalgikusabb élményt ez a 280-as jelentette:
Nem azért, mintha valaha is utaztam volna vele (szerintem soha nem ültem Vas megyei buszon), hanem mert ennek még az utóbbi évtizedekben megszokott háromrészeshez képest keskenyebb, "egyenes" műszerfala volt:
Mint az közismert, a buszok soha nem tartoztak elsődleges érdeklődési körömbe, de azért gyerekkoromban odafigyeltem rájuk, mert többet utaztam velük, mint villamossal. Az alapélmény pedig egy időben az volt, hogy voltak buszok, melyeknek "nagy" műszerfaluk volt, és voltak, amelyikeknek ilyen "kicsi". Ekkor még bőven a bolygóajtós, fekete kapaszkodós, elhúzható vezetőfülkeajtós korszak előtt jártunk; a másik dolog, ami feltűnt, az az volt, hogy bizonyos buszoknak keskeny, másoknak pedig nagy elhúzható ablakai vannak.
Ez a gép ugyan nem BKV kivitelű (lévén volános volt), de a cs*csgombok sora, meg úgy általában az egész visszavitt gyerekkoromba.
A busz oldalára ragasztott cetliről megtudható volt, hogy majdnem 42 évvel ezelőtt gyártották - ehhez képest csak 9 éve nyugdíjazták (bár a "teljes motor, futómű és váz felújítás" valószínűleg azt jelenti, hogy szinte újragyártották '90-ben).
A kicsit kopott, kicsit fakult (így életszerűen kinéző) járgány a nagy felvonulásban nem vett részt, de gazdái néha beindították kicsit - ebben a videóban is felbukkan pár másodpercre.
Ez megy most